Jos tietäisitte missä etsintäkuulutettu ihminen mahdollisesti majailee, niin ilmoittaisitteko asiasta poliisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lumi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sellainen ei ole oikeasti etsintäkuulutettuna

Kyllä muuten on. Mutta ei välttämättä naapuruston ovilla käytäisi perään kyselemässä.

Aloittajan kysymykseen yksiselitteistä kyllä-ei vastausta on hankala antaa, riippuu tilanteesta ja rikoksesta. Mutta kyllä sellaisesta talousrikollisesta, joka olisi etsintäkuulutettu, saattaisin ilmoittaakin, vaikkei ehkä olisi fyysinen uhka kenellekään. En hyväksy esim. yrittäjän laajamittaista systemaattista veronkiertoa. Mutta jos tietäisin, että henkilö on syytön tekoon, josta etsintäkuulutettu, niin en puuttuisi, antaisin asioiden mennä omalla painollaan.

[QUOTE="vieras";25410048]Kyllä muuten on. Mutta ei välttämättä naapuruston ovilla käytäisi perään kyselemässä.

Aloittajan kysymykseen yksiselitteistä kyllä-ei vastausta on hankala antaa, riippuu tilanteesta ja rikoksesta. Mutta kyllä sellaisesta talousrikollisesta, joka olisi etsintäkuulutettu, saattaisin ilmoittaakin, vaikkei ehkä olisi fyysinen uhka kenellekään. En hyväksy esim. yrittäjän laajamittaista systemaattista veronkiertoa. Mutta jos tietäisin, että henkilö on syytön tekoon, josta etsintäkuulutettu, niin en puuttuisi, antaisin asioiden mennä omalla painollaan.[/QUOTE]

Jatkan vielä, että sotilaskarkureista en kertoisi, koska minun henk. koht. moraalini mukaan asepalveluksen pitäisi olla vähintäänkin vapaaehtoista.

hmm, riippuu täysin rikoksesta.. valitettavasti joissakin tapauksissa vasikoija tulee tietoon esimerkiksi oikeudessa, sen jälkeen saisi pelätä oman ja perheen hengen puolesta. Ja kyllä, näitä tapauksia on valitettavasti, eikä siinä paljon auta itkee poliisille että pelottaa jos se rikollinen nyt jotain minulle tekee..

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä;25410149:
hmm, riippuu täysin rikoksesta.. valitettavasti joissakin tapauksissa vasikoija tulee tietoon esimerkiksi oikeudessa, sen jälkeen saisi pelätä oman ja perheen hengen puolesta. Ja kyllä, näitä tapauksia on valitettavasti, eikä siinä paljon auta itkee poliisille että pelottaa jos se rikollinen nyt jotain minulle tekee..

oonko oikeesti ainut joka ei pelkää kostoa?!!?!?

on kannattanu liikkua nuorena oikeissa piireissä ja ottaa vielä mies joka tuntee oikeita ihmisiä niin ei tarvi pelätä kovinkaan monen suomalaisen rikollisen kostoa=)

älytöntä pelätä jotain ihmisiä, suomessa ei kuitenkaan hirmu yleistä oo tuo mafioso meininki. vaikka onhan noita tapauksia kyllä nähty täälläkin...

mutta edelleen uskallan käräyttää kenet vain jos näen aiheelliseksi.

meillä kun on oma kummisetä... =)

[QUOTE="vieras";25410933]oonko oikeesti ainut joka ei pelkää kostoa?!!?!?

on kannattanu liikkua nuorena oikeissa piireissä ja ottaa vielä mies joka tuntee oikeita ihmisiä niin ei tarvi pelätä kovinkaan monen suomalaisen rikollisen kostoa=)

älytöntä pelätä jotain ihmisiä, suomessa ei kuitenkaan hirmu yleistä oo tuo mafioso meininki. vaikka onhan noita tapauksia kyllä nähty täälläkin...

mutta edelleen uskallan käräyttää kenet vain jos näen aiheelliseksi.

meillä kun on oma kummisetä... =)[/QUOTE]

Kyllä minä pelkäisin, siksi en ihan hevillä tietyistä piireistä halua tietää, kellä milloinkin on haku päällä. Eikä siinä ainakaan meillä päin paljon lohduta mitkään "kummisedät", jos eivät ole iholla kiinni: Pysyvää vahinkoa saa liian nopeasti aikaan, eikä ainakaan huumehörhiäiset mietiskele seurauksia. Ja on käynyt niinkin, että koko kaveripiiri on joutunut koston kohteeksi yhden "vasikoidessa". Onneksi olen nykyään aika irti näistä piireistä, mutta sukuaan ei voi valita.

Ilmottaisin. Sillä kyllä varmaan on kyseessä ihan oikeatja vakavat rikokset jos joku julkisesti etsintäkuulutetaan. Tuskinpa mitään pimeän työn tekijöitä, myymälänäpistelijöitä, totaalikieltäytyjiä sun muita etsintäkuulutetaankaan. Sellaisia en ilmiantaisi.

Kyllä minä pelkäisin, siksi en ihan hevillä tietyistä piireistä halua tietää, kellä milloinkin on haku päällä. Eikä siinä ainakaan meillä päin paljon lohduta mitkään "kummisedät", jos eivät ole iholla kiinni: Pysyvää vahinkoa saa liian nopeasti aikaan, eikä ainakaan huumehörhiäiset mietiskele seurauksia. Ja on käynyt niinkin, että koko kaveripiiri on joutunut koston kohteeksi yhden "vasikoidessa". Onneksi olen nykyään aika irti näistä piireistä, mutta sukuaan ei voi valita.

no meillä on se onni että ollaan oikean ihmisen lähipiiriä(vaikka ei itse mitään rikollisia ollakaan vaan ihan normaaleja ihmisiä) että monikaan ei hänen kostonsa takia uskalla isotella.

[QUOTE="vieras";25409564]ja silläkö sä suojaat että annat rikollisten heilua vapaana? itse ainakin ilmoitan jokaisen diilerin jonka tiedän, ihan vain ettei ole myymässä lapsilleni.[/QUOTE]

Joissain tapauksissa kyllä, suojaisin oman ja lapseni elämän sillä etten lähtisi toisten rikoksista ilmoittelemaan.
Diilerit nyt kyllä voi ilmoittaa, nehän on vain diilereitä eikä sellaset helpolla saa tietää kuka on käräyttänyt. Edelleen painoitan tuota riippuu tapauksesta.

Yhteistyössä