Jos teillä on joku ruoka josta ette pidä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Niin yritättekö silti aina joskus kokeilla maistuisko se tällä kertaa? Tai joku hedelmä, vihannes, ihan mikä vaan syötävä =) Miä joskus kokeilen jotain syömisiä joista en niin välitä, ei se kyllä mene ohi se inhotus :D En ole koskaan voinut sietää esim. banaania enkä punajuurta enkä tykkää edelleenkään..

En maistele, paitsi jos joku tarjoaa. Eli en kieltäydy vaikka selleriä/purjoa sisältävästä ruoasta pelkästään siksi että en tykkää. Itse en kuitenkaan lähde itse tekemään sellaisia ruokia joista ajattelen jo etukäteen, etten tykkää.

Minäkin muuten vihaan banaania, jo se hajukin ällöttää saatika koostumus...

Yleensä en syö. Esim jotain kaaliruokia. Mut ei meillä kyllä sellasia sit olekkaan. Sit sellasia joita saattaa syödä mut ei kuitenkaan mitään hyvää ole niin voin syödä jos tarpeeksi nälkä. Monesti sit korvaan leivällä jos itestä pahaa ruokaa.

Mä mielessäni assosioin homejuustot homehtuneeseen ruokaan, joten maistaminenkaan ei onnistu. Kaikkea muuta on kyllä vanhemmalla iällä tullut opeteltua maistamaan.

No itse en ala ostamaan esim. avokadoa tai simpukoita, mutta esimerkiksi jouluna oltiin miehen sukulaisten luona ja miehen sedän vaimo oli selkeästi uurastanut keittiössä koko päivän ja kantoi iloisena pöytään kampasimpukoita ja jonkinlaista avokado sörsseliä :D
Toki maistoin hieman näitäkin kaiken muun ohella, mutta en ehkä toiste söisi.
Tässäkin on toki sekin hyvänä puolena, että avoimesti kyllä kerron jos on jotain mistä en pidä, mutta lupaan maistaa aina. Vahvat juustot on varmaan ainoa, jota en suuhuni laita edes vieraskoreudestakaan :D

[QUOTE="hmm";24669916]Vuohenjuusto. Rakastan juustoja ja aina välillä on pakko maistaa että oliko se nyt niin pahaa. Kyllä se on.[/QUOTE]

Peesi! Kumma mutta se vuohenjuusto jää suuhun "jumiin" vaik tosiaan oon juustoherkuttelija muuten.
Lipeäkalaa en saa alas, onneks sitä harvoin tarjotaan missään ;)

Viimeksi muokattu:
En voinu sietää oliviia. Opettelin tykkäämään niistä siten, että ostin purkin jääkaappiin ja napsin sieltä aina välillä yhden. Pikkuhiljaa ällötys loppu ja nykyään käytän oliivia ruuissa :)

En maistele. En voi syödä maksa tai kaaliruokia, punajuurta, vuohenjuustoa, oliiveja. Näitä en voi syödä missään, vaikka kuka tarjoaisi. Mulle tulee välittömästi oksennusrefleksi, jos erehdyn jotain noista laittamaan suuhuni. Enkä voi sille mitään.

Jos nyt puhutaan ihan niistä ääri-inhokkiruoista, joita on muutamia, niin en maista edes kohteliaisuudesta. Sitten taas ruoat joista en pidä, mutta saan alas, niitä saatan vähän maistella kotonakin, mutta en syö mahaa täyteen sellaista, josta en pidä.

[QUOTE="hmm";24669916]Vuohenjuusto. Rakastan juustoja ja aina välillä on pakko maistaa että oliko se nyt niin pahaa. Kyllä se on.[/QUOTE]

Peesi. Välillä pitää aina varmistaa, että jokohan olisi alkanut tykkäämään, mutta ei...

En tykkää myöskään kookoksesta, maistan kuitenkin jos tarjotaan.

Yhteistyössä