[QUOTE="vieras";26723710]Siis kokonaan? Että jos lusikallisen syötyään tiputti jotain lattialle, niin sitten ei enää syöty kuin seuraavalla ruokakerralla?
Miten pian oppi tavoille tällä konstilla? Myönnän, että olen siinä suhteessa laiska, että en tuollaseen lähtenyt/lähtisi: jäisi omakin syöminen kesken, kun raivarin saanutta mukulaa pitäisi rauhoitella. Minulta menee ruokahalu, kun pöydässä huudetaan.
Meillä kyllä menee sitä ruokaa lattialle koko ajan, ei tosin tahallaan, vaan koska tuo mukula syö itse... pientä oli leipäpalasen heittely lattialle tähän verrattuna

[/QUOTE]
Ei se heti kokonaa nenän alta lähteny, annoin pari kertaa kokeilla ja jos ei homma toimi eikä anna syöttää niin sit seuraavan kerran sai syötävää kun oli seuraava ruoka..Nälkäinen lapsi kun ei mun kokemuksen mukaan myöskään nakkele tahalteen ruokaa lattioille..Toki tässäkin on poikkeuksia takuulla..
Ja mitä tuohon huutamiseen tulee ruokapöydässä niin ei sitäkää harrasteta meillä, siinä kohtaa lähetää ottaa vauhtia jostain muualta uudestaan..
Kun tätä on pienestä asti toteutettu (ei tietenkää ihan vauvalle vaan siinä yhdne ikävuoden tienoilla), on pelisäännöt selvät...En mä silti ravintolaan ton rapian 2 vuotiaan kanssa lähe.
Ja huom. mä puhun tosiaan tahalteen ruuan heittelystä, en vahingoista. Tiedätte varmaan, tuijotetaa suurinpiirtein silmiin ja nakataan ilmekkään värähtämättä lusikka/lautanen lattialle..