Jos tää Enkeli-Elisa jupakka saa YHTÄÄN kiusaamista vähenemään, hyväksyn sen, vaikka Elisa olisikin keksitty hahmo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aanniiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aanniiii

Vieras
Joskus täytyy käyttää äärimmäisiä keinoja hyvän asian vuoksi. Elisan tarina on koskettanut monia ja on varmasti saanut ihmisiä avaamaan silmiään. Joten eikö jo annettaisi olla? Totta kai olisi mahtavaa,jos Elisan kaltaisia tarinoita ei olisi. VAAN KUN ON!!!!Sitäpaitsi mahdollinen Elisa on kuollut, on vain kirjailijan ja vanhempien ajatukset tapahtuneista, joista kukaan ei ole asiasta edes tiennyt kuin päiväkirjojen kautta. On vain Elisan ystävä joka voisi puhua, mikä on minusta jo liikaa nuorelle tytölle, joka on nähnyt kun ystävä kidutetaan kuoliaaksi.

Minä en ole samaa mieltä ap:n kanssa. Varmasti moni kiusattu kokee itsensä petetyksi ja loukatuksi, kun ovat samaistuneet Elinan tarinaan ja sitten ko. henkilö onkin keksitty (jos on). En minä ainakaan haluaisi tulla huijatuksi, se tekee huonoa itsetunnolle, kun tullut vedätetyksi, saati sitten jos elämä olisi muutenkin ihan p*saa ja sitten joku tekisi noin:(

Mun on tosi vaikea uskoa, että Enkeli-Elisa kauhistelu ja hurskastelu auttaa yhtään koulukiusattua. Enemmän vahinkoa siitä on. Ja tietysti valehtelu loukkaa kaikkia itsemurhan tehneiden omaisia.

niin ja eikö toisaalta ole ihan huojentavaa kuulla, ettei koskaan ollutkaan olemassa nuorta tyttöä, joka kärsi niin paljon, että teki itsarin? tai ainakin edes yksi vähemmän kuin oikeasti?

[QUOTE="Nilla";26647492]Mun on tosi vaikea uskoa, että Enkeli-Elisa kauhistelu ja hurskastelu auttaa yhtään koulukiusattua. Enemmän vahinkoa siitä on. Ja tietysti valehtelu loukkaa kaikkia itsemurhan tehneiden omaisia.[/QUOTE]

Mun on myös vaikea uskoa, että tahallisella valehtelulla ja ihmisten harhaan johdattamisella päästäisiin mihinkään lopulta hyvään lopputulokseen. Nuorten kannalta itsemurhalla mässäily ja sen romantisointi on vähän arveluttavaa. Koulukiusaamista vastaan voi hyökätä muunkinlaisin asein. Elävän ihmisen kokemukset koulukiusaamisesta eivät ole yhtään sen vähäpätöisempiä kuin kuolleen, miksei siis käyttäisi saman asian ajamiseen jotakin oikeaa, yhä elossa olevaa nuorta?

Siitä on ollut uutisissa. On esitetty epäilyksiä ettei ole koskaan ollutkaan moista Elisaa, tai ainakaan kuollutta, koulukiusattua Elisaa koska mitään todisteita hänestä ei ole olemassa.

Saa nähdä saadaanko niitä todisteita jossain vaiheessa. Ei tarvittaisi muuta kuin että Elinan vanhemmat ilmoittautuisivat vaikka Hesarin toimittajille ja näyttäisivät kuolintodistuksen tai jonkun muun dokumentin Elinasta. Ei vanhempien olisi pakko olla sen enempää julkisuudessa eikä antaa yhtään haastattelua, mutta tuon verran minusta voisivat tehdä jos tarina on tosi.

tuossa haastattelussa äsken Minttu sanoi et hesarista on tullu tarjous et hesari palkkaa lakimiehen ja se tutkii ne todisteet ja kun on vaitiolovelvollinen niin vain sit todistaa hesarille onko juttu totta vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26647564:
tuossa haastattelussa äsken Minttu sanoi et hesarista on tullu tarjous et hesari palkkaa lakimiehen ja se tutkii ne todisteet ja kun on vaitiolovelvollinen niin vain sit todistaa hesarille onko juttu totta vai ei.

no luulisi ton kelpaavan vai oliko sillä jotain selityksiä?

Mutta vaikka joku tollainen perhe olisi olemassa ym. niin eikö se ole kuitenkin aika selvää että jostain syystä Minttu on itse kirjoittanut kaikki blogit ja myös käsinkirjoitetut Elisan päiväkirjan sivut? Miksi joku tekisi niin, en tiedä, suojellakseen perhettä? Toisaalta mitään isän blogia ei olisi ollut pakko olla netissä.

Minustakin tuo totuus on sivuseikka. Oikeastaan olisi onni, jos ei olisikaan totta, koska silloinhan yhdet vanhemmat olisivatkin säästyneet suruilta. Mutta yhtä kaikki, kiusaamisen vuoksi nuoria tekee itsarin tai käyttäytyy muuten itsetuhoisesti, että onkin jo aika nostaa tämä kissa pöydälle ja tehdä aiheesta kohu. Minä olen koulukiusattu, en pelkää enää yli 40v tavata kiusaajiani, ehkäpä työnipuolesta tapoaan heidän lapsiaankin tai heitä vanhempina, mutta minua hiukan kiinostaisi tietää, miten he muistavat kuisaamisen, mihin he ovat pääseet elämässä jne. Minä pääsin lopulta aika pitkälle. Mutta muistan ne varsinkin viikoloppujen kymmenet tunnit, joiden aikana itkin, itkin ja itkin purkaakseni pahaa oloa ja kestääksni taas seuraavan viikon julmuudet.
Eli olkoonkin sitten tarua, asia on niin tärkeä, ettei anneta tuon todistamisen tätä asiaa vesittää.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26647564:

Mikä haastattelu? Missä?

Yhteistyössä