Jos yh:na on kerran niin kivaa ja sossusta saa aivan sikana rahaa...

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
...niin miksi nämä haukkujat eivät jätä miehiään? Jos ovat töissä, niin lopettavat työt ja rupeavat työttömiksi. Kyllä sossusta saa niin paljon rahaa, että niillä rahoilla tehdään vaikka mitä.

Ihan vaan kysyn... :whistle: :xmas: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Sillon kun mä olin yh niin en kyllä saanut sossusta penniäkään... :whistle:

No sun olis pitänyt olla työtön. Jos sait hyvää työttömyystukea, niin olisit hommannut karenssin ja kyllä sossu olis maksanu sulle miljoonia =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sä oot hirveen negatiivinen ihminen!
Tekisit joskus jotain kivoja avauksia,äläkä aina näitä valituksia,oikeesti :headwall:

Siis missä kohtaa mä valitan? :o Kyllä tässä on nyt joku muu negatiivinen kuin mä ja valikoivasti luet mun viestejä jos mä muka vain valitan. Ota silmät käteen ja opettele lukemaan.

Niinpä, aivan samaa mieltä sun kans. Sitä vaan ihmettelen että kun jotain neuvoa käy kysymässä niin silloinkin haukutaan lyttyyn, ei saisi kuulemma turhaan heitä rasittaa mutta mun mielestä noi palvelut on tarkotettu kaikille. Mun pitäis varmaan tilata aika perheneuvolaan jos haluun jotain neuvoja mut tulis siitäkin varmaan jotain urputusta jos siellä rupeis käymään epäsäännöllisen usein. Enkä mä sossussa neuvoja kysy kovin usein mutta se ihminen sanoi että hälle voin tilata ajan koska tahansa jos haluan puhua, ei se mun mielestä maksa mitään kenellekään eikä ole kenenkään pussista pois jos haluaa neuvoja, ei rahaa.

En usko että näistä asioista valitetaan sen takia, että ajatellaan olevan niin hyvää tuloa, vaan lähinnä sen takia, että koska rahat maksetaan verovaroista, niin ajatellaan että nämä veronmaksajat itse hyötyisivät siitä, jos niitä korotuksia ei maksettaisi. Jonkin verran naiivi ajattelutapa kuitenkin, mutta minkäs niille tekee..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Tekisit joskus jotain kivoja avauksia,äläkä aina näitä valituksia,oikeesti :headwall:

samaa minäkin olen havainnut ......

Voi teitä reppanoita! Silti luette mun kirjoituksia, oletteko masokisteja? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Voi teitä reppanoita! Silti luette mun kirjoituksia, oletteko masokisteja? :whistle:

kyllä minä luen kaikkien juttuja, enkä pelkästään sinun, älä luule itsestäsi liikoja =)

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
En usko että näistä asioista valitetaan sen takia, että ajatellaan olevan niin hyvää tuloa, vaan lähinnä sen takia, että koska rahat maksetaan verovaroista, niin ajatellaan että nämä veronmaksajat itse hyötyisivät siitä, jos niitä korotuksia ei maksettaisi. Jonkin verran naiivi ajattelutapa kuitenkin, mutta minkäs niille tekee..

No oon.. menkääs valittajat seuraavaks istumaan eduskuntatalon portailla valitukseen.. kuinka paljon maksattekaan verovaroista yksittäisten edustajien kakkukestejä ja elämää.. hahaa.. eiköhän pienen ihmisen auttaminen edes leipään ole pikkujuttu isojen rahojen ja herrojen rinnalla..

Ja jos jotkut sinne tekee jonoa soskuun , se ei ole kotiäiti vaan syrjäytynyt nisti/juoppo joka ei haluakaan tehdä mitään tai kukaan ei ota masentunutta töihin..

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

kyllä minä luen kaikkien juttuja, enkä pelkästään sinun, älä luule itsestäsi liikoja =)

Ja tarkoitinko mä tuota? :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Jos mun jutut kerran vaivaa, niin miksi luette niitä? :whistle:

En mä itse asiassa kyllä ketään ole haukkunut, mutta saakai tähän silti vastata? Taloudellisesti se olisikin järkevää, jättää mies ja lähteä elämään keskenään lasten kanssa. Mä saisin työtulojeni päälle vielä toimeentulotukea, ja elätettäviä olisi perheessä yksi suu vähemmän. Joten kyllä niillä ihan mukavasti elelisi. Mutta se on se kuuluisa rakkaus, ja se tosiasia ettei niillä sossun etuuksilla asuntolainoja nostella, vaikka ehkä just ja just makseltaisiin. :D

Tutkittu juttu: Köyhemmissä oloissa suomessa kasvamaan joutunut lapsi todennäköisemmin syrjäytyy ongelmineen kuin vakavaraisen perheen pikkuiset. Tästä oli paljon juttua lehdissä ihan hiljattain.

Nyt voitte huutaa vastaan ja kertoa ihmeellisiä selviytymistarinoita jne. Mutta nyt puhutaan tilastoista, ei yksittäistapauksista. Eli sossu äiti yh tekee hataramman pohjan lapselle ( Niitä poikkeuksia lukuunottamatta.)

Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:
Tutkittu juttu: Köyhemmissä oloissa suomessa kasvamaan joutunut lapsi todennäköisemmin syrjäytyy ongelmineen kuin vakavaraisen perheen pikkuiset. Tästä oli paljon juttua lehdissä ihan hiljattain.

Nyt voitte huutaa vastaan ja kertoa ihmeellisiä selviytymistarinoita jne. Mutta nyt puhutaan tilastoista, ei yksittäistapauksista. Eli sossu äiti yh tekee hataramman pohjan lapselle ( Niitä poikkeuksia lukuunottamatta.)

Onko menny puurot ja vellit sekasin? Kyllä se on totta, että köyhät syrjäytyy helpommin kuin varakkaat, mutta ei se nyt herran tähden tarkoita, että muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki köyhät syrjäytyvät tai selvinneitä olisi vain ne parit yksittäistapaukset. Ei se, että syrjäytyy helpommin, ole synonyymi lauseelle "lähes jokainen syrjäytyy"...

ja se on kaikkein kivointa, kun nää huumeiden viihdekäyttäjät (mikä sanahirviö), tulee yleensä "paremmista perheistä"... ei köyhillä ole rahaa... :)
Oli taas vaan pakko!

Mä olen laskenut, etten saisi sossusta senttiäkään jos erottaisiin. En, vaikka olisin silloin kahden lapsen työtön yksinhuoltaja, joka saa työmarkkinatukea.
Eli mä en pääse rikastumaan mahdollisen avioeron myötä, joudun itse ostamaan lapsille ne Reimatecitkin eikä sossu maksa niitä :'(

Mä ainakin olen mieheni kanssa rakkaudesta. Jos haluisin et ois enempi rahnaa, niin heittäisin ukon pellolle, saisin samalla vapaa-aikaa kun kersat ois joskus isälläänkin. Mutta en oo niin rahanahne...

Niimpä niin. Ihmiset kuvittelevat, että eläminen yh:na tarkoittaa sitä, että rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Minä sain exältäni elarin, ja lapsilisän yh-korotuksen. Tuon summan on tarkoitus tasoittaa sen puolison tuloja, mutta mielummin minä olisin pitänyt exäni, ja sen 2000 euron nettotulot plus sen, että hän jakaa arjen ja vastuun lapsesta. Ja kaikki laskut kolahtivat yksin maksettavaksi, tv-lupa, autovakuutukset jne maksavat ihan yhtä paljon oli maksajia yksi tai kaksi. Ja ihan samalla lailla esimerkiksi asuminen maksaa suhteessa huomattavasti enemmän. Saimpa maksaa täydet päivähoitomaksutkin yksin.

Niimpä minä joskus laskeskelin niin päin, että sossun tuilla elävälle pariskunnalle jäi elämiseen enemmän rahaa kuin minulle.

Mutta minulle on ollut aina kunnia asia tulla toimeen omillani.

Yhteistyössä