Jos vatta kovalla ja joutuu oikein ponnistelemaan niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
voiko peräpukama pullahtaa ulos?

Mulla synnytyksestä vuosi ja aika ajoin vuoden mittaan ummetusta ja tällöin voi kakkaaminen sattua ja tulla pyyhkiessä vähän verta. Muuta vaivaa ei ole ollut.

Nyt on pari kuukautta ollut ihan ok, ei mitään ummetuksia mutta äsken oli vähän jumitusta... puolikovalla sanoisin ja piti vähän pinnistellä. Menin sitten vessasta suoraan suihkuun ja takapuolta pestessä tunsin jotain ylimääräistä siinä peräaukolla.

Eipä juuri tule käytyä vessassa juuri ennen suihkuun menoa, joten en ole moista ilmiötä ennen huomannut. Nyt ei kyllä sattunut sinänsä eikä tullut verta pyyhkiessä.

Pitääkö asialle tehdä jotain?

Voi. Jos alkavat kipeytyä tai vaivata muuten, kannattaa hakeutua lääkäriin. Pukamat voidaan poistaa hirttämällä ja pahemmat sisäiset leikkauksella. Tosin ne saattavat ilmaantua uudelleen :|

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tod.näk peräpukama, mullakin käynyt noin. Mutta jos verta tulee enemmänkin tai jos ummetus jatkuu, niin kävisin lääkärissä.

No ei sitä ole tullut koskaan mitenkään paljoa. Siis ummetuksen yhteydessä joskus pyyhkiessä, mutta mitään runsasta ei siis. Eikä ummetuskaan ole mitään jatkuvaa vaan siis ihan satunnaista. Yleensä mulla toimii vatta niin, että hyvä kun vessaan kerkee. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Voi. Jos alkavat kipeytyä tai vaivata muuten, kannattaa hakeutua lääkäriin. Pukamat voidaan poistaa hirttämällä ja pahemmat sisäiset leikkauksella. Tosin ne saattavat ilmaantua uudelleen :|

Ei ole vaivanneet. Siis vain ihan satunnaisesti tuota, että ummetuksen yhteydessä kakkaaminen sattunut hieman ja pyyhkiessä vähän verta.

Tai no en minä tiedä voiko tuota sanoa ummetukseksi mitä mulla on.... Siis vatsa toimii joka päivä, mutta satunnaisesti se vaan on tosi kovalla. Eli ei mulla ole mitään sellaista ummetusta, että en saisi mitään tulemaan. Joka päivä toimii maha.

Asialle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään, mutta jos joskus sitten kärsitkin ummetuksesta ne pukamavaivat saattavat kyllä alkaa. Ja olla aika kivuliaita.

Tietysti. Mulla on kyllä tavoitteena se, että syön niin että vatsa aina toimii. Tuskin niille nyt kannattaa sen takia mitään tehdä, että joskus saattaa alkaa vaivaamaan... tai siis tarkoitan, että tuskin lääkäri niille edes mitään tekisi kun ei kerran vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asialle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään, mutta jos joskus sitten kärsitkin ummetuksesta ne pukamavaivat saattavat kyllä alkaa. Ja olla aika kivuliaita.

Tietysti. Mulla on kyllä tavoitteena se, että syön niin että vatsa aina toimii. Tuskin niille nyt kannattaa sen takia mitään tehdä, että joskus saattaa alkaa vaivaamaan... tai siis tarkoitan, että tuskin lääkäri niille edes mitään tekisi kun ei kerran vaivaa.

ei tekisikään. Ja paikallishoidoillakin (peräpuikot ja pukamavoide) saa aika pikaista helpotusta asiaan, jos alkaisivatkin vaivata.

ei tekisikään. Ja paikallishoidoillakin (peräpuikot ja pukamavoide) saa aika pikaista helpotusta asiaan, jos alkaisivatkin vaivata.

Täytyy sanoa, että kyllä on meikäläisen vaput muuttuneet. Kolme lasta ja kello puoli yksi yöllä ja meikä miettii keskustelupalstalla peräpukamien sielunelämää. :D

Täytyy sanoa, että kyllä on meikäläisen vaput muuttuneet. Kolme lasta ja kello puoli yksi yöllä ja meikä miettii keskustelupalstalla peräpukamien sielunelämää. :D

samat sanat. :D Kolme minullakin.

Yhteistyössä