Jos voittaisin lotossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmoin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unelmoin

Vieras
Mitä sinä tekisit jos voittaisit päävoiton?

Minä ostaisin isomman asunnon tästä taloyhtiöstä sekä tietty ramppautaisin sen täysin. (ihana paikka ja ihania ihmisiä ympärillä) Ostaisin uuden auton ja tietty varaisin heti parin viikon matkan lämpimään minulle ja lapsille sekä kolmelle ystävälleni lapsineen. =) Maksaisin ex:n velat pois niin ois senkin talouden hallinta helpompaa. Sisarusteni asuntovelat maksaisin pois ja antaisin jonkin kivan summan heille elämästä nauttimiseen. Äidille hankkisin asunnon ja kotiapua. Ja yhdelle yh-ystävälle ostaisin auton mikä olisi iso helpotus hänen arkeensa. Nämä ihan ekana hoitaisin ja sit miettisin taas itseäni.. =)

Olen miettinyt tätä itsekin joskus.
Tekisin uuden talon meille -ei mitään ökyä, vaan muuten mieluisen. Laittaisin tän talon vuokralle.
Ostaisin mulle ja miehelle uudet autot -näillä leveyksillä autoa tarvitaan.
Remontoisin vanhempieni talon kokonaan.
Maksaisin veljeni jäljellä olevan talolainan.
Tärkeimmille ihmisille ostaisin jotain.
Osan rahoista sijoittaisin.

Ensimmäisenä menisin ja ostaisin auton. Alan olemaan niin täynnä tätä autottomuutta, että se olisi heti ensimmäisenä ostoslistalla.
Sitten ostaisimme oman asunnon tästä jostakin läheltä. Ja maksaisimme vanhempiemme asuntolainat yms. pois. Sisarusten lainoja ei maksettaisi, kuten joku tuossa yllä, koska esim. miehen sisko otti juuri 350 000e:n asuntolainan. Keksimme varmasti tuollekin summalle parempaa tekemistä kuin tuon lainan poismaksun, sen verran itsekäs saa olla.

Ja niin, se tärkein. Hoitaisin lapset kotona kouluikään asti. :)

Ilmoittaisin ensimmäisenä työkkäriin, että heidän palveluita en enää tarvitse, enkä päivärahaa. Sitten ostaisin mukavan rivitalo kolmion ja kävisin mieheni kanssa reissussa. Hankkisin sellaisen työn, jota voisi tehdä silloin tällöin, jotta edes jotain pientä tuloa olisi. Avustaisin vanhempiani ja sisaruksiani. Sijoittaisin osan rahoista ja eläisin yhtä säästeliäästi kuin ennenkin.

Ihan ekana ottaisin äkkilähdön jonnekin lämpimään täältä p*skakeleistä, vihaan talvea. Siellä lämpimässä voisin sitten suunnitella uutta isompaa asuntoa/taloa, uutta autoa ja muutamaa plastiikkakirurgista toimenpidettä :D

Irtisanoutuisin ja alkaisin miettiä mitä sitä nyt sitten tekis. Jotain tarttis kuitenkin tehdä...Miehen kanssa on joskus haaveiltu että tehtäs jotain "työtä" 2-3pvä/vko, lapset olis hoidossa muutamana päivänä ihan seuran vuoksi. Asutaan maalla ja lähellä ei ole muita lapsiperheitä. Minnekään ei täältä tosin muutettas. Korkeintaa vähän laajennettas kotia, sekin omin voimin. EI mitään niin kamalan suurta ja ihmeellistä, tärkeintä että sais olla mahd paljon perheen kanssa ja tehdä siinä sivussa jotain mielekästä puuhastelua "työnä".

Yhteistyössä