Jos vuokra-asunnossa ei ole tehty loppusiivousta, onko mulla oikeus vaatia siitä hyvitystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos sun vuokrasopimus alkaa virallisesti 1.2. on se kämppä oltava silloin siisti. Jos meet pari päivää ennen.. Se talkkari ei varmaan itse sitä siivoa ja siivousfirmaa ei samana päivänä saa, joten jos haluat heti muuttaa, siivoat itse. Tai lykkäät muuton kunnes on siivottu ja alat maksaa vuokraa vasta kun saat muuttaa siistiin kämppään. Etkä sanonut, oliko kaikki roska ja pöly jätetty vai eikö vaan vastannut sinun siivouskäsitystäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja ust:
mistä päivästä alkoi vuokrasopimus?

1.2

miten sinä sitten olet saanut jo avaimen ja kamat sisään?

Talkkari soitti ja sano et asunto on nyt tyhjä ja sit se sano et avaimet voi häneltä hakea. Enkä mä vienyt sinne kun muutaman kassin vasta

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

1.2

no silloinhan huoneiston ei trvitse olla enne maanantaita asutttavassa kunnossa

näin se menee

Talkkari sano et viikonloppuna ei kukaan tuu ja siivoja ehtii loppuviikosta

Joo jos vuokrasopimus alkaa 1.2. ei avaimia tarvitse luovuttaa aikaisemmin eikä asunnon tarvitse olla siivottuna ennen kuin silloin. Mä olen saanut avaimet uuteen asuntoon luovutus ( ja vuokrasopimuksen alkupäivänä) klo 16 ja se meni ihan lakien mukaan. Eli ehkä olisi talkkari tarkistanut vasta maanantaina, mutta antoi mahdollisuuden tulla jo aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja jaaa:
No jos sun vuokrasopimus alkaa virallisesti 1.2. on se kämppä oltava silloin siisti. Jos meet pari päivää ennen.. Se talkkari ei varmaan itse sitä siivoa ja siivousfirmaa ei samana päivänä saa, joten jos haluat heti muuttaa, siivoat itse. Tai lykkäät muuton kunnes on siivottu ja alat maksaa vuokraa vasta kun saat muuttaa siistiin kämppään. Etkä sanonut, oliko kaikki roska ja pöly jätetty vai eikö vaan vastannut sinun siivouskäsitystäsi.

Lehtiä pitkin poikin, ei imuroitu, pöllyä joka paikassa, kaappeja myöten, verhonipsuja sun muuta pikkusälää pitkin lattioita, pakastin haisee homeelle jne :x

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

1.2

no silloinhan huoneiston ei trvitse olla enne maanantaita asutttavassa kunnossa

näin se menee

Talkkari sano et viikonloppuna ei kukaan tuu ja siivoja ehtii loppuviikosta

niinpä siivojilla on yleensä vapaata vkl,sun tarvitsee itse siivota.
kuinka likaista siällä on??
miksi muuten pitää ihan siivoja palkata??

No jos haluut siivotun kämpän niin ootat sit loppuviikkoon.....tai sit lusikka kauniiseen käteen ja ite siivoot,tarviiko sitä joka risauksesta rahaa saada,varsinkin kun itselle sen tekee??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos haluut siivotun kämpän niin ootat sit loppuviikkoon.....tai sit lusikka kauniiseen käteen ja ite siivoot,tarviiko sitä joka risauksesta rahaa saada,varsinkin kun itselle sen tekee??

Kunhan kysyin miten yleensä menetellään jos loppusiivousta ei ole tehty

Joku kysyi miks pitää siivooja palkata. Siksi koska ne "talkkarit" ei siivoa. Ne on kiinteistönhoitajia eikä ne nykyisin siivoa. Palvelu ostetaan ja lasku menee edelliselle vuokralaiselle.

1249020128_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.jpg

No, kyllä minusta edelliselle vuokraliselle voidaan lähettää lasku siivoamattomasta asunnosta ja uudelle asukkaalle hyvittää siivous tai osoittaa siivousfirma siivoamaan. Asunnon kuuluu olla muuttokunnossa.

mulle ois toikin ihan se ja sama, kun kuitenkin siivoisin itse kämpän läpi niin kunnolla että lattialta vois syödä.
mä kun en luota miten on edellinen siivonnut - ite teen aina todella hutilosiivouksen vanhaan paikkaan.

Mulla ainakin yhdessä vuokrasopimuksessa oli kohta missä oli jotenkin mainittu että asunto vuokrataan siinä kunnossa kun se on sopimusta kirjoittaessa. Ja tässä kämpässä oli asunut mustalaisia ja sieltä löyty pillereitä lattioilta ja vaatekaapeista.. ja kaikkea muutakin oli partahöylistä suoriin housuihin :D

Pöh. Me ei saatu mitään hyvitystä. Saatana, täällä oli kaappi, sukkia, palloja, lehtiä, tiskirättejä jne mukavaa.
Talkkarille soittelin ja haki kaapin pois (jätti muut rojut jotka oli kaapin sisällä ja päällä :D)
Ja soitin kyl vuokranantajallekkin, eipä tullu siivoomaan taikka tarjonnut siivojaa/hyvitystä.

mä ainakin laitoin omaan vuokrasopimukseeni kun kämppäni vuokrasin kohdan että vuokrataan siinä kunnossa ja niillä varusteilla kun sopimuksen allekirjoitushetkellä on. ihan turhaa itkua aloittajalta.

Tietysti pitää saada korvaus. Kyllä edellisten asukkaiden pitää siivota omat sotkunsa pois ja jos ei vät siivoa niin tulee firma siivooman sen ja lasku läetetään edellisille asukkaille. Ja jos siivousfirma ei tule siivoomaan ja itse sen siivoat niin kyllä siitä korvaus kuuluu saada =)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mä ainakin laitoin omaan vuokrasopimukseeni kun kämppäni vuokrasin kohdan että vuokrataan siinä kunnossa ja niillä varusteilla kun sopimuksen allekirjoitushetkellä on. ihan turhaa itkua aloittajalta.

Vuokra-asunnoista ei ole nykyään juuri pulaa, mutta hyvistä vuokralaisista on. Itse irtisanoutuisin välittömästi tuollaisen vuokranantajan asunnosta.

Mun mielestä on erittäin tyhmää muuttaa sikalakuntoiseen asuntoon ja sitten jälkikäteen ruikuttaa siitä, että kämppää ei siivottu ennen uusille vuokralaisille luovuttamista. Kun tähän kämppään olin muuttamassa, kämppä oli aika törkkykunnossa -- keltaiset seinät (siis ei maalista vaan todennäköisesti sisällä tupakoinnista kellastuneet), rumat muovimatot täynnä maalinroiskeita ja polttojälkiä, liesi sellaisessa kunnossa, etten ois ainakaan itse halunnut syödä mitään siinä valmistettua ruokaa edes perusteellisen pesun jälkeen, keittiön kaapit täynnä jotain mönjää - ihme ettei torakoita näkynyt missään. Kyseessä siis kaupungin vuokra-asunto. Kävin katsomassa kämppää, minkä jälkeen menin isännöitsijän puheille. Sanoin, että asunto on muuten ok, mutta en suostu muuttamaan, ennen kuin mainitsemani epäkohdat on korjattu. Ei mennyt kuin pari päivää siihen, kun sain kuulla asunnon olevan muuttokunnossa, ja sitä se olikin: sotkut siivottu, koko asunnon muovimatot ja hella vaihdettu, seinät maalattu uusiksi. Harmi, etten tajunnut ottaa "ennen ja jälkeen"-kuvia: ero oli kuin yö ja päivä.

Joten mun mielestä on täysin turha urputtaa, jos itse ei viitsi odottaa, että asunto saadaan kuntoon ennen kuin muuttaa sinne. Jos taas suostuu muuttamaan asuntoon, vaikka se onkin törkkykunnossa, silloin se on ihan oma ratkaisu, ei kovin järkevä sellainen, ja siitä omasta ratkaisusta kuuluu kantaa itse vastuu. Vuokranantaja on hoitanut tehtävänsä -- hän tarjosi sinulle sellaista vaihtoehtoa, että palkataan siivooja ja hän hoitaa sotkut pois, mutta itse et siihen suostunut. Tienaamistarkoituksessa tuo ei kuitenkaan ollut järkevä ratkaisu -- vapaaehtoisesti nuo sotkut päätit itse siivota eikä vapaaehtoistyöstä makseta palkkaa.

Yhteistyössä