Jos sulle kävisi näin?

  • Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti
"Minä"
Jos eläisit väkivaltaisessa suhteessa ja eräänä iltana kovan riidan jälkeen tapahtuisi näin.. Molemmat olette humalassa.

Olet menossa kotiisi ja poikaystäväsi tunkeutuu luvatta mukanasi kotiisi, olet yrittänyt olla päästämättä häntä kotiisi. Pienikokoisena et ole siinä onnistunut ja loppujen lopuksi kelaat, että nukkukoot sitten sohvalla.

No menet sitten nukkumaan. Heräät jonkun ajan päästä siihen että poikaystäväsi on ottanut housusi pois ja tunkeutuu sisääsi. Menet lukkoon etkä pysty avaamaan silmiäsi, tai tekemään mitään. Olet niin järkyttynyt asiasta. Mies jatkaa tovin touhujaan ja lopettaa sitten.

Mitä kelaat tämän jälkeen, onko sinut raiskattu?
 
"vieras"
Mä en alunperinkään eläisi väkivaltaisessa suhteessa...

Ja olisin soittanut poliisit siinä vaiheessa kun äijä tuli mun kotiin ilman mun lupaa--

Ei tarvi ihan idiootti olla.
 
Keijupölly
Kyllä se on raiskaus, kun se on vastoin tahtoasi. Ja olet ollut peloissaai ja kokenut väkivallan uhkaa. Etsi netistä googlella tukinaisen puhelinnumero ja soita sinne ja kysy lisää sieltä. Numeroon soittaminen on ilmaista, mutta siellä on puhelinajat, joten saatat joutua odottamaan huomiseen. Sinä voisit tehdä rikosilmoituksen, jos saisit vaikka sille äijälle haettua lähestymiskieltoa. Älä ole nyt siihen mieheen missään yhteydessä.
 
"Minä"
Mitäs tuo ihana mies sanoi aamulla?

Ja joo, raiskaushan tuo.
Käyttäytyi ihan normaalisti. Nyt vuosia myöhemmin olen saanut asiasta sanottua hälle, mut ei hän ole sellaista kuulemma tehnyt.

Jotenkin menin vaan ihan lukkoon silloin. En voinut uskoa että tekee niin.

Ja silloin oli niin paljon kaikkea, että taisin kelata että se on normaalia. On ollut jotenkin syyllinen olo asiasta.
 
"Minä"
Joo tästä tosiaan on aikaa. On nämä kaikki vuodet vaan pyörinyt mielessä et mitä.. Kyllä mulla on ollut olo että on raiskaus, mutta mietein itsekin että olenko sallinut sen kun en saanut mitään sanottua.
 
[QUOTE="Minä";25171775]Joo tästä tosiaan on aikaa. On nämä kaikki vuodet vaan pyörinyt mielessä et mitä.. Kyllä mulla on ollut olo että on raiskaus, mutta mietein itsekin että olenko sallinut sen kun en saanut mitään sanottua.[/QUOTE]

Et sä ole sitä sallinut, kun et ole ollut edes tajuissasi kun tapahtuma sai alkunsa, jos oikein ymmärsin?

Varmaan ristiriitaiset fiilikset, ehkä sun kannattais käsitellä tää asia jossain?
 
Keijupölly
[QUOTE="Minä";25171775]Joo tästä tosiaan on aikaa. On nämä kaikki vuodet vaan pyörinyt mielessä et mitä.. Kyllä mulla on ollut olo että on raiskaus, mutta mietein itsekin että olenko sallinut sen kun en saanut mitään sanottua.[/QUOTE]
Ilmeisesti siis rikosilmoituksen teko ei ole ajankohtaista. Mut soita tonne tukinaiseen, saisit puhuttua asian selväksi itsellesi.
 
"harmaa"
[QUOTE="Minä";25171675]No jos kelaa ettet vaikka olisi herännyt siihen. Olisit ollut niin taju pois. Ja aamulla on paikat vähän kipeet. Sekö ei ole raiskaus?

Onko se raiskaus vain silloin jos huudat ja kiljut?[/QUOTE]

Etkös kirjoittanut että olit hereillä? Ihan voi sanoa vaikka että lopeta. Enkä vähättele sun fiiliksiä, itse myös ollut väkivaltaisessa suhteessa ja kokenut saman, erotuksella että mulla oli taju kokonaan pois ja seuraus oli raskaus.
 
"Minä"
[QUOTE="harmaa";25171865]Etkös kirjoittanut että olit hereillä? Ihan voi sanoa vaikka että lopeta. Enkä vähättele sun fiiliksiä, itse myös ollut väkivaltaisessa suhteessa ja kokenut saman, erotuksella että mulla oli taju kokonaan pois ja seuraus oli raskaus.[/QUOTE]

Tiedostin kyllä mitä teki, mutta jotenkin menin niin lukkoon etten saanut edes silmiäni auki. En oikein osaa selostaa, kait mä jotenkin säikähdinkin tilannetta.
 
"Minä"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25171940:
Tarvitset keskusteluapua muutenkin, jos kerta elät tai elit väkivaltaisessa suhteessa.
Elin, tosin välillä vieläkin saa välillä vääntää joistain asioista. Käy esim välillä kyttäilemässä ikkunan takana.

Mut kävin mä pari kertaa terapeutilla juttelemas. Puhuttiin et ex oli väkivaltanen, mut ei muuta. Oli sitä mielt ettei nyt ole hätää kun ei ole eron jälkeen käynyt käsiks. Uhkailee vain. Ja mun itkut johtuu stressistä.
 
Mie en alkaisi elämään väkivaltaisessa suhteessa ja jos joku tulisi väkisin kotiini, niin
soittaisin ilman muuta poliisille.
Raiskaushan tuo on, tekisin ilmoituksen poliisille.
 

Yhteistyössä