Jos vanhemmilla vaihtelevat työvuorot, mitenkä ilmoitatte hoitopaikkaan (etenkin pph) hoitoajat`?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
jos työvuoro ei siis säännöllistä, vaan vaihtelee viikoittain. Niin teettekö esim. seuraavan kk hoitoajoista lapun hoitajalle vai mitenkä?

kuinka tarkkaan te ilmoitatte? jos esim. oma työvuoro välillä 7.30 alkaa ja välillä klo 8.00, niin ilmoitatko aina kyseisen viikon kohdalta erikseen, vai viettekö samaan aikaan lapsen hoitoon, riippumatta työvuoroista?
 
noo
teen lapun hoitajalle aina kun uusi kolmen viikon lista tulee. Ilmoitan kyllä sekä vienti-, että hakuajan aina erikseen. Esim meillä poika saattaa olla eka, eikä se ole musta sama, että tuleeko lapsi klo 7.30 vai klo8.
 
vieras
Mulla työajat heittelee ihan miten sattuu, mutta lapsien hoitoaika vaihtelee välillä 7.30-16.30 niin että ovat 6-8h päiviä hoidossa, aina sen mukaan miten miehen kanssa ehditään jompikumpi hakemaan. Ei tarvitse ilmoittaa tämän tarkemmin hoitoaikaa, vaikka joskus vienkin lapset hoitoon vasta klo 9.00, joskus haen jo klo 14.30.

Tosin lapseni on päiväkodissa, ei pph:lla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla työajat heittelee ihan miten sattuu, mutta lapsien hoitoaika vaihtelee välillä 7.30-16.30 niin että ovat 6-8h päiviä hoidossa, aina sen mukaan miten miehen kanssa ehditään jompikumpi hakemaan. Ei tarvitse ilmoittaa tämän tarkemmin hoitoaikaa, vaikka joskus vienkin lapset hoitoon vasta klo 9.00, joskus haen jo klo 14.30.

Tosin lapseni on päiväkodissa, ei pph:lla.
Näin meilläki.
 
Kun molemmat saadaan uudet työvuorolistat, tekstaan pojan hoitopäivät pph:lle. Pojan hoitopäivät vaihtelevat paljon 0-4pvä/vko. Tehdään molemmat epäsäännöllistä vuorotyötä (nyt tosin jäin äitiyslomalle ) . Töissä ollaan siis myös viikonloppuisin ja pyhinäkin. Uusi kolmen viikon työvuorolista tulee viimeistään viikkoa ennen kuin edellinen lista loppuu. Hoitopäivät ilmoitan pph:lle heti, kun ne tiedän. Hoitoajat ilmoitan melko tarkasti.
 
meidän ryhmikseen pitää edellisviikon ke mennessä ilmoittaa hoitoajat, ja vissiin joka viikko mä oon sen jälkeen joutunu vekslaamaan vielä hoitoaikoja :ashamed:
tosin ne siellä tietää et meillä työajat muuttuu usein.
jos sinne voi viedä esim aikaisemmin kuin on sovittu niin viedään, mut jos hoitajaa ei oo paikalla kun meidän työt alkaa niin Neiti menee sit mummolaan.

 

Yhteistyössä