Jos vauva joutuu sairaalaan ja äiti ei pysty olemaan koko aikaa mukana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ddddddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Ddddddd

Vieras
Jos vauva joutuisi flunssan tms takia sairaalaan muutamaksi yöksi ja äiti joutuisi olemaan kotona osan päivää esikoisen vuoksi ja isä olisi töissä... Mitenkä tällaisessa tilanteessa toimisi?

Jos isällä ei ole reissutyö, niin olisi aika tylyä olla töissä silloin kun oma lapsi sairaalassa. Ei sairaalaan kuiten flunssan takia jäädä, isommasta kyse.

Toinen vaihtoehto esim MLL'n hoitoapu tai ystävän tahi sukulaisen apu.

Sitten vauva on sairaalassa ja äiti käy häntä siellä katsomassa/hoitamassa. Mun kuopus jäi lastenteholle kun itse lähdin kotiin. Ajoin joka päivä sinne käymään muutamaksi tunniksi, esikoinen oli mummin kanssa sen aikaa. Mies oli töissä. Viikon verran tein näin kunnes lapsi pääsi kotiin.

Ei kai siellä koko aikaa tarvitse olla, mun mielestä riitti ihan hyvin muutama tunti/päivä. Eikä hoitajatkaan olisi tykänneet, jos olisin notkunut siellä koko ajan. No, tavallinen osasto tietysti vähän eri asia, mutta samalla lailla toimisin silti.

sehän riippuu osastosta, meillä edellytetään vanhempia olemaan hoitamassa lastaan päivisin. joskus mummo, täti tms. on lapsen luona jos vanhempi ei voi.
Kyllä on käynyt niinkin ettei kukaan ole voinut olla yksittäisenä päivänä, silloin teemme parhaamme, mutta seurana ei voi olla, sairaudenhoito on etusijalla.

Yhteistyössä