Jos voisitte valita, niin mitä työtä tekisitte?

  • Viestiketjun aloittaja Mymmeli
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Tosi paha kysymys. Voisin olla joka-alankonsultti :p :p :xmas:
Mutta sinähän olet jo ;)
:D Ehhehhee :) Ajattelin laajempaa toimintaa kuin Mitäs nyt -palsta.
Mutta itseasiassa Rukoilijasirkkahan sen oikean työn mullekin sanoi, astronautti, jos vaan voisin hetken olla jotakin, niin astronautti olisi kiva. Tai sit YK:n pääsihteeri :snotty:
 
Jos ei tarttis ajatella rahaa ja tehdä töitä rahan takia, olisin mielelläni esimerkiksi freelancer-kääntäjä ja/tai -rocktoimittaja. Siis jonkinlainen Jone Nikulan naispuolinen vastine. :p :D Lisäksi voisin käyttää aikaani esimerkiksi vapaaehtoistyön parissa.

Tosiasia kuitenkin on, että ainakin tässä vaiheessa elämääni arvostan säännöllistä kuukausipalkkaa enemmän kuin sitä, että saisin tehdä juuri sitä, mitä eniten haluaisin. Siksi tämmöinen siisti sisätyö on ihan passeli vaihtoehto tällä hetkellä. Vaikka tää vähän pyllystä välillä onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Miten niin voisitte valita? JOKAINEN meistä voi valita työn, mitä tekee, tai ainakin ammatin, mihin kouluttautuu.

Itse valitsin opettajan ammatin, enkä siitä ihan hevillä luopuisi, en nimittäin tehnyt valintaani kevein perustein vaan vakaan harkinnan tuloksena.
Toisaalta esim. taiteilijan voi todellakin olla vaikea elää työllään. Samoin kirjailijan. Ei sitä kuitenkaan ihan noin vaan voi valita, mitä tekee. Mäkin kuulun tuohon sarjaan, joka mieluusti olis taivaanrannan maalari ja välillä vähän kirjoittais, siinä muun elämäntaiteilun lomassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Miten niin voisitte valita? JOKAINEN meistä voi valita työn, mitä tekee, tai ainakin ammatin, mihin kouluttautuu.
Hmm, no jos nyt kolmekymppisenä kotiäitinä ajattelen, että voisi olla kivaa olla astronautti, niin se nyt vaan ei onnistu. Eikä olisi onnistunut, vaikka sen olisi hiukka aiemminkin tajunnut. Nyt vasta ekoja suomalaisia nautteja mahdollisesti pääsemässä koulutukseen. Mä en liene ykkösenä listalla, vaikka paperit laittaisinkin sisään. :whistle:
 
mä haluaisin olla kätilö mutta en pysty siihen kun kumminkin siellä näkee niitä ei niin onnellisiakin juttuja :/ mä en pystyisi hoitamaan jotain synnytystä jossa synnytetään kuollutta vauvaa tai jotain muuta vastaavaa :/
 

Yhteistyössä