Jos teidän on pakko valita, kumman raajan mielummin menettäisitte: käsi vai jalka?

• Viestiketjun aloittaja jokotai
  • Ensimmäinen viesti
"ping"
Jalan. Vaarilla oli proteesit molemmin puolin, ja hän pärjäsi niillä pitkälti yli 80 ikävuoden, eli liikkui ihan siihen päivään asti, kun menehtyi. Käsiä taas tuntuu olevan liiankin vähän, vaikka niitä on kaksi. En varmana antaisi toista pois.

"Vieras"
Kädet ja sormet ovat sellaiset tarkkuustyökalut, ettei niitä vielä nykytekniikalla voi kuluttajalle soveltuvaan hintaan toimivina proteeseina valmistaa.
Vasemman jalan menettäminen ei vaikuttaisi mitenkään automaattivaihteisen auton ajamiseen ja proteeseilla kävelykin yleensä onnistuu melko hyvin.

Katsoitteko dokumenttia siitä 12 vuotiaasta voimistelijatytöstä, joka menetti toisen jalkansa jäätyään raitiovaunun alle? Toivuttuaan jatkoi voimistelua ja kilpailua proteesin kanssa samaan tapaan kuin ennen onnettomuutta.

"vieras"
Työssä olen sen verran nähnyt amputaatioita ja niistä toipumisia, että jalka. Silmää räpäyttämättä jalka. Miljoona kertaa helpompi elää yksijalkaisena, kuin yksikätisenä.

Saraldo
Mä katsoin tuon dokkarin ja pisti kyllä miettimään, miten sisukkaita lapset onkaan. Mä voisin pakon edessä luopua toisesta jalasta, mutta en kummastakaan kädestä. Olen kerran ollut kahdeksan viikkoa oikeakädetön ja se oli kyllä niin tuskaa!

Yhteistyössä