Jos suunnitelmissa täysimetys, niin kuinka monta tuttipulloa tarvitsee ns varuiksi?

  • Viestiketjun aloittaja tuttispullos
  • Ensimmäinen viesti
-
oli suunnitelmisa kans täysimetys, mutta ei tullut mitään... kaksi tuttipulloa oli varuilta onneksi ja nannia pari purkkia :(

Suosittelen muuten kovasti Tommee Tippeen natural touch tuttipulloja, ei häiritse imetystä jos niistä välillä antaa.
 
Khimaira
Yhden mä varaisin varuiksi, saahan niitä sitten kaupasta lisää.
Mä en esim. saanut lypsettyä maitoa pulloon juuri ollenkaan ( korkeintaan 20- 50ml ) joten siinä mielessä tuttipullot olivat ihan turhia.
 
Katriina
Meillä oli neljä, mutta se johtui siitä, että minä myös pumppasin maitoa pakkaseen siltä varalta, että olin vauvan ruoka-aikaan poissa - ja pariin otteeseen vauva oli yökylässäkin täysimetysaikaan.
 
Maija
Mulla oli viimeksi yksi pullo ja yksi purkki nania. Tuntui hyvältä, että vauvalle on olemassa se yksi purkki, jos jotain ihmeellistä tapahtuu :) Heitin purkin sitten pois, kun se oli mennyt vanhaksi enkä saanut sitä kenelläkään lahjoitettuakaan.
 
riippuu vähän
Jos aiot ihan kirjaimellisesti täysimettää, eli lapsi ei saa pullomaitoa esim. poissaollessasi, et välttämättä yhtään, vaan voit tarjota mahdollisen lisämaidon aluksi hörpyttämällä, ja jos tuntuu, että sitä tarvitsee jostain syystä paljon, tuttipullon saa vaikka lähikaupasta.

Meillä ei ollut yhtään, kun suunnittelin täysimetystä, mutta mies haki sit pari kaupasta samana iltana kun kotiuduttiin, kun sairaalasta kehotettiin antamaan pienikokoiselle vauvalle lisämaitoa verensokereiden takia. Yleensä sanotaan, ettei pidä totuttaa pulloon, kun ei sitten syö rinnasta, mutta meillä päästiin periaatteessa täysimetykselle viikon iässä, ja imetän 1 v 4 kk lasta edelleen. Toisaalta pullosta juomisen osaamisesta oli iloa, kun oli jotain satunnaisia omia menoja, ja mies pystyi antamaan lypsettyä maitoa pullosta.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja -:
oli suunnitelmisa kans täysimetys, mutta ei tullut mitään... kaksi tuttipulloa oli varuilta onneksi ja nannia pari purkkia :(

Suosittelen muuten kovasti Tommee Tippeen natural touch tuttipulloja, ei häiritse imetystä jos niistä välillä antaa.
...melkein muistin oikein tuon pullon, se on closer to nature... aivan ihania pulloja syöttää ja vauvan syödä. ei puklaile meillä ollenkaan noista niinkuin teki ainun pulloilla...
 
vieras
Minulla oli kanssa suunnitelmissa täysimetys. Ostin varuulle pari pulloa ja muutaman tötsän korviketta. Niitä sai kyllä sitten kaupasta lisää ja kaverit auliisti lainasivat ensihätään pulloja kun kävikin köpelösti imetyksen kanssa.
 
a
Kyllä se yksi pullo on hyvä olla varuilla vaikka niitä lähikaupasta saakin. Siinä hädässä kun sitä tarvii se kauppa ei kuitenkaan ole auki ja jos onkin niin ennen kuin pullon sieltä hakee ja keittelee niin on vauva jo melko nälkäinen.
 
Mar
Yksi riittää minunkin mielestäni.

Meillä oli pullo käytössä satunnaisesti, eli silloin kun en itse voinut imettää. Vauva oli yökylässäkin pullon kera.

Täysimetin (eli lapsi pelkällä rintamaidolla) kuitenkin sinne vähän reilu 6kk ja osaimetyksellä mentiin lähelle 10 kuukauden ikää.
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Meillä oli neljä, mutta se johtui siitä, että minä myös pumppasin maitoa pakkaseen siltä varalta, että olin vauvan ruoka-aikaan poissa - ja pariin otteeseen vauva oli yökylässäkin täysimetysaikaan.
Vähän ohi aiheen, mutta jos lapsi saa pullosta maitoa niin ei ole täysimetyksellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Meillä oli neljä, mutta se johtui siitä, että minä myös pumppasin maitoa pakkaseen siltä varalta, että olin vauvan ruoka-aikaan poissa - ja pariin otteeseen vauva oli yökylässäkin täysimetysaikaan.
Vähän ohi aiheen, mutta jos lapsi saa pullosta maitoa niin ei ole täysimetyksellä.
No onhan jos vauva saa äidin omaa lypsettyä maitoa pullosta :eek:
 
vieras
Sanoisin, että yksi tuttipullo ja kaksi purkkia korviketta riittää "mielenrauhaksi".

Sinänsä tuttipulloja voi hankkia enemmänkin, ja tällöin suositan lämpimästi Aventin pulloja. Syy: mielestäni Aventin rintapumppu on käsikäyttöisistä pumpuista paras. Ja rintapumppua luultavasti tarvitsee ainakin jossain vaiheessa elämää, ellei halua elää lapsen kanssa täyssymbioosissa ainakin vuotta. Tällöin siis maito pumpataan pulloon, juotti sen lapselle sitten pullosta, nokkamukista tai hörpyttäen.

Esikoisen suhteen olimme ehkä hieman fanaattisia, eikä lapsi ole juonut tuttipullosta koskaan. Kun aloimme antaa myös lypsettyä maitoa (ikää taisi olla 7 kk), käytimme suoraan nokkamuksia.

Kakkonen sai lypsettyä maitoa myös tuttipullosta, eikä tuo näytä siitä pilalle menneen.

Ne kaksi mielenrauhakorviketta tuli sitten viskattua.

Onnea ja sitkeyttä imetykseen. :) Alku voi olla takkuisa, mutta kyllä se siitä yleensä lutviutuu. Sairaalassa kannattaa pyytää apua henkilökunnalta aina kun siltä tuntuu. Ja jos kotona tulee yhä ongelmia, voi ottaa yhteyttä vaikka imetystukiryhmään.
 

Yhteistyössä