JOskus väsyttää kantaa toisten murheita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Joskus tulee sellainen olo, että miksi juuri mun pitää olla se joka saa huolehtia ja selvitellä toisten asoita? miksi juuri mun pitää olla se likasanko jolle vuodatetaan kaikki paska, ja oletaan että mä jaksan loputtomiin kuulla muiden murheita.

Läheisistä ja rakkaista ihmisistä kyse, ja oikesti mielellään kuuntelen, olen olkapäänä, selvittelen teinien tekemisiä, otan vastuuta jne, jos siitä on apua... Mutta joskus se tuntuu liian raskaalta, liikaa vastuuta pienelle ihmiselle :snotty:

:hug: Tiedän tunteen. Sillon ku oma jaksaminen tuntuu olevan vähissä, täytyy vaan osata ja uskaltaa sanoo asian olevan niin. Kieltäytyä kuuntelemasta. Pyytää purkamaan jollekin toiselle. Ei kenenkään voimavarat ole loputtomat ja omaa jaksamistaan pitää suojella. Jos eivät ymmärrä, niin on heidän häpeänsä. Toivottavasti säkin saat tukea sillon ku koet tartteevas. :)

Se täytyy itse uskaltaa muuttaa. Jos noille tahoille ei uskalla tai pysty, niin täytyy mennä jonkun toisen luo ja pyytää tukea ja apua. Uskaltaa olla heikko ja jättää vastuu muille.

Yhteistyössä