Jos tietäisit jonkun tekevän pimeästi rahaa ilmottaisiko eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vai antaisitko vain olla? Haittaisiko sinua moinen?

Itse tiedän tapauksen missä kumpikaan ihminen ei käy töissä ja suurin syy on oma laiskuus.
Mutta rahaa tulee pimeästi tehdyillä töillä.

Minun on pakko myöntää että minua kyllä kismittää näin vakityössä täyttä työviikkoa tekevänä. Itse tekee niskalimassa hommia ja "tukka putkella" juoksee tässä arjen oravanpyörässä, sekä maksaa kiltisti ne verot.

Sitten on tämä pariskunta joka vaan on ja tekee silloin tällöin pimeänä töitä ja saa joka sentin itselleen. Ärsyttää, turha sitä kieltämään.
Kun oikein ärsyttää niin mietin että olisiko aiheellista ilmoittaa jonnekin vaiko ei.
Toisaalta tekevät vain itselleen hallaa kun ajatellaan eläkeikää.

Antaisin olla, en kuulu näihin jotka kokevat asiakseen puuttuilla toisten asioihin vaikkei aina oliskaan ihan samoilla linjoilla. Ainoat asiat mihin mä olisin valmis toisten elämään sekaantumaan/tekemään ilmotuksen niin on se jos näkisin lasten hyväksikäyttöä/pahoinpitelyä tai eläinrääkkäystä.

No tietenkin tekisin, eihän se nyt käy laatuun että naapurilla on enemmän rahaa kuin minulla.
Voi luoja oikeasti hankkikaa ihmiset elämä, pakkoko sitä on päivästä toiseen kyylätä muita ja valittaa täällä palstalla? :O

Tähdennys: En puuttuisi. Ei kuulu minulle.

[QUOTE="jeps";29183397]kohta tulee joku ja vetää kateuskortin esiin ja haukkuu sinut lyttyyn kuinka et anna toisten elää ja yrittää ja ..[/QUOTE]

no se oli ihan odotettavissa tällä palstalka :)

[QUOTE="vieras";29183419]No tietenkin tekisin, eihän se nyt käy laatuun että naapurilla on enemmän rahaa kuin minulla.
Voi luoja oikeasti hankkikaa ihmiset elämä, pakkoko sitä on päivästä toiseen kyylätä muita ja valittaa täällä palstalla? :O

Tähdennys: En puuttuisi. Ei kuulu minulle.[/QUOTE]

Ei ole millään tavall kiinni siitä kenellä on eniten rahaa tms.
Vaan siitä että miksi kaikki ei elä samojen sääntöjen mukaan?

[QUOTE="Ninni";29183409]Antaisin olla, en kuulu näihin jotka kokevat asiakseen puuttuilla toisten asioihin vaikkei aina oliskaan ihan samoilla linjoilla. Ainoat asiat mihin mä olisin valmis toisten elämään sekaantumaan/tekemään ilmotuksen niin on se jos näkisin lasten hyväksikäyttöä/pahoinpitelyä tai eläinrääkkäystä.[/QUOTE]

Samoilla linjoilla! Jokainen tehköön tyylillään, mitäpä se minulle kuuluu. En ymmärrä miksi pitää toisen elämään mennä puuttumaan jos itseään "kismittää tehdä niska limassa töitä"?

Antaisin varmaankin asian olla. Tai ehkä sillä toiminnan mittakaavalla olisi kuitenkin jotain merkitystä... Oikein suuren luokan lusmun saattaisin ehkä käräyttääkin. Tai en ainakaan menisi sanomaan, että en missään nimessä käräyttäisi... : /

Riippuu tilanteesta. En ole käräyttänyt isoisäpuoltani, joka korjaa pimeästi naapureiden autoja. Mutta tein ilmoituksen kahvilasta, jonka en usko maksavan veroja.

Meininki olis että juu, koska niitä verorahoja tarvittais kyllä yhteiskunnassa ihan jokaiselta. Mutta enpä ole tehnyt vaikka tuttavaperheessä puuhataan ties mitä ties miten, noin niinkuin "töitä". Mutta ei kyllä kiinnosta kaveeratakaan :D

Mistä sä tiedät? Ei niitä ilmoituksiakaan voi tehtailla nimettömänä luulojen perusteella ja turhasta ilmoituksesta voi joutua vastamaan. Tai toki voi mutta näyttöä pitää olla, ennen kuin aletaan tutkia.

Kyllä ja ihan ehdottomasti. Mikä ihmisiä oikein vaivaa kun ei edes vääryyttä tekeviä saa paljastaa. Kummaa väkeä. Aletaan me muutkin toimimaan samalla tavalla niin kaatuu sitten Suomikin siinä sivussa.

Kannattaa varmasti ilmiantaa naapuri vähintään työkkäriin ja kelaan, verottajajasta puhumattakaan, kun eihän se voi olla päivät pitkät kotona tekemättä yhtään mitään ja aina on varaa olla kaupungilla ostoksilla:D Monelle ei tule mieleen, että monet meistä ovat ihan laillisesti kotona kotiäiteinä ja valtion tukemana;)

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29183464:
Antaisin varmaankin asian olla. Tai ehkä sillä toiminnan mittakaavalla olisi kuitenkin jotain merkitystä... Oikein suuren luokan lusmun saattaisin ehkä käräyttääkin. Tai en ainakaan menisi sanomaan, että en missään nimessä käräyttäisi... : /
Samaa mieltä, suuruusluokalla merkitystä. Jos työ päivittäistä, niin varmaan joo. Ehkä ennemmin käräyttäisin työnantajan, joka maksaa pimeästi. Jos taas nämä työttömät käyvät silloin tällöin pesemässä jonkun ikkunoita tai ajamassa nurmikkoa "pimeästi", en vaivautuisi.

Ongelmia sitä itselle keräisi, jos YRITTÄISI jotakuta narauttaa. Kyllä verottaja ottaa omansa jos oikein räikeästi tekee töitä maksamatta veroja. Tuskin sulla on näyttöä antaa. Se ei riitä että sanoo "mä näin ku se teki tuon homman ja otti setelin vastaan ja pisti lompakkoonsa." Lasten maailmassa se voisi riittää, mutta ei muuten.

[QUOTE="vieras";29183391]Vai antaisitko vain olla? Haittaisiko sinua moinen?

Itse tiedän tapauksen missä kumpikaan ihminen ei käy töissä ja suurin syy on oma laiskuus.
Mutta rahaa tulee pimeästi tehdyillä töillä.

Minun on pakko myöntää että minua kyllä kismittää näin vakityössä täyttä työviikkoa tekevänä. Itse tekee niskalimassa hommia ja "tukka putkella" juoksee tässä arjen oravanpyörässä, sekä maksaa kiltisti ne verot.

Sitten on tämä pariskunta joka vaan on ja tekee silloin tällöin pimeänä töitä ja saa joka sentin itselleen. Ärsyttää, turha sitä kieltämään.
Kun oikein ärsyttää niin mietin että olisiko aiheellista ilmoittaa jonnekin vaiko ei.
Toisaalta tekevät vain itselleen hallaa kun ajatellaan eläkeikää.[/QUOTE]

Miksi et itsekin hyppäisi ulos oravanpyörästä jos se sua noin paljon ahdistaa? Tekisit kanssa silloin tällöin pimeitä töitä tai kasvattaisit vaikka koiria ja eläisit pääasiassa hyvin säästeliäästi sossurahoilla?

Yhteistyössä