jos vauva saanut yhden kerran korviketta (n.60ml) 4 kk aikana,niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmu

Vieras
sanoisitko silti, että vauva on täysimetetty? (ei siis ole saanut mitään kiinteitä, vain tuon 60 ml korviketta rintamaidon lisäksi). Vai onko raja mielestäsi niin ehdoton että yksi n. 60 ml korvikemäärä teilaa koko homman vain osittain imetykseksi?

siis mikä on sinun mielipiteesi asiasta?

Mä olen vähän ymmälläni nyt. Mun ei ole tarvinnut koskaa miettiä tälläisiä, kun ei ole ollut tarvetta päteä imetyksellä. Onko sitten täysimetetty, jos on saanut pullosta lypsettyä äidinmaitoa?

No täysimetetty! Minä olen antanut myös pari krt korviketta ja kun muutamia kertoja hoidossa ollut ja jos kerennyt nälkä tulla niin korviketta, ja silti pidän itseäni täysimettäjänä! Itse olen antanut siis kaupungilla käydessä, täällä imetyspaikat harvassa ja julki imettäjäksi minusta ei ole.

itse jääny miettimään et voinko sanoa et vauvani on täysimetetty 4 kk tuon yhden korvikkeen annon jälkeen :ashamed: (mies antoi hätäpäissään kun olin kävelyllä ja vauva itkeskeli) Mut ok, voin siis sanoa :)

No täysimetetty! Minä olen antanut myös pari krt korviketta ja kun muutamia kertoja hoidossa ollut ja jos kerennyt nälkä tulla niin korviketta, ja silti pidän itseäni täysimettäjänä! Itse olen antanut siis kaupungilla käydessä, täällä imetyspaikat harvassa ja julki imettäjäksi minusta ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Arkipuheessa sanoisin. "Virallisemmissa" yhteyksissä sanoisin, että kerran on syönyt korviketta. :)

Mikä se virallinen yhteeys on missä pitäisi tilittää tämä yksi kerta?

En pidä sitä tilittämisenä ja virallinen oli lainausmerkeissä, mutta esimerkiski neuvolassa ja lääkärissä kertoisin, jos asia tuliis puheeksi.

voi jessus. Kun ne lapset kasvaa, testataan oikeasti millainen äiti olet. Siinä on sitten enää turha pätee imetyksillä. voi helv. kun jotkut on niin yksinkertaisia.

Arkipuheessa sanoisin. "Virallisemmissa" yhteyksissä sanoisin, että kerran on syönyt korviketta. :)

En pidä sitä tilittämisenä ja virallinen oli lainausmerkeissä, mutta esimerkiski neuvolassa ja lääkärissä kertoisin, jos asia tuliis puheeksi.

Ai jos sulta kysyttäis, et "onko sun vauvas täysin imetyksellä?" niin sä vastaisit: "no ei, kun se on kerran syönyt korviketta". Siis mä en ymmärrä miksi tuo kerran korvikkeen antaminen ois mikään mainittava asia missään.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
sanoisitko silti, että vauva on täysimetetty? (ei siis ole saanut mitään kiinteitä, vain tuon 60 ml korviketta rintamaidon lisäksi). Vai onko raja mielestäsi niin ehdoton että yksi n. 60 ml korvikemäärä teilaa koko homman vain osittain imetykseksi?

siis mikä on sinun mielipiteesi asiasta?

Minunkin mielestäni vauva ON täysimetetty, ainakin siis käytännössä.

Jos ei ole, niin ei ole sitten omakaan lapseni kun väkisin laitoksella luovutusmaitoa jonkun muutaman kymmenen millilitraa tuputtivat!

No KYLLÄ ON TÄYSIMETETTY. :D

Oikeesti hei, ei tuo ole kuin pisara meressä siihen nähden, mitä on syönyt. :) Että ei vaikuta yhtään mihinkään.

P.s. mun vauva ON täysimetetty puolivuotiaaksi, vaikka ekan viikon jouduttiin antamaan lisämaitoa ja kesällä sai pari kertaa muutaman desin korviketta, kun oltiin kaupungilla. ;)

JMitä ne sillä tiedolla mahtaisi tehdä :)

No kyllä neuvolassa ja lääkärissä ovat ainakin mulle sanoneet, että mun vauva on täysimetetty puolivuotiaaksi, vaikka ovatkin tienneet siitä, et on saanut muutakin sen pari kertaa + alussa lisämaitoa ekan viikon. =)

Ai jos sulta kysyttäis, et "onko sun vauvas täysin imetyksellä?" niin sä vastaisit: "no ei, kun se on kerran syönyt korviketta". Siis mä en ymmärrä miksi tuo kerran korvikkeen antaminen ois mikään mainittava asia missään.

Ei. Vastaisin todennäköisesti että: "On täysimetyksellä. Tai sai se kerran korviketta."

Yhteistyössä