Jos tietäisitte että jonkun ihmisen olisi pitänyt jo lähteä vankilaan

mutta ei ole lähtenyt, niin mitä tekisitte? Kun eräs ihminen on sanonut, että koska hänen pitäisi linnaan lähtiä. Siitä päivästä minkä tämä ihminen sanoi tulee huomenna kolme viikkoa ja ainakin vielä eilen tämä ihminen on pyörinyt tuolla kylillä.

Tämä ihminen sanoi ettei lähde linnaan ennenkuin haetaan. Sanoi, että hakemaan tullaan vasta kahden tai kolmen viikon päästä.

Ja on menossa linnaan sellaisesta syystä mistä mun mielestä saisi olla paljon rankemmat tuomiot! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Anteeks kun mä en ymmärrä mutta eikö sinne vankilaan yleensä viedä ihan ilman kyselyjä jos siihen syytä on?
Niin siis mä ainakin ymmärsin tän niin et tyyppi on saanu tuomion ja sit se on saanut päivämäärän millon sen pitäis sinne ITSE mennä, mutta jättänyt siis menemättä ja odottaa että poliisit tulee hakeen ja vie..

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Anteeks kun mä en ymmärrä mutta eikö sinne vankilaan yleensä viedä ihan ilman kyselyjä jos siihen syytä on?
Niin siis mä ainakin ymmärsin tän niin et tyyppi on saanu tuomion ja sit se on saanut päivämäärän millon sen pitäis sinne ITSE mennä, mutta jättänyt siis menemättä ja odottaa että poliisit tulee hakeen ja vie..
Mä en tuota käytäntöä tunne mutta ei kait siinä sitten mitään pysty tekemään, jos kerran käytäntönäkin on että ootellaan pari kolme viikkoa jos ihminen nyt sattuisi tulemaan istumaan sen tuomion. Vai laittaako ne haun päälle siinä vaiheessa jos ei ilmottaudu silloin kun pitäisi? Jos laittavat niin sittenhän sitä voisi tietty poliiseille soittaa.. Mut aika outoa jos virkavalta ei vielä ole itse käynyt ilman ulkopuolisen hätyyttämistä koputtelemassa tämän tyypin oven takana jos olisivat hakuun heti laittaneet.. :whistle:

Miä
Niin mäkin sen tajusin mutta sitä en tiiä että mistä sen tuomion saa että voi ihan ite sinne kävellä?
Siis oikeudestahan tulee se "sisään meno päivä"
Enhän mä näistä ymmärrä.. Mut outoa se on että noin vaan voi tuomion saaneena käpsiä ympäriinsä :eek: en osaa selittää mutta kyllä te tajusitte ;) tai sitten mä en =)

En kyl tiä et kuin pian haku on päällä mutta toisaalta se et jos soitat poliisille et tyyppi on nyt täällä niin lähteekö ne kattoon että onko se viel vartin (mikä niill kestää tulla paikalle) päästä siellä ?

En kyl tiä et kuin pian haku on päällä mutta toisaalta se et jos soitat poliisille et tyyppi on nyt täällä niin lähteekö ne kattoon että onko se viel vartin (mikä niill kestää tulla paikalle) päästä siellä ?
Täällä ei ole omaa poliisia vaan poliisi tulee naapurikunnasta 30km päästä...

Niin mäkin sen tajusin mutta sitä en tiiä että mistä sen tuomion saa että voi ihan ite sinne kävellä?
Enhän mä näistä ymmärrä.. Mut outoa se on että noin vaan voi tuomion saaneena käpsiä ympäriinsä :eek: en osaa selittää mutta kyllä te tajusitte ;) tai sitten mä en =)

Joo tajusin mitä ajat takaa, mut niin se vaan on että noissa "mitättömämmissä" rikoksissa pääsee vapaalle odottaan tuomiota.. (tuomion antokin voi venyä ihan käsittämättömän pitkäks) ja sithän voi vielä valittaa tuomiosta ja taas saa vaan odotella vapaana..

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Niin eli sit on vielä epätodennäkösempää että ne lähtis tarkistaan.. :|

Miä

Joo tajusin mitä ajat takaa, mut niin se vaan on että noissa "mitättömämmissä" rikoksissa pääsee vapaalle odottaan tuomiota.. (tuomion antokin voi venyä ihan käsittämättömän pitkäks) ja sithän voi vielä valittaa tuomiosta ja taas saa vaan odotella vapaana..
Niinhän se vissiin on.. Kännissä ajaminen on kivaa, mun puolesta joka ikinen rattijuoppo voi ajaa ittensä hengiltä ihan rauhassa eikä säälitä tippaakaan! Mutta harmi vaan siinä yleensä ajetaan muilta henki pois
:(

Vieras
Sinä päivänä kun tämän tyypin olisi pitänyt mennä suorittamaan tuomiotaan,on laitettu haku päälle.Eli jos tämä tyyppi tavataan jossain niin vangitaan heti,mutta näissä pikkurikollisten tapauksissa poliisit eivät heti lähde etsimään.Näihin aikoihin eli n. 3 viikkoa vangitsemispäivämäärästä poliisit käyvät etsimässä kotoa ja paikoista joissa tyyppi voisi mahdollisesti olla.Kyllä se kiinni jää jossain vaiheessa,se on ihan varma!Parempi vaan kun et sotke itseäsi tähän soppaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sinä päivänä kun tämän tyypin olisi pitänyt mennä suorittamaan tuomiotaan,on laitettu haku päälle.Eli jos tämä tyyppi tavataan jossain niin vangitaan heti,mutta näissä pikkurikollisten tapauksissa poliisit eivät heti lähde etsimään.Näihin aikoihin eli n. 3 viikkoa vangitsemispäivämäärästä poliisit käyvät etsimässä kotoa ja paikoista joissa tyyppi voisi mahdollisesti olla.Kyllä se kiinni jää jossain vaiheessa,se on ihan varma!Parempi vaan kun et sotke itseäsi tähän soppaan...
Mäkin tiedän pari paikkaa joista sitä jätkää tullaan etsimään kodin lisäksi. :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
niin, rikos ei kannata, paitsi suomessa jossa poliisien tulo kestää tunnin..
olikos se tommy taberman ku noin sanoi joskus poliisiteeveessä..

The titityy
Jokunen kuukausi sitten veljen piti mennä linnaan ja äiti soittikin sinne muutaman päivän päästä ja kysyi että onko poika mennyt.
Ei ollut.
Siellä vartija vain naureskeli että kyllä se ennen pitkää istumaan saadaan, viimeistään kun hölmöilee uudestaan.

Yhteistyössä