Jos työhakemus lähetetään s-postilla niin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dorkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmat liitteeksi ja siihen itse sähköpostiin lyhyt saate tyyliin:

Hei!

Haen teillä avoimena olevaa xxx paikkaa.
Liitteenä varsinainen hakemuseni sekä CV:ni (tiedostomuodossa mikälie sitten onkaan).

Terveisin

se joka hakemuksen lähettää

Alkuperäinen kirjoittaja Työnantaja;27617292:
Veikkaanpa, että nimimerkki minä, on työtön ja ansarikukka ei ole koskaan hakenut töitä.

En tietenkään, kaikki duunit on taivaasta tippuneet syliini.

Kerropa "työnantaja" miksi sen itse hakemustekstin pitäisi olla liitteenä? Eikö hakemustekstin pitäisi olla niin ytimekäs, että siitä saa silmäilemälläkin kuvan siitä mitä hakija osaa ja haluaa työpaikalta? (Wordina en ikinä laittaisi mitään, vaan kaikki liitteet PDF:nä.)

[QUOTE="vieras";27617369]Molemmat liitteeksi ja siihen itse sähköpostiin lyhyt saate tyyliin:

Hei!

Haen teillä avoimena olevaa xxx paikkaa.
Liitteenä varsinainen hakemuseni sekä CV:ni (tiedostomuodossa mikälie sitten onkaan).

Terveisin

se joka hakemuksen lähettää[/QUOTE]

Juuri näin. Hoidan julkisen hallinnon alalla rekryjä ja toivon todellakin, että hakijat lähettäisivät kuvatunlailla hakemuksensa. Ja vielä pdf-muodossa, kiitos :)

Suoraan viestikenttään kirjoitetut hakemukset antavat epäammattimaisen kuvan jo alkuun.

Riippuu alasta. Itse laiton hakemuksen viestiin ja cv:n liitteenä ja hain 5 paikkaa, näistä olisin saanut 4 (kyseessä hoitoala). Toisilla aloilla tämä ei kuulemma tulisi kuuloonkaan.

[QUOTE="mie vaan";27617495]Riippuu alasta. Itse laiton hakemuksen viestiin ja cv:n liitteenä ja hain 5 paikkaa, näistä olisin saanut 4 (kyseessä hoitoala). Toisilla aloilla tämä ei kuulemma tulisi kuuloonkaan.[/QUOTE]

Totta tuokin. Johonkin kaupan kassalle tai lähihoitajaksi katsotaan hakijoiden viestintää varmasti eri kriteereillä kuin tietyillä muilla aloilla.

Itsekin kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi suositte sitä, että kaikki on liitteenä? Itse katson sen hakemustekstin mieluiten suoraan siitä s-postista tai sähköisestä hakulomakkeesta, jos sellainen on tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja rekrynä kaupallisella alalla;27617569:
Itsekin kysyn ihan mielenkiinnosta, että miksi suositte sitä, että kaikki on liitteenä? Itse katson sen hakemustekstin mieluiten suoraan siitä s-postista tai sähköisestä hakulomakkeesta, jos sellainen on tarjolla.

No mulla johtuu siitä, että olen vanhoillisella alalla töissä konservatiivisessa paikassa ja heidän, ketä rekryän, tulee hallita tietyt standardit ja asiallinen kirjoitustyyli. Sähköinen lomake on asia erikseen, siihen on yleensä myös cv-tiedot kirjoitettu samaan lomakkeeseen ainakin meillä, eikä erikseen vielä liitetty cv:tä tiedostona.

Alkuperäinen kirjoittaja rekrynä kaupallisella alalla;27617569:

Siksi että siitä näkee miten hakija on ne asetellut = saa mielikuvan onko ne ok vai miten sattuu tai fiilispohjalta. Meillä työssä asettelut ym on tärkeitä.

En tietenkään, kaikki duunit on taivaasta tippuneet syliini.

Kerropa "työnantaja" miksi sen itse hakemustekstin pitäisi olla liitteenä? Eikö hakemustekstin pitäisi olla niin ytimekäs, että siitä saa silmäilemälläkin kuvan siitä mitä hakija osaa ja haluaa työpaikalta? (Wordina en ikinä laittaisi mitään, vaan kaikki liitteet PDF:nä.)

Jos olet ainoa työnhakija, niin riittänee se sähköpostin silmäily. Tuskinpa vaan olet, eli joku ehkä joutuu vertailemaan hakemustasi muihin.

Väitänpä, että et saa paikkaa vaikka olisi kuinka ytimekäs sähköposti. Niinkuin sanoit, sähköposti silmäillään, liitteet luetaan.

Yhteistyössä