Jos tunnistat itsesi tästä niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen kahden äiti

Vieras
...HÄPEÄ!

Sinä äiti, joka karjuit noin 3 vuotiaalle pojallesi, koska hän ei jaksanut juosta perässäsi bussiin kurahousuissa, saappaissa ja talvivaatteissa.

Sääliksi kävi poikaa, ei voi muuta sanoa!!! Oli todella lähellä, että en puuttunut tilanteeseen.

Poikasi juoksi parhaimmillaan 10 metrin päässä takanasi ja huusi, että äiti odota äiti odota... Mutta odotitko? No et, vaan karjuit niin, että koko aseman seutu kuuli sen.

Kaikkea sitä näkee... vaikkei aina haluais.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miksi ei kopannut syliin moin pientä? :o Hölmöä tollanen epäkäytännöllinen huutaminen, noin pieni kannetaan jos se ei pysy vauhdissa.

No tätä minäkin olin jo viittä vaille menossa ehdottamaan...
Ihan oikeasti vieläkin sydämeen sattuu :(

Nyt tuli paha mieli minullekin pojan puolesta.

Ja kyllä itteä joskus hävettää, kun tulee lapselle huudettua ja silloinkin on paha mieli lopun päivää.

Luulisin kyllä, että tuossa tilanteessa on kaikkien silmiinäkijöiden sympatiat tuon pojan puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina _:
Nyt tuli paha mieli minullekin pojan puolesta.

Ja kyllä itteä joskus hävettää, kun tulee lapselle huudettua ja silloinkin on paha mieli lopun päivää.

Luulisin kyllä, että tuossa tilanteessa on kaikkien silmiinäkijöiden sympatiat tuon pojan puolella.

Niinpä. Ja tämän episodin kyllä näki (ja kuuli) aika moni...
En tiedä koskeeko tää mua siksi niin paljon, koska itsellä on 3 vuotias poika enkä todellakaan ikinä vois sortua moiseen käytöseen.

En taas mitenkään puolusta äidin käyttäytymistä :attn: Enkä sano, että tuo on mitenkään päin fiksusti asia hoidettu, mutta miksi äiti huusi lapselleen. Ilkeydestä, väsymyksestä, oliko lapsi kenties ollut uhmakas aikaisemmin? :|

Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
En taas mitenkään puolusta äidin käyttäytymistä :attn: Enkä sano, että tuo on mitenkään päin fiksusti asia hoidettu, mutta miksi äiti huusi lapselleen. Ilkeydestä, väsymyksestä, oliko lapsi kenties ollut uhmakas aikaisemmin? :|

Totta kai 3 vuotias on uhmakas... jo varmaan ihan siitä syystä, että hänellä on lyhyet jalat, joilla on melkein mahdotonta juosta aikuisen tahtiin. :D

njoo. näin tässä yks päivä koulun edessä semmosen tapahtuman, oli siis ruuhka-aika aamulla ja autot seiso punasissa. ja justiin ku valot oli vaihtumassa jalankulkijoille punasiks, yks mamma lähtee juoksemaan tien yli, pieni poika perässään.. olin jo valmis lähtemään perään, ettei se laps vaan jäis auton alle, nippa nappa ehti poikakin yli.. ja tää mamma oli jo toisella puolella katua ku poika vasta lähti juoksemaan, eikä puhettakaan että olisivat yhdessä menneet... tosi turvallista :/

Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:

Kävelin tämän äidin ja pojan perässä jonkin matkaa ja poika käveli ihan nätisti.Äitiä vaan nyppi, kun poika ei päässyt kävelemään kovempaa. Ainakaan itse on huomannut mitään uhmaa tai kiukkua - vain epätoivoa siitä, että poika pelkäsi äitinsä hylkäävän hänet sinne aseman eteen...

Toisaalta mä ymmärrän, toisaalta en.
Tietty jos se äiti todella juoksi ja poika juoksi. Niin silloin äidin olisi tietty pitänyt odottaa. Mutta joskus voi olla todella huono päivä, eikä käyttäydy ihan niinkuin pitäisi.

Kyllä mä ainakin myönnän, että välillä kun ollaan lapsen kanssa kävelyllä ja tyttö kävelee jos kävelee ja välillä väärään suuntaan. Niin se risoo ja sitä tiuskasee, että tule nyt. Kun itse ei jaksa varttia seistä paikallaan. Vaikkei saisi.

Mutta jos olisin ollut kyseinen äiti, niin varmaan olisin ottanut lapsen kainaloon ja juossut. Säälihän on poikaa, jos tilanne on tuo joka päivä. Mutta tuskin yhdestä kerrasta kuolee.

:'( Tällasista tulee tunne, että vanhemmat ei välitä lapsistaan. Tietenkään asiaa ei voi yleistää eikä varmaksi tietää kun ei tiedä taustoja tai mitään muutakaan, mutta tulee vaan sellanen tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
:'( Tällasista tulee tunne, että vanhemmat ei välitä lapsistaan. Tietenkään asiaa ei voi yleistää eikä varmaksi tietää kun ei tiedä taustoja tai mitään muutakaan, mutta tulee vaan sellanen tunne.

Olihan siit välitetty, kurahousut ja kaikki.... Äiteeltä kai meni hermot ja käyttäyty typerästi. Ihan kuin mää mun 8 vuotiaalle eilen, vieläkin kaduttaa!:(

Vättämättä tuo kainaloonkaan koppaaminen ei onnistu.
Meidän 3v ainakin siinä vaiheessa vetää ittensä niin lötköksi ettei kantamisesta tule mitään.

Kurjaa että joillakin on niin kiire, mutta joskus vaan on sille ei voi mitään. Eihän sitä koskaan saisi huutaa lapsille, varsinkaan julkisesti kun siitä nousee heti älytön haloo. Niin ja epäillään vielä ettei lapsesta välitetä.
Jouluruuhka ja -kiire stressaa ihmisä, joten jokaiselle vähän ymmärrystä.

Kuten sille herralle joka niin ilkeästi katsoi meidän 3 vuotiasta tänään kaupassa kun raasu kaatui miehen tielle.
Toisaalta mitäs meni poika temppuilemaan kärryjen kanssa kassajonossa..

Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:

Olihan siit välitetty, kurahousut ja kaikki.... Äiteeltä kai meni hermot ja käyttäyty typerästi. Ihan kuin mää mun 8 vuotiaalle eilen, vieläkin kaduttaa!:(

Totta, näin on voinut käydä. Ihmisiähän me kaikki ollaan ja ei kenenkään pinna loputon ole. :hug:

Jos tämä nyt oli taas tällainen tapaus, että näin välähdyksen tapahtumista ja tuomitset sen perusteella, niin voisit vähän miettiä että sitä ennen on voinut tapahtua vaikka mitä.

Esim. oma kolmevuotiaani on melkoinen haaveilija, maleksii takana ja jää katselemaan heti kun näkee jotain mielenkiintoista. On sitä kerran jos toisenkin tullut tiuskaistua kun lapsi ei yhtään keskity kävelemiseen vaan kaikkeen muuhun. Suojatietäkin kun pitäisi ylittää niin on pakko ottaa kädestä varmistaakseen että pääsee säädyllisessä ajassa tien yli.

Jospa heillä nyt sattui olemaan äidistä riippumattomista syistä kiire bussille ja tämä oli selitetty lapselle, mutta silti mateli koko matkan ja lopulta melkein myöhästyivät. Minä sanon, ettei ole kovin väärin jos joskus suuttuu niin että huutaa. Tietysti ei epäasiallisuuksia saa karjua, mutta ihmisiä me äiditkin vain olemme.

Yhteistyössä