T
tulipamieleen
Vieras
Yleensä jos joku teinityttö kuolee jossain onnettomuudessa tai murhassa niin aina lehdissä sanotaan että "Ystävät jäivät kaipaamaan, oli kaikkien kaveri, normaali kiltti tyttö sosiaalinen, kaunis elämäniloinen...." Ja lehdessä on kuva iloisesti hymyilevästä ja meikatusta perusteinitytöstä.
Mutta entä jos surmansa saisikin KAISU-TERHIKKI 17v joka:
- ei ollut YHTÄÄN kavereita, siis ei ainuttakaan
- ei ollut harrastuksia
- vapaa-ajalla oli aina kotona, istua möllötti netissä
- ei mitään bilettelyä eikä alkoholi- tai tupakkakokeiluja
- luokkalaiset kuvailivat häntä sanoilla "outo, hissukka, lapsellinen, hämärä tyyppi, ruma, sellanen seinäruusunen, sillä oli ihan outoja juttuja, ei se ihan elä todellisuudessa"
- päällepäin ujo hissukka joka ei koskaan laittautunut ja haisi aina pahalta
- hänen päiväkirjoistaan selviäsi että hän oli sisältäpäin psykoottinen, ahdistunut, katkeroitunut, ivallinen, muiden tunteista piittaamaton, ei oikein osannut lähestyä muita teinejä, tuleva alkoholisti ja palvoi Saatanaa + mietti itsemurhaa
Mitä TUON kaltaisesta persoonasta sanottaisiin sitten lehdissä jos hänet yllättäen surmattaisiin keskellä kirkasta päivää matkalla koulusta kotiin? Kun ei siis olisi niitä kaipaamaan jääneitä kavereita, niin mitä positiivista keksittäisiin siihen tilalle?
Mutta entä jos surmansa saisikin KAISU-TERHIKKI 17v joka:
- ei ollut YHTÄÄN kavereita, siis ei ainuttakaan
- ei ollut harrastuksia
- vapaa-ajalla oli aina kotona, istua möllötti netissä
- ei mitään bilettelyä eikä alkoholi- tai tupakkakokeiluja
- luokkalaiset kuvailivat häntä sanoilla "outo, hissukka, lapsellinen, hämärä tyyppi, ruma, sellanen seinäruusunen, sillä oli ihan outoja juttuja, ei se ihan elä todellisuudessa"
- päällepäin ujo hissukka joka ei koskaan laittautunut ja haisi aina pahalta
- hänen päiväkirjoistaan selviäsi että hän oli sisältäpäin psykoottinen, ahdistunut, katkeroitunut, ivallinen, muiden tunteista piittaamaton, ei oikein osannut lähestyä muita teinejä, tuleva alkoholisti ja palvoi Saatanaa + mietti itsemurhaa
Mitä TUON kaltaisesta persoonasta sanottaisiin sitten lehdissä jos hänet yllättäen surmattaisiin keskellä kirkasta päivää matkalla koulusta kotiin? Kun ei siis olisi niitä kaipaamaan jääneitä kavereita, niin mitä positiivista keksittäisiin siihen tilalle?