Jos telkkarista tulee lastenohjelmaa jota lapsenne haluaa kattoa ja teillä on ruoka aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pintelin

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
11 065
0
36
Annatteko lapsenne syödä olohuoneessa ja katsoa ohjelmaa vai patistatteko keittiöön syömään?? :whistle: Meillä saa syödä olohuoneessa ja kattoo telkkaria.. :xmas: Ite teen myös niin joko oon koneella ja syön tai katon esim.uutisia tai luen ja syön.. :saint: :xmas: :whistle:

Meillä näkyy telkku keittiönpöydän äärestä koska ruokailutila on lähellä olohuonetta :D Mutta aamupalaa, välipalaa tai iltapalaa saa joskus syödä myös olohuoneessa. Ei läheskään aina, mutta poikkeuksia on =) Ruokaa ei koskaan syödä olohuoneessa.
Itsekin miehen kanssa syödään iltapalaa olkkarissa telkun ääressä kun lapset nukkuvat =)

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mikä siinä oikeesti on niin kamalaa jos kattoo telkkaria samalla taikka lukee lehtee?? :whistle: Mun mielestäni on ainaki ihan helvetin tylsää vaan syödä ilman mitään viihdykettä.. :xmas:

Meilla ruokailu on sosiaalinen tapahtuma ; kaikki osallistuvat keskusteluun ja voidaan yhdessa pohtia paivan tapahtumia tai suunnitella tulevia. Lisaksi television aaressa syominen on epaterveellista.

Mikä siinä oikeesti on niin kamalaa jos kattoo telkkaria samalla taikka lukee lehtee?? :whistle: Mun mielestäni on ainaki ihan helvetin tylsää vaan syödä ilman mitään viihdykettä.. :xmas:

Se, ettei se ole kohteliasta muita ruokailijoita kohtaan plus mä tykkään opettaa lapsille hyviä tapoja joita itsekin noudatan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:

Meilla ruokailu on sosiaalinen tapahtuma ; kaikki osallistuvat keskusteluun ja voidaan yhdessa pohtia paivan tapahtumia tai suunnitella tulevia. Lisaksi television aaressa syominen on epaterveellista.
Ai?Meillä kyllä osataan keskustella muulloinkin kuin siinä ruokapäydässä.. :xmas:

Mä en käsitä miten joku voi olla niin addiktoitunut telkkariin ettei voi syödä ruokaansa ilman kuvatulvaa. Ja sitten opetetaan se sama tapa lapsillekin. En ymmärrä en.

Ai?Meillä kyllä osataan keskustella muulloinkin kuin siinä ruokapäydässä.. :xmas:

Lässytä mitä haluat. Lue tutkimuksia esim. siitä miten perheen yhteinen ruokailu vaikuttaa syömishäiriöiden syntyyn. Mä uskon, että teillä käydään hyvin syvällisiä keskusteluja aina mainostauoilla.

Osataan meillakin, mutta koko perhe on harvemmin yhdessa koolla muuten kuin ruokapoydassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei käsitä:
Mä en käsitä miten joku voi olla niin addiktoitunut telkkariin ettei voi syödä ruokaansa ilman kuvatulvaa. Ja sitten opetetaan se sama tapa lapsillekin. En ymmärrä en.
Miksen saisi antaa lapsille sitä samaa nautintoa mitä itsekkin harrastan?? :whistle: Monihan muija täällä mässää tietsikan äärellä iltasin ja palstailee ja sitten paasataan lapsille huonoista tavoista että soo.soo.. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ei käsitä:

No kuule kyse ei ole siitä. Mä itse tykkään mässätä vloppusin pitsaa tai vaikka sipsejä leffan ääressä ja siksi myös lapseni saa syödä karkkia tai sitä pitsaa sillon tällön telkun ääressä olkkarissa...