Joskus sitä ihmettelee, mten helposti kaikki onkaan mennyt

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
tuon pojan kanssa.

Perusterve ipana, ei ole esim. allergioita. Ihan vauvasta ollut hyvä syömään (ja kaikkiruokainen) ja nukkumaan (tästä tosin oli poikkeuksena muutaman kuukauden mittainen tuttiralli kesällä 2006). Hyvin on kasvanut ja kehittynyt. Nyt eletään uhmaiän jälkeistä latenssivaihetta, poika on hyvinkin omatoiminen.

Ihana ja valloittava tapaus, kerta kaikkiaan :heart: :heart: :heart:

Silti sitä väsyy välillä sen vahvaan temperamenttiin, jatkuvaan kälätykseen ja siihen, ettei hän edelleenkään haluaisi leikkiä yksin juuri ollenkaan. Eikä siitä yövaipastakaan tunnuta pääsevän eroon.

Enkö ookin tyhmä kun ressaan moisista asioista?

Alkuperäinen kirjoittaja Nakkisormisyndrooma:
tuon pojan kanssa.

Perusterve ipana, ei ole esim. allrgioita. Ihan vauvasta ollut hyvä syömään (ja kaikkiruokainen) ja nukkumaan (tästä tosin oli poikkeuksena muutaman kuukauden mittainen tuttiralli kesällä 2006). Hyvin on kasvanut ja kehittynyt. Nyt eletään uhmaiän jälkeistä latenssivaihetta, poika on hyvinkin omatoiminen.

Ihana ja valloittava tapaus, kerta kaikkiaan :heart: :heart: :heart:

Silti sitä väsyy välillä sen vahvaan temperamenttiin, jatkuvaan kälätykseen ja siihen, ettei hän edelleenkään haluaisi leikkiä yksin juuri ollenkaan. Eikä siitä yövaipastakaan tunnuta pääsevän eroon.

Enkö ookin tyhmä kun ressaan moisista asioista?

Kuin minun näppikseltä :) Tosin sillä eroavaisuudella, että tuttia ei syönyt, leikkii itsekseen ja vaippoja ei käytetä.

Uhmaikäkin jo onneksi takana, seuraavaa odotellessa :D

Mutta se käläkäläkäläkäläkälätysssss! Jatkuvaa kyselyä jne... perinpohjainen lapsi, joka haluaa tietää kaikesta kaiken.

Välillä toivoisi, että ei olisi perinyt vanhempiensa älykkyyttä, mutta minkäs teet. Se, kun ei kaikissa asioissa ole ihan hyvä juttu!

Tuo leikkihomma mua ehkä eniten ärsyttää: kun koko ajan pitäisi olla tekemässä yhdessä: leikkimässä, pelaamassa, maalaamassa - mitä milloinkin. Jopa silloin, kun siivoan vessaa, mä en olekaan vessaa siivoava äiti vaan lohikäärme, jonka ritari (poika) on vienyt vankilaan.

Tänä iltana tuli vaan sellainen olo, että mä en jaksa leikkiä kaikkea hereilläoloaikaa.

Ehkä se voi ärsyttää väsynyttä äitiä, että kun joillain ihmisillä se vauva-aika ja varhaislapsuuden aika ei ole niin helppoa... niin sitten toisen tyyli kirjoittaa voi jo luoda tietyn tunnelman...

Itseäni usein inhottaa se, että mulle puhutaan lapsesta jo valmiina tyyliin "teillä on ollut niin rankkaa, voi kun toinen on sit hankala tapaus" (lapsi siis moniallergikko). Sit kun tuohon lisää sen, et on temperamenttinen ja huutaa jonkin verran, ni tulee jo itselle semmoinen olo, et muut ajattelee, et lapsesta ei ole iloa laisinkaan.

Vaikka mä itse ajattelen omasta lapsestani täysin samalla tavalla kuin sä, vaikka meillä vaan 10 ruokaa masuun pistetäänkin vaihtelevalla menestyksellä :heart:

Ja siis tajusin sun pointin, mut kommentoin tuohon ärsytys juttuun ;)

Yhteistyössä