Jos vauva ei syö

vaan pistää ruokailun leikiksi niin kauanko yritätte syöttää?
Vaihdatteko mieluisempaan ruokalajiin?
Saako seuraavan ruoan etuajassa jos nälkä yllättää?

Minkä ikäinen alkaa tajuta pointin että ruokaa ei anneta silloin kun huvittaa ja mitä huvittaa, vaan ruoka-aikoina?
 
Vaihdetaan mieluisampaan ruokalajiin :ashamed:
Meillä oli tuossa parin viikon jakso, jolloin poika 11kk ei syönyt kuin kylmiä hedelmä- ja (sileitä ) ruokasoseita (ehkä hampaisiin liittyvää?).
Yritettiin aina aterian aluksi tarjota möykkyisempää sapuskaa, mutta kaikki syljettiin pihalle. Pakkohan sinne oli jotain ruokaa saada uppoamaan, ja mielestäni alle vuoden ikäinen on vielä liian pieni ymmärtämään miksi jääkin ilman ruokaa.
Nyt tuo vaihe on onneksi takana päin, taas maistuu kaikki :)
 
Yeb
Vastaan täysin samalla tavalla kuin Viuvauvou (mikä ihana nimimerkki!) :)

Ei vaihdettu mieluisampaan eikä aikaistettu seuraavaa.. Maidolla tuo vaan taisi melkein vuosikkaaksi asti lähinnä kasvaa :whistle: Kun maidonsyönti väheni niin ruokaa alkoi upota ja nyt meneekin sujuvasti kaikkea. Mutta edelleenkään tytön ollessa 1½-vuotias emme vaihda ruokaa mieluisampaan jos ei maistu, sitten ollaan ilman seuraavaan ateriaan asti ja hyvin näyttää pärjäävän ja harvemmin nälkä iskee, aika hyvin osaavat siis jo pienet itse säädellä tarvitsemansa ravinnon määrää, siihen täytyy vaan osata luottaa :)
 
Poika 10kk. Ei vaihdeta mieluisampaan eikä aikaisteta seuraavaa. Jos ruoka maistuu huonosti, annan napostella syöttämisen lomassa tomaatin paloja (pojan suurta herkkua) ja lykin samalla ruokaa suuhun. Joskus myös joku lelu käteen niin huomio menee siihen ja ruoka taas uppoaa.
 
Minulla tyttönen (7kk)haluaakin ottaa aikaa syömiseen..ja leikkiä.. Käytössä kolme lusikkaa, kaksi niistä huijaukseen. Typy haluaa syödä itse, joten kun suu avautuu tyhjälle lusikalle niin täysi lusikka vain sisään. Menee ainakin toistaiseksi läpi. Ja ruoka maistuu, vaihtelevasti tietty. En ole myöskään testaillut olisiko se ruosta kiinni, sillä olisi hyvä jos tytsy oppisi syömään kaikkea. Ja olen muutenkin huomannut että meillä se syöminen ei ole kiinni ruokalajista. Paljon vain kannustusta kun syö reippaasti ja yritän tietty itsekin syödä samaan aikaan.
 

Yhteistyössä