Jos vauva ei kävele viellä mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti
aapan mama
Alkuperäinen kirjoittaja BIG:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Sitte ku se oppii käveleen toivot että olis edes hetken paikallaan. Ei tossa vielä mitään hätää ole. Mikä kiire sulla on? :eek:
no ei oo kyllä mikään , mutta kun koko ajan kulen että muut sama ikäiset vauvat jo kävele , niin minäkin halun. ja stä paitsi tiedätkö kuinka raskasta häntä nosta kun menee kotiin 4 kerrokseen tai aidin luo +omat ruoka kassit.
On se aika raskasta.
Joo, mutta ei ne tuossa iässä muutenkaan vielä portaita kävele. Siihen menee vielä aikaa...

Heh,no joo ei kävele;)
Meillä 15kk tosiaan 10kk iästä kävelly,mutta ei todellakaan mistään portaista yksinään mene:D
No on niitä poikkeuksiakin. Meidän puolitoistavuotias oppi tasan vuoden ikäisenä kävelemään ja muutimme pari viikkoa siiten kerrostalon 4. kerrokseen katutasosta. Lapsi kulkee portaat ihan itse ylös eikä anna auttaa eikä suostu hissiin vaikka kuinka houkuttelisi napin painamisella tai muulla. Hyvähän tuo tietysti on, mutta onneksi tätä innostusta ei vielä ole alaspäin mentäessä.

Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
anna pojan olla rauhassa, se oppii kun on sen aika :) voit toki kävelyttää että pidät ite käsistä kiinni ja yhdessä tallailette.
Kyllä mä niin teen joka päivä , miten nämä kenkä jutut miten ne kehittää kävelemistä ,ja miksi niiden pitää olla tiukat??????????
tiukat? Tukevat kyllä. Sisällä ei kenkiä tarvi ellei oo määrätty jostain syystä. Ulos tukevat kengät.
Meillä 1v1kk ikänen tyttö,ei tosiaan kävele. Ostettiin äskettäin tukevat ensikengät ja niitä pitää sisälläkin pitää jalassa.Fysioterapeutti antoi sellasen ohjeen. Tyttö ei tykkää yhtään kengistä :/ Empä oo kyllä sisällä pitänykkään,kun muutaman kerran...
No sitten ei kannata valittaa, jos lapselle tulee myöhemmin jalkaongelmia tai jos ei opi kävelemään. Ei ne fysioterapeutit huvikseen tai vanhempien kiusaksi niitä ohjeita kerro!

Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hilavitkutin:
anna pojan olla rauhassa, se oppii kun on sen aika :) voit toki kävelyttää että pidät ite käsistä kiinni ja yhdessä tallailette.
Kyllä mä niin teen joka päivä , miten nämä kenkä jutut miten ne kehittää kävelemistä ,ja miksi niiden pitää olla tiukat??????????
tiukat? Tukevat kyllä. Sisällä ei kenkiä tarvi ellei oo määrätty jostain syystä. Ulos tukevat kengät.
Meillä 1v1kk ikänen tyttö,ei tosiaan kävele. Ostettiin äskettäin tukevat ensikengät ja niitä pitää sisälläkin pitää jalassa.Fysioterapeutti antoi sellasen ohjeen. Tyttö ei tykkää yhtään kengistä :/ Empä oo kyllä sisällä pitänykkään,kun muutaman kerran...
Mulla itselläni oli pienenä tukikengät ja edelleen jalat väärällään. Pojalla on samanlaiset ja nykyohje oli pitää sisällä ilman sekä ulkona hyvät ja tukevat kengät. Tiiä sitten onko mun jalkoja liikaakin tuettu aikanaan.

Yhteistyössä