Jos teen vieraille pizzaa niin voinko tehdä sen edellisenä päivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi pitäisi tehdä edellisenä päivänä?
ei kyllä kannata kun on niin helppo juttu tehdä ja maistuu paljon paremmalta suoraan uunista tulleena.

Tee ison lautasen kokoisia pylpyräpitsoja: täytä ja pinoa lautaselle, laittaa vaan leivinpaperin aina väliin. Mahtuu hyvin jääkaappiin ja sitten vaan vain paistot vieraspäivänä.

ei minun pzzassa vaan nii kauaa mene ettenkö vois sitä samana päivänä tehä ku on tarkotus tarjotakkin =) etkö pysty tekeen kaikkea valmiiksi aamulla kun heräät ja paistat juuri ennenko vieraat tulee =)

Teen pellillisen pizzaa puolessa tunnissa, miten saat ap siihen menemään 2h? Itse olen synttärivieraille tarjonnu kahvipöydässä edeltävänä päivänä paistettua pizzaa (pikkuneliöitä) joita lämmitin vähän mikrossa ja hyvin teki kauppansa ja vielä kehuttiin.

Tietysti jos sitä syödään oikein lautaselta isompia määriä ja vieraita ei ole paljon ja on aikaa tehdä se siinä vieraiden odotellessa, niin tarjoisin kyllä tuoretta vasta paistettua.

Ihmettelen miten joku saa pitsan tekoon kulumaan pari tuntia! Se on alle puol tuntia niin on uunissa, vähemmänkin vielä jos ei paista esim. kanaa tai jauhelihaa siihen.
Hiivattoman pitsataikinan saa hetkessä pyöräytettyä (vesi, maito, jauhot, leivinjauhe ja suola) ja pellille, menee ehkä 10min. Ja täytteet, vaikka pyre, juusto, kinkku, tonnikala, salami ja juustoa vielä päälle niin se pitsa on vartissa uunissa tekemises alottamisesta.

kyllä kunnon pizzaan kannattaa edellisenä päivänä keittää tomaattikastike, pilkkoa täytteet, raastaa juustot ja tehdä taikina palloksi kelmun sisään. Sitten vieraspäivänä on nopea koota kun ottaa aamulla taikinan kohoamaan ajoissa.

Itse teen välillä pitsoja pakastimeen ja sulatan sieltä, kun tulee vieraita. Mielestäni maku ollut hyvä ja ovat tehneet kauppansa.
Siis eri juttu, jos tarkoitus tarjota iso määrä pitsaa per henkilö, on ns. pääruoka, mutta itse laittanut pieniksi paloiksi ja on suolaisena tarjottavana kahvipöydässä.

Yhteistyössä