jos teillä on useita lapsia samassa hoitopaikassa ja yksi oksentaa, viettekö muut kuitenkin hoitoon?

tää on ihan tyhmä alotus ja mullahan ei ole kun yksi lapsi, mutta ihmettelen kaveria kun heillä 2 kolmesta lapsesta oksentaa ja se yksi on menossa huomena hoitoon jos ei yön aikana ala itse oksentaa... sehän on hirvee tartuttamisriski...? :snotty:
mietin vaan et onko yleinenkin käytäntö...
 
kammo
No jos kuvitellaan tilanne, et olisin töissä, ja mulla 2 päiväkoti-ikäistä lasta. Toinen sairastus mahatautiin. Sairaalle saisin mummon hoitajaksi, joka ei kuitenkaan jaksaisi pienempää tervettä vipeltäjää hoitaa samanaikaisesti, niin pakko olis viedä hoitoon. Sen sijaan jos mulla olis ne kaks lasta päikyssä virikehoidossa, niin tottakai olis molemmat pois, ja vieläpä usean päivän, jolla koittaisin minimoida sen etteivät mene muita tartuttamaan.

Itsekin kammoksun ajatusta, että perheestä, jossa oksennetaan niin osa on silti päikyssä, vaik osa kotona. Mut ymmärrän tilanteen, ei monelle lapselle välttämättä saa hoitajaa. Ja toisaalta, kyllähän koululaistenkin on mentävä kouluun, ja aikuisten töihin, jos perheestä joku oksentaa. Sen sijaan mihkään vapaaehtoiseen kerhoon ym EI OLE PAKKO mennä, joten jos kuulen jonkun näin toimivan, tuomitsen sen näin mahatautikammoisena kyllä täysin!
 
kammo
No jos kuvitellaan tilanne, et olisin töissä, ja mulla 2 päiväkoti-ikäistä lasta. Toinen sairastus mahatautiin. Sairaalle saisin mummon hoitajaksi, joka ei kuitenkaan jaksaisi pienempää tervettä vipeltäjää hoitaa samanaikaisesti, niin pakko olis viedä hoitoon. Sen sijaan jos mulla olis ne kaks lasta päikyssä virikehoidossa, niin tottakai olis molemmat pois, ja vieläpä usean päivän, jolla koittaisin minimoida sen etteivät mene muita tartuttamaan.

Itsekin kammoksun ajatusta, että perheestä, jossa oksennetaan niin osa on silti päikyssä, vaik osa kotona. Mut ymmärrän tilanteen, ei monelle lapselle välttämättä saa hoitajaa. Ja toisaalta, kyllähän koululaistenkin on mentävä kouluun, ja aikuisten töihin, jos perheestä joku oksentaa. Sen sijaan mihkään vapaaehtoiseen kerhoon ym EI OLE PAKKO mennä, joten jos kuulen jonkun näin toimivan, tuomitsen sen näin mahatautikammoisena kyllä täysin!
Ja lisään vielä, että jos itse jään töistä hoitamaan sairasta lasta, niin tottakai pidän sisaruksetkin kotona!
 
musta oksennustauti on kaikkein kamalin ikinä, enkä toivois sitä koskaan kenellekään, joten voisin kyllä käsi sydämellä sanoa, että JOS mulla olis useempia lapsia ja tollanen tilanne, niin tasan oltais kyllä kotona kaikki ettei muihin tarttuis...

mutta tää mun kaveri on muutenkin aika välinpitämätön tässä suhteessa, heitä ei koske kuumeettomat päivät yms ja sit ladellaan hoitopaikkaan ehtoja et lapsi ei saa ulkoilla.. ja kun sieltä sanotaan, että sitten lapsi ei ole hoitokuntoinen, niin ne on kaikki kusipäisiä idiootteja......

kaikenlaista sitä maailmaan mahtuu...

vieno pyyntö tälle illalle: älkää viekö lapsianne tartuttamaan koko ryhmää täteineen!! :flower:
 
dsa
Vatsatauti itää päivän pari ennen iskemistä, joten siinä vaiheessa kun yksi lapsi oksentaa, sisaruksilla on jo sama tauti tai sitten he ovat siltä välttyneet. Ei siis ole mitään järkeä pitää kaikkia lapsia kotona yhden sairastaessa jos muissa ei oireita ole. Ihmeellistä hysteriaa...
 
En mä tuossa tilanteessa veisi.

Mutta jos esikoinen on yrjötaudissa, niin kuopus saattaa päiväkotiin mennä. Ja päinvastoin se menee aina niin, että jos kuopus on mahataudissa niin esikoisella on ihan normipäivä eikä hän jää kotiin.
 
No jos kuvitellaan tilanne, et olisin töissä, ja mulla 2 päiväkoti-ikäistä lasta. Toinen sairastus mahatautiin. Sairaalle saisin mummon hoitajaksi, joka ei kuitenkaan jaksaisi pienempää tervettä vipeltäjää hoitaa samanaikaisesti, niin pakko olis viedä hoitoon.
jos mummo on niin "huonossa kunnossa" ettei jaksais hoitaa pienempää, niin ei sille varmaan tekis kovin hyvää tietentahtoen tartutettu vatsatautikaan.....?

flunssassa mäkin voisin pyytää "ulkopuolista" apua, mutta vatsatauti meillä hoidettais "perheen parissa" ideana olla tartuttamatta ihmisiä... mut mä oonkin vähän hysteerinen tän asian kans kun ite jossain määrin jopa pelkään oksennustautia... :ashamed:
 
kammo
jos mummo on niin "huonossa kunnossa" ettei jaksais hoitaa pienempää, niin ei sille varmaan tekis kovin hyvää tietentahtoen tartutettu vatsatautikaan.....?

flunssassa mäkin voisin pyytää "ulkopuolista" apua, mutta vatsatauti meillä hoidettais "perheen parissa" ideana olla tartuttamatta ihmisiä... mut mä oonkin vähän hysteerinen tän asian kans kun ite jossain määrin jopa pelkään oksennustautia... :ashamed:
Joo, niin mäkin pelkään, kammoksun, jopa hysterisoin. Mahatauti on mulle erittäin vaikea paikka.:( Eli ymmärrän mitä tarkoitat.

Meil on semmonen mummo, joka ei ole eläissään sairastanut mahatautia, eikä koskaan oksentanut (onnenpekka)! Ja ollut meillä joskus hoitanut lapsia ollessamme töissä, kun lapsella on vatsatauti. Hän ei ole muuten huonokuntoinen, mutta jaloistaan huono, ei oikein pysy terveen ja virkeän muksun perässä, reporankaa mahatauti potilasta hyvinkin jaksaisi hoitaa. Ja sitten taas hänelle flunssa on pahempi, menee helposti keuhkokuumeeksi. :( Joten tätä tarkoitin tilanteessamme.

Koitan aina pystyä hoitamaan kipeät lapsemme itse (tai mies), mutta muutaman kerran on ollut sellainen tilanne, että se vain ei ole onnistunut, ja sellaisessa tilanteessa toimisin kuten kerroin, vaikka se ikävää onkin.
 
Ikävä totuus
Onhan se niin, että tauti tarttuu jo itämisaikana, jolloin sairastunut ei vielä oireile. Siksi suurinkaan varovaisuus sairasperheessä ei mitenkään pelasta muita. Silti en panisi sairastuneen sisarusta hoitoon, kun sairaan kanssa on kuitenkin oltava kotona. Kouluunhan toki mennään niin kauan kun ollaan terveenä.

Vatsatauti on karseaa, mutta onneksi sairastaminen kasvattaa vastustuskykyä.
 
"poikien äiti"
meillä kolme päiväkoti ikäistä ja jos yks yrjötaudissa, niin ei mene muutkaan hoitoon. vaik kuumetta olis yhellä, niin oon kaikki pitäny kotona.

mutta tiedän kyllä muutaman äidin, joka vie toisen hoitoon, vaik toinen kipeenä.
 
"vanhanaikainen"
En todellakaan vie ja pidän kieltämättä välinpitämättöminä ja inhottavina niitä vanhempia jotka niin tekevät.
tää on ihan tyhmä alotus ja mullahan ei ole kun yksi lapsi, mutta ihmettelen kaveria kun heillä 2 kolmesta lapsesta oksentaa ja se yksi on menossa huomena hoitoon jos ei yön aikana ala itse oksentaa... sehän on hirvee tartuttamisriski...? :snotty:
mietin vaan et onko yleinenkin käytäntö...
 

Yhteistyössä