Jos te olisitte niin PA ettei teillä olis rahaa ostaa tulevalle vauvalle mitään,

• Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti
ärsyyntynyt
niin olisko teillä samalla miehellä varaa käydä ryyppäämässä jokatoinen viikonloppu, juoda ravintoloissa ja ajella taksilla? Samalla osteskella jotain kalliita pelikonsoleita, vaatteita vaikkei ole tarvetta ja muuta semmosta.

nkonyt kyse siitä, että tuleva isä ei halua investoida muuhun kuin itseensä ja omaan hyvinvointinsa? oliskohan siinä tapauksessa vakavan arvokeskustelun paikka? Ja joskus ero voi olla myös oikea ratkaisu.... Kuka haluaa kasvattaa lasta keskenkasvuisen pojan kanssa???

"a p"
Mua on alkanut oikeestti kyrsiä miehen veli ja vähän avokkinsa siinä samalla. Ei ne enää ole mitään teinejä, siis ikää kuitenkin hyvin yli 25v, mutta käytös tuntuu jääneen sinne jonnekin. Ovat milloin opiskelijoita ja koulut keskenjättäneinä taas työttömiä, mistä nyt sattuvat parhaiten rahaa nyhtämään.

Nyt meille ja heille on tulossa vauvat yhtäaikaa ja näillä ei tietty ole varaa ostaa vauvalle yhtään mitään. Ei vaikka ovat saaneet sossusta siihen avustusta ja molempien vanhemmat ovat antaneet useaan otteeseen rahaa noihin isompiinkin hankintoihin. Vastauksena on sitten vaan ollut että tuli jotain yllättäviä laskuja joihin meni vaunurahat, saman aikaisesti kun facebookissa hehkutetaan noita juhlimisia ja uusia hankintoja.

Meillä miltei kaikki esikoiselta jääneet vauvatavarat ja vaatteet menee tulevalle vauvalle, jotain olen saanut heille annettua ja siinä onkin sitten kaikki mitä heillä on. Itse harrastan kirppiksiä ja olen tälle tulevalle äidille ehdottanut että lähtisi joskus mukaan etsimään sieltä vauvatavaroita mutta ei kuulemma ole varaa ja silti hänkin ostelee itselleen jatkuvasti kaikkea turhaa.

Nyt appivanhemmat on sitä mieltä että meidlnkin pitäisi osallistua keräykseen jolla hankittaisiin näille uudet vauvanvaunut (tarviihan eka vauva nekin uusina) ja muuta. Ei ole hirveästi itselläkään ylimääräistä kun halutaan hoitaa lapset pitkään kotona eikä yhtään huvita osallistua noihin, varsinkaan kun meille ei aikanaan ostettu mitään vaan kaikki saatiin hankkia itse.

jiki
ei tiedän mielestäni tarvitse osallistua tuohon keräykseen, kun teillekin on kuitenkin vauva tulossa rahaa menee omastikin takaa. sano anopille että osallistut mielelläsi vaikka katsomalla kirppiksiltä tai huuto.netistä hyväkuntoisia vaunuja, mutta muunlaista panostusta ei nyt pysty antamaan.

No apua! Ei todellakaan teidän kuulu osallistua. Sano anopille suoraan, että he ainakin facebookinsa mukaan käyttävät rahat juhlimiseen ym. turhaan ja te ette niitten juhlia maksa.
On jo aika ottaa vastuunsa ja maksaa omat ostoksensa.
Sinä olet jo vaatteita antanut, että eiköhän se sinun osuus ole siinä.

"a p"
Mä en usko et meidän kannattaa noista facebookin jutuista sanoa mitään. Mies on joskus aiemmin sanout vastaavantyylisistä hommista ja silloin on vaan saanut vanhempiensa vihat niskaan. Kyllä ne varmaan tietää tai ainakin aavistaa että kultapojunsa elämäntyylissä on jotain vikaa, muttei halua myöntää sitä vaan suuttuvat jos joku puuttuu siihen. Tuo veli on se lahjakas ja komea taiteilijaluonne josta tulee vielä jotain suurta, mun mies taas se tylsä ja tavallinen kaveri joka opiskeli tavallisen ammatin, otti naapurintytön vaimokseen, hankki tylsän vakityön ja pienen talon perheelleen. Ei mitään hohtoa eikä särmää. Mies on jo tottunut tuohon ja suhtautuu ihan huumorilla moniin hommiin mitkä saa mut kiehumaan.

Nytkin mies nauroi et jos sanotaan että meillekin tuli ikävästi yllättäviä laskuja ettei ole varaa edes oman perheen tarpeisiin, eli ei voida osallistua tuohon kolehtiin mutta ollaan tosi iloisia jos samalla keräisivät rahat myös uusiin vaunuihin meidän vauvalle kun vanhojen väri ei enää miellytä.

"minä"
[QUOTE="a p";22399919]Nytkin mies nauroi et jos sanotaan että meillekin tuli ikävästi yllättäviä laskuja ettei ole varaa edes oman perheen tarpeisiin, eli ei voida osallistua tuohon kolehtiin mutta ollaan tosi iloisia jos samalla keräisivät rahat myös uusiin vaunuihin meidän vauvalle kun vanhojen väri ei enää miellytä.[/QUOTE]

Näin tehkää! :)

??
käsittämätön tilanne!! Nyt kirpparikamaa viette keräyksenä niille, EI UUSIA VAUNUJA, mielummin ehjät ja 10-15v vanhat!! Näkee, ettei heillä ole mitään arvostusta. Miksi kaiken pitäis olla uutta, ei teilläkään ole.

Huh, huh. Eikö ne vanhemmat ihmettele ku jatkuvasti tarttetaan rahaa uusiin vaunuihin ja sit tuleekin noita "yllättäviä" laskuja ?
Eiköhän niiden vanhempien kannattais vaan itse mennä kauppaan ja ostaa ne vaunut, niin menis rahat ainakin siihen mihin on tarkotettukin.
Juu ja en osallistuis tollaseen kolehtiin, en ollenkaan.
Ehkä lähettäisin anopille vinkkejä mistä vois vaunut ostaa jos haluaa kerta paapoa moisia.
Sääliks käy syntyvä lapsi :(

"a p"
Huh, huh. Eikö ne vanhemmat ihmettele ku jatkuvasti tarttetaan rahaa uusiin vaunuihin ja sit tuleekin noita "yllättäviä" laskuja ?
Eiköhän niiden vanhempien kannattais vaan itse mennä kauppaan ja ostaa ne vaunut, niin menis rahat ainakin siihen mihin on tarkotettukin.
Juu ja en osallistuis tollaseen kolehtiin, en ollenkaan.
Ehkä lähettäisin anopille vinkkejä mistä vois vaunut ostaa jos haluaa kerta paapoa moisia.
Sääliks käy syntyvä lapsi :(
Varmaan niidenkin täytyy epäillä jotain, mutta ainakin ulospäin vaan puhuvat kuinka pikku-mikolla käy aina niin huono tuuri että asiat vaan kaatuu niskaan vaikka kuinka yrittäisi. Joopa joo...nyt niiden idea siis kuitenkin olisi kerätä rahaa lähisukulaisten kanssa ja ostaa ne vaunut ja muita perustarvikkeita noin joululahjaksi tulevalle lapsenlapselle.

Mä luulen et me vaan sanotaan ettei ikäväkyllä ole varaa nyt osallistua kun on omakin vauva tulossa eikä sillekään hankita mitään uutena. Sen voin tosissaan luvata että voisin kirppiksiltä ja huutonetistä katsoa jotain hyviä ja asiallisen hintaisia vinkkejä jos ovat kiinnostuneita.

Yhteistyössä