Jos vauva ei syö enää päivisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onkkelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onkkelma

Vieras
tissiä lainkaan (vauva 6 kk), mutta yöllä edelleen noin 4-6 kertaa, ni riittääkö maitomäärä sille ja miten se vaikuttaa maidon tuloon? Kiinteitä menee päivässä 2xpuuro, 1xliha-ateria, 1xhedelmäsose... Hän ei vaan millään halua tissiä päivällä, mitenkäs menet pakottamaankaan...

Jättäisin välillä jonkin aterian pois ja tilalle tarjoaisin maitoa. Yöjuopottelusta pitäisi alkaa jo päästä eroon. Tissittelytilanne pitää myös rauhoittaa, kaikki mielenkiintoinen kuultava ja nähtävä häiritsee. Kokeile imettää vaikka pimeässä vessassa.

Olen tarjonnut tissiä aina ennen ateriaa ja neuvolan mukaan kiinteitä tarvii antaa noin monta vauvan pienen koon vuoksi. Tilanteiden rauhoittaminen ei auta, tosin tuota pimeää vessaa en ole kokeillut (hitsi, meiän vessaa kyl saa pimeeksi, saunaanko olis mentävä =) ) Olen kuullut, et monella on jossain vaiheessa ollut tissikapinointia... sitä vaan, et vaikuttaako se miten pysyvästi tuohon maidon tuotantoon, jos vain yöllä syödään? Ja jos jätätän yösyönnit nyt pikkuhiljaa pois, ni eihän se vauva saa olleskaan maitoo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anna päivällä vaikka ruuan kanssa mukista maitoa.miksi tuon ikäistä pitäs vielä imettää päivisin

Siksi että haluan ( = haluaisin) , haluan antaa omaa maitoa niin kauan, kunnes siirtyy tavalliseen maitoon...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anna päivällä vaikka ruuan kanssa mukista maitoa.miksi tuon ikäistä pitäs vielä imettää päivisin

Siksi että haluan ( = haluaisin) , haluan antaa omaa maitoa niin kauan, kunnes siirtyy tavalliseen maitoon...

Voithan lypsää omaa maitoasi ja koettaa saada mukista juomaan sitä...

säälittävää.

No ei todellakaan ole säälittävää, kun kerran omaa maitoa tulee :o

säälittävää.

Menee nyt asian vierestä, mutta vastaan kuitenkin: Mitäs säälittävää siinä on jos haluaa lapselleen antaa parasta mahdollista ravintoa, läheisyyttä ja hyvää oloa!? Jos itse olet epäonnistunut omalla kohdallasi siinä, on aivan turhaa tulla säälittelemään toisia. Sitä paitsi sääli on sairautta!

oon jostain kuullut että maidon tuotannon pitämiseksi yllä riittää se että vauva syö useammin kuin aamulla ja illalla eli yli 2 kertaa. yösyönnit pitäisi kyllä jotenkin saada siirrettyä sinne päivään.

Yhteistyössä