Joskus ero on järkevä ratkaisu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Friidu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Friidu

Vieras
Olen eronnut hiljattain miehestäni ja muuttanut erilleen 1-vuotiaan lapseni kanssa. Tähän saakka siedin häntä, koska luulin rakastavani ja mikä oleellisinta, luulin hänen rakastavan. Kun viimein tajusin, että miehelläni on persoonallisuushäiriö, joka ei parane koskaan, tein eropäätöksen saman tien.

Tämän luonnehäiriön keskeisimpinä piirteinä on ylimielisyys, erittäin hienovarainen henkinen alistaminen, tyytymättömyys kaikkeen, arvaamattomuus, vihaisuus ja kaksoismerkityksien antaminen (tule lähelle - mene pois). Silmäni avautuivat juuri tämän sivuston kautta tarjotuilla linkeillä (mm. http://www.narsistienuhrientuki.info/ ) ja olen siitä todella kiitollinen.

Tässä tapauksessa ero oli ainoa järkevä ratkaisu ja turvaa osaltaan lapsen tulevaisuutta.

mä olenki monta kertaa miettiny nimitystä mun exän käytökselle ja nyt löysin sen!kiitos siitä!
pääsin hänestä vaivoin eroon 4v sitten ja parempaa ratkaisua en ole varmaan ikinä tehnyt!
toivotan sulle hyvää ja rauhallista tulevaisuutta! :hug: :flower:

Hei!
Minulla on tällä hetkellä samanlainen tilanne kuin sinulla joku aika sitten.En ole naimisissa ,mutta raskaana aikaa vielä parisen kuukautta. Minusta tuntuu et miesystävälläni on samanlaisia juttuja kuin sinun kirjeessäsi, ja olen vain ajatellut et kuvittelen. Joka päivä hän haukkuu tyhmäksi, idiootiksi, välillä halailee ja on ihan kuin ei olisi mitään tapahtunut kunnes taas jossain vaiheessa heittää taas jotain typerää olemisestani tai tekemisestäni ja kaikki ovat minun syytäni, mutta ero on todella vaikeaa varsinkin nyt raskaana ollessa. Ja toivoisin hänen muuttuvan. Mutta eihän tuo ole toisen ihmisen rakastamista. OLen myös monesti miettinyt miksei hän lähde pois vai saako hän jonkunlaista tyydytystä tuosta ettei voi lähteä pois??

minunkin mieheni käyttäytyy samoin,(huomasin sen pahaksi vasta raskaana ollessani)olemme vieläkin yhdessä ja pahempaan suuntaan vain mebnnään.nyt poikamme on 4kk..huolestuttaa millaisen mallin hän saa suhteestamme hieman kasvettuaan :(

Narsisti saa tyydytystä nimenomaan siitä, että saa kyykytettyä toista. Siksi hän ei lähde suhteesta. Hänelle toiset ihmiset ovat vain välineitä oman pahan olon purkamiselle. Yksi keskeinen kimmoke erolle oli sen tajuaminen, että jos en lähde, lapsesta tulee isänsä kaltainen. Perheessä olisi sitten kaksi minua halveksivaa miestä ja lapsi oppisi takuuvarmasti pelkäämään isäänsä.

Yhteistyössä