Jos töitä olisi joka päivä 2-3h, niin tyyttisittekö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
palkkaan 1800e/kk?
Siis joka ikinen päivä, 365 päivää vuodessa?
Tänään jotenkin tympi, mutta nyt on työ tehty, ja taas huomiseen. Ajalla ei niin väliä, kunhan teen huolella. Mieluiten teen aamulla niin sitten se on tehty, mutta joskus venyy syystä tai toisesta iltaan ja sillon harmittaa.

Mutta mitä tarkoitat tyytymisellä?

Että onko tuosta työstä hyvä palkka? On.

Tavoittelisinko parempaa työtä? Todennäköisesti. Mutta tuolla tuntimäärällä voit opiskella itsesi ihan mikskä haluat siinä samalla.

Nyt en ymmärtänyt ongelmaasi.
Sä teet päivässä muutaman hassun tunnin töitä ja saat palkaksesi 1800€/kk.
Se ei ilmeisesti sinulle riitä koska itse olet siihen tyytymätön. Moni tekee ihan 8h/pvä ja saa tuon saman palkan. Ja tyytyvät siihen.

Joten mikä on ongelmasi?

Se ei ilmeisesti sinulle riitä koska itse olet siihen tyytymätön. Moni tekee ihan 8h/pvä ja saa tuon saman palkan. Ja tyytyvät siihen.

Joten mikä on ongelmasi?
ilmeisesti lomat, viikonloppuvapaat jne. puuttuu. Jos näin, niin aika hankalaa se pidemmän päälle olisi. Ellei sitten työssä voi tehdä tunteja sisään, että saa jotain perättäisiä lomapäiviä?

ilmeisesti lomat, viikonloppuvapaat jne. puuttuu. Jos näin, niin aika hankalaa se pidemmän päälle olisi. Ellei sitten työssä voi tehdä tunteja sisään, että saa jotain perättäisiä lomapäiviä?
Niin, elämä on valintoja. Tuskin tuo nyt on tullut yllätyksenä paikan hyväksyessä. Toisaalta sulla on vuorokaudesta sen 22-21 tuntii vapaata jonka voi käyttää hyvin organisoiden hyödyksikin..mutta jos mielii lomapäivien pariin ja viikonloppuvapaille niin on tuossa päivässä aikaa esim.uuden ammatin opiskelullekin, jonka parista irtoaisi noi vapaatkin. Tai jos pystyy niin neuvottelee sopparinsa uusiksi.

Joten mikä on ongelmasi?

Jaksaminen. Ei yhtään lomapäivää ikinä, sairaanakin mentävä. Oma yritys mitä teen. 80-90 tuntia töitä kuukaudessa. Lisäksi yrityksen kirjanpito, mies auttaa kun en siitä kaikkea osaa.

Varmaan mieluummin tekisin vieraalle töitä sen 7,25h/päivä ja ottaisin vapaapäivät, lomat ja joskus jopa sairaspäivät.
Mutta näillä nyt mennään.

Jaksaminen. Ei yhtään lomapäivää ikinä, sairaanakin mentävä. Oma yritys mitä teen. 80-90 tuntia töitä kuukaudessa. Lisäksi yrityksen kirjanpito, mies auttaa kun en siitä kaikkea osaa.

Varmaan mieluummin tekisin vieraalle töitä sen 7,25h/päivä ja ottaisin vapaapäivät, lomat ja joskus jopa sairaspäivät.
Mutta näillä nyt mennään.
Ainahan sä voit pistää yrityksesi pakettiin kerran uuvuttaa. Tai kuten vinkattu, opiskele rinnalla uusi ammatti. Mutta - miten voi jaksaminen tiltata muutamasta tunnista?

Ainahan sä voit pistää yrityksesi pakettiin kerran uuvuttaa. Tai kuten vinkattu, opiskele rinnalla uusi ammatti. Mutta - miten voi jaksaminen tiltata muutamasta tunnista?
En ole ap, mutta tein myös yrittäjänä lyhkäistä päivää joskus. Se on itseasiassa mielestäni uuvuttavampaa olla töissä 4h kuin esim. 6h. Silloin, kun itse joutuu järjestämään kalenterin, projektit, kirjanpidon yms. pikkujutut, mitä ei lasketa nk. laskutettaviksi työtunneiksi. On äärettömän helppoa olla töissä 7,5h päivässä, kun joku muu järjestää kaiken muun veroista ja työvälineistä lähtien ja itse tarvitsee huolehtia, että on ajoissa kahvitunnilla.
Opiskelujutuista en mene sanomaan, riippuu varmaan, mitä opiskelisi. Mutta mielestäni ei voi ajatella, että opiskelu olisi jotenkin kauhean keveää sekään.

Öh, ei muutamasta tunnista, vaan siitä että joka-ikinen-päivä järjestät lähtemisen töihin. Lasten ja perheen parista jouluaattona, uudenvuodenpäivänä, aina.
Valintaa se on sekin. Kerran olet ns.oman itsesi herra niin organisoi nyt työpäiväsi paremmin niin itsellesi kuin perheellesi. Hiukan on vaikeaa ymmärtää että varta vasten olet itse itsellesi väsänyt noin hankalan yritysmallin, ettet voisi niin ollenkaan tehdä omia päiviäsi tehokkaammin sisään? Koska hukkaputkihommalta toi itseasiassa vaikuttaa noin pieniä tuntimääriä/päivä pyöritellessä. Tosin vaikuttaa myös siltä ettet pystyisi normaalia 8tunnin päivääkään tekemään lasten hoitoon viemisineen ja hakemisineenkaan, jolloin päivän pituus voi kevyesti lipsahtaa kymmenentuntiseksi..

En, en missään tapauksessa.

Ennemmin tekisin samalla palkalla 40 tuntia per viikko niin että oisi viisi päivää duunia ja kaksi vapaata.

Äkkiseltään kuulostaa hyvältä ja sopisi nykyiseen tilanteeseeni mainiosti. Opiskelen toista akateemista tutkintoa. Hommia joka päivälle niin paljon kuin ehtii. Mieluusti pistäisin tunteja tuottavaan työhön kun opiskelu käy pahasti kukkaron päälle.
Oikeastaan vois mulle sopia muutenkin hyvin kun ei paljon lomailut kiinnosta. Tuskinpa terveellistä pidemmän päälle jos stressaa ja sairaanakin joutuu heilumaan.