Jos voittaisit tänään 10 miljoonaa lotossa, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lottovoittajat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostaisin kivan asunnon Turusta, toisen Istanbulista, kolmannen Marmariksesta. Ostaisin myös Marmariksesta jonkun pienen hotellin jota alkaisin pyörittämään.

Autot yms hela hoidot tottakai myös.

Läheisten velat maksaisin pois.

Matkustelisin paljon.

En varmaankaan kävisi koulua loppuun :snotty:

Tietysti maksaisin lainat pois. Sitten rakennutettaisiin omakotitalo. Varmaan muutama vuokrattava asunto ostettaisiin, tämä nykyinen ainakin pysyisi sellaisena. Ostaisin myös sukulaisille omat talot (omat vanhemmat, sisko, miehen vanhemmat). Uudet autot. Tissit :) Töissä kävisin varmaan osa-aikaisena, kun tykkään työstäni ja tulisin hulluksi vain kotona. Tai kävisin töissä kun sattuu huvittamaan, keikkalaisena. Matkusteltaisiin. Ostaisin meidän kesämökin äidiltä pois ja kunnostaisin sen. Säästöön pahan päivän varalle. Sijoituksia saattaisin harkita, mutta sen verran pelkuri olen että todennäköisesti ei muuta kuin nuo muutama asunto.

Mä soittaisin jollekin siivoojalle heti nyt illalla, että nyt ois hyvä keikka tiedossa :D Töissä voisin jatkaa, mitään tavaraa en tarvii (en ole materialisti), mutta mä VIHAAN siivousta. Mä en enää ikinä siivois :D

Huvittavaa, kun joku täällä sanoo, että joo, sohvan ostaisin ja sitten jatkaisin kuten ennenkin :D:D:D

SE ON HEI 10 MILJOONAA!!!!! :O:O:O

Satatuhattakin on iso raha...Sitten otetaan se 10 x ja siinä on kuulkaa vasta 1 miljoona koossa. :)

Mutta joo. Mä en kertoisi KENELLEKÄÄN. En edes miehelle ennenkuin ne 10 milliä olisi mun tilillä. Mies on niin lörppö, että juoruaa muutenkin meidän asiat ympäri kyliä. En ottaisi mitään riskejä :D.
Kun rahat kilahtaisi tilille varaisin perheellemme kuukauden matkan KAAAAAAUAS (juu, ei mentäisi pakettimatkalle Turkkiin :D ).

Maksaisin velkamme pois, ostaisin äidilleni asunnon ja itsellemme sekä isälleni haluamansa auton.

Alkaisin suunnittelemaan jonkun luotettavan valmistuttajan kanssa kivitaloa jossain ihan muualla kuin missä nyt asutaan.
Ostaisin koiranpennun.

Siinä nyt aluksi =).

Otan aina 10 hengen porukkana, joten vanhempani ja siskoni saisivat jokainen oman osuutensa.
Tämän jälkeen ihan normaalia talon rakentamista, harrastusautojen ostoa ymv.

Ensin > nukkuisin yön "hymyssäsuin"
Seuraavaksi > rupeisin miettimään minne lähtisi reissuun
Maanantaina > jaa ei tiedä vielä..
Tuo on niin iso summa että sillähän saisi vaikka mitä ja
siitä riittäisi jakaa lähimmäisillekkin :)

perustaisin nuorille kahvilan. Sellaisen, joka ei tekisi voittoa, vaikka kahvista/limsasta jne joutuisikin maksamaan jonkun pienen summan. mutta siellä olisi huoneita, jossa voisi pelailla, kuunnella musaa, viettää aikaa. Sellaisesta olen haaveillut vuosia, mutta sehän nyt ei ilman lottovoittoa koskaan toteudu... :(

Mies sanoi että sit ostetaan uusi talo.Mä tykkään tästä mutta täysrempan teettäisin ja rakentaisin lisätilaa.Ostaisin tämän mieheltä.Maanantaiaamuna painelisin palkkatukitöihini kuten ennenkin.
Tilaisin täydellisen uuden hammaskaluston ja hoidattaisin miehen jalkojen kovettumat kuntoon.Se vaatii nimittäin suht pitkän saikun sitten.
Vain miehelle kertoisin voitosta,en kenellekään muulle ja elelisin kuten ennenkin mutta ruokatarjousten perässä lakkaisin juoksemasta ja ostaisin enemmän luomua ja lihat hakisin suoraan kasvattajalta enkä kaupasta.

-jakaisin potin niin että sisarukseni, miehen sisarukset ja molempien vanhemmat saisivat osuuden)
-ostaisin tontin ja rakennuttaisin talon
-ostaisin kesämökin koko suvun käyttöön
-ostaisin koiran tai kaksi
-aloittaisin lapseni kanssa yhden kalliin harrastuksen, johon meillä ei muuten ole varaa
-varaisin maanantaina miehelle ja minulle ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle
-varaisin talveksi koko minun puolen suvulle luksusmatkan johonkin lämpimään kaukomatkakohteeseen (oma perhe, sisarukset perheineen ja vanhempani)
-antaisin rahaa kahdelle tuntemalleni erittäin köyhälle perheelle (ei Suomessa) jotta heillä olisi rahaa kunnolliseen terveydenhuoltoon lapsilleen ja itselleen
-varaisin itselleni ajan kampaajalle, kosmetologille (sokerointi, kasvohoidot) ja hierojalle
-palkkaisin personal trainerin
-uusisin koko vaatekaapin, samoin miehen ja lapsen kaapit
-ostaisin uuden auton
-jos rahaa jäisi, ostaisin sijoitusasunnon ja laittaisin vuokralle

Ostaisin äidilleni talon, sekä myös anopilleni ja appiukolleni.
Itse ajaisin ajokortin ja ostaisin auton.
Velat maksaisin pois.
Laittaisin tuntuvan summan säästöön tyttäreni tulevaisuutta ajatellen.
Matkustaisin ja tekisin kaikkea mitä en muuten pysty tekemään, kuten menisin hankkimaan tatskan Miami Ink.iin, kävisin Jim Morrisonin haudalla jne..
Hyväntekeväisyyttä, lähtisin itse jonnekin auttamaan hädänalaisia.
Lahjottaisin paikalliselle eläinsuojelulle rahaa, että saisivat isommat ja paremmat tilat.

Huomenna olisin varmaan aika pitkälti netissä, sen minkä lapsen hoidolta ehtisin, ja selvittäisin asioita, mm. asumiseen ja sijoittamiseen liittyviä. Saatettaisiin lisäksi käydä koko perhe iltapäivällä syömässä ulkona oikein hienosti voiton kunniaksi.

Maanantaina ottaisin töistä lopputilin. Lisäksi ilmoittaisin juuri vuokraamamme asunnon vuokranantajalle ettemme muutakaan hänen asuntoonsa, tai ehkä voisin tarjoutua ostamaan sen meille kakkos-asunnoksi.

Osan rahoista sijoittaisin ostamalla yksiöitä ja pieniä kaksioita Helsingin keskustasta ja kantakaupungista.

Lisäksi hankkisin ihan ns. perusjuttuja, asunnon, (iso omakotitalo pk-seudulta järven rannalta) auton, (uusi Nissan Qasqai, väriltään punainen) huonekaluja, vaatteita ja sen sellaista, sekä matkustelisin. Tai siis koko perhe matkustelisimme.

Jossain vaiheessa alkaisin yrittäjäksi, opiskelisin ensin alaa ja sitten perustaisin oman levy-yhtiön, hankkisin myös omat tilat studioineen ja oleskelutiloineen. Äänittäjän palkkaisin, koska en jaksaisi itse opiskella teknistä puolta, voisin keskittyä kykyjen etsintään.

Mulla on ollut muutaman vuoden haave "levymoguliudesta", mutta tällä haavaa se on kyllä liian iso pala purtavaksi, kun ei ole alkupääomaa. Luulen että mulla olisi Suomen musiikkibisnekselle annettavaa siinä mielessä, että uskoisin pystyväni löytämään artisteja joiden tuotanto ei ole kuulijoiden musiikkimaun ja sävelkorvan aliarviointia kuten aika pitkälti nykyään se kama mitä radio suoltaa. Esim. Nauravat Nakit - David Hasselhoff - YouTube

Sellaista, eli olen aika paljon miettinyt. Toivottavasti illalla tärppää. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ostaisin kohtuullisen rivitaloasunnun, en omakotitaloa varmaan kun en jaksa niitä kaikkia puuhia siinä.
ostaisin uuden auton tai ottaisin leasingauton, ei enää romuja ja isoja huoltokuluja.
Ja ennen kaikkea lähtisin opiskelemaan vaikkapa yliopistoon, kun ei olisi huolta rahasta ja perheen toimeentulosta. Ja varaisin jouluksi matkan koko poppoolle myös äidilleni, siskolle, veljelle ja kuolleen veljeni perheelle vaikka täyshoidotta Meksikoon tai johonkin kauas.
Muuten elelisin ja olelisin kuten ennenkin, enimmäkseen niin.

Ostaisin kohtuullisen rivitaloasunnun, en omakotitaloa varmaan kun en jaksa niitä kaikkia puuhia siinä.
ostaisin uuden auton tai ottaisin leasingauton, ei enää romuja ja isoja huoltokuluja.
Ja ennen kaikkea lähtisin opiskelemaan vaikkapa yliopistoon, kun ei olisi huolta rahasta ja perheen toimeentulosta. Ja varaisin jouluksi matkan koko poppoolle myös äidilleni, siskolle, veljelle ja kuolleen veljeni perheelle vaikka täyshoidotta Meksikoon tai johonkin kauas.
Muuten elelisin ja olelisin kuten ennenkin, enimmäkseen niin.

Siis täyshoidoLLA

En mä varmaan mitään erityistä. Jatkaisin elämää kuten ennenkin. Sitten jos ne rahat tilille kilahtais, maksettais velat pois ja mietittäis jatkoa. Ihan hyvä näin :)

- antaisin miltsit omalle ja mieheni perheille

- ostaisimme oman, ison, ihanan talon, veneen ja auton
- ostaisimme pari sijoitusasuntoa

- alkaisin ratsastusharrastuksen
- matkustelisimme ainakin kolme kertaa vuodessa, ja ihan mihin vain haluaisimme!

- en stressaisi enää siitä, saanko elätettyä itseni, kun valmistun. Eli riittääkö töitä. Ei sillä olisi väliä, voisin tehdä töitä vain osa-aikaisesti tai keikkatöinä.

aivan ensimmäiseksi en uskoisi kokoasiaa...

sitten pitäisi miettiä...

omat velat lähtisi maksuun, lapsille menis omaosansa säästötilille.

äiti saisi osansa velkojensa kuittaamiseen.
velipojille antaisin sen verran että saisivat velat pois ja omat asunnot tai talot miten itse haluaisivat.
mies saisi ostaa sellaisen menopelin kun haluaisi. itse ostaisin myös kauppakassin.
ja talon paikkaa alettaisiin miettiä että missä sitä haluaisi oikeasti asua loppuikänsä.

ja pari hyvää ystävää saisi pesämunan myös.
lopuilla rahoilla nauttisin olosta lasten kanssa kotona ilman rahahuolia. ja töihin menisin vasta sitten kun lapset olisi niin isoja että pärjäisivät jo yksikseen kotona koulun jälkeen.

mä jäisin kotiäidiksi ja voisin käydä löytöeläinkodilla siivoamassa häkkejä ja tekemässä lahjoituksia..lisäksi parille kaverille talot ja sukulaisilta velat pois kuten myös itseltä ja varmaan jonkin auton.ja ehkä mökin jonkin kauniin järven rannalta.

Huomenna ja maanantaina eläisin ihan entiseen malliin, sillä en tietäisi voitosta ennenkuin se tipahtaisi tilille. Voittouutisen jälkeen menisi varmaan tovi jos toinenkin, että palaisin maan pinnalle. Auttaisin lähimpiä veloistaan, antaisin suurehkon summan johonkin hyvään kohteeseen ja ostaisin itselle uuden auton. Varmasti lopettaisin palkkatyössä, koska en enää tarvitsisi sitä elämiseen.

Yhteistyössä