jos sulla olisi mahollisuus olla kotona,tekemättä töitä

Tuo ei vielä riittäisi, olisi liian iso pudotus tuloissa. Voisin harkita jos tuo summa korvaisi palkan mutta muuten lapsilisät ja elatustuet tulisivat päälle. Ja riippuu siitä mistä tuo tulee...

Omassa tilanteessani jäisin kotiin, saisin venytettyä lapsen hoitoon vientiä. Mutta riippuisi siis tilanteesta. Jos tuo raha tulisi liitosta eli sitä saisi vain tietyn aikaa niin tottakai siinä tapauksessa hakisin töitä koko ajan. Jos tuo raha tulisi jostain mystisesti muualta niin olisin varmasti jonkun vuoden ainakin kotona tai en ainakaan mitä tahansa työtä ottaisi vaan odottaisin että löytäisin sen unelmaduunin (mitä ikinä se sitten olisikaan).

[QUOTE="HEI";23654280]Hetken aikaa voisin olla kotona, mutta kyllä ennen pitkää tulisi tylsää ja menisin töihin, riippuen tietty kummasta sais enemmän rahaa :D[/QUOTE]

Kyllähän kotona voi tehdä vaikka mitä. Omia tutkimuksia, väitöskirjaa tai muuten vain opiskella :) Tai tehdä sitä samaa mitä eläkeläiset tekevät.

Jäisin kotiin, tosin olen nytkin hoitovapaalla, joten tuohan olisi nelinkertaisesti nykytuloni!
Minulle riittäisi se, että hoidan lapset ja heidän harrastuksensa ja mahdollisesti myös vanhenevia isovanhempia ja pidän kodin kunnossa ja perheen ruuissa. En tarvitse palkkatyötä, jos tulomme riittävät muutenkin.

Hmm. Siis kuussa tarkoitat? Olen ehkä huono vastaamaan tähän, sillä olen vain kotona tekemättä töitä. Haettu on, ei vain löydy mitään. Eikä mulle makseta mitään. Joten ihan mielellään kelpaisi tuollanen summa, mehän saatais sillä lisällä jo muutettua isompaan kämppään ;)

Riippuis varmaan tilanteestakin. Saisiko töistä parempaa palkkaa vai menisikö se samoihin ton summan kanssa? Onko kotona lapsia, kuinka monta ja minkä ikäisiä? Kuinka pitkästä ajasta olisi kyse eli miten kauan ja mistä tota rahaa tulisi? Entä sen jälkeen? Olisiko kannattanut olla töissä vai onko työllistymisen kannalta sama? Onko puolisoa ja millainen on hänen rahatilanteensa?

[QUOTE="vieras";23654304]Kyllähän kotona voi tehdä vaikka mitä. Omia tutkimuksia, väitöskirjaa tai muuten vain opiskella :) Tai tehdä sitä samaa mitä eläkeläiset tekevät.[/QUOTE]

No tietysti jos olis jotain muuta tekemistä, esim. sitä opiskelua niin kyllä sit voi aika kuluakin, ja onhan tässä näin kesällä puutarhahommiakin, mutta ei muuten kyllä jaksaisi kotona vaan olla. Ite oon ainakin sellanen touhutäti, että kyllästyn nopeesti kaikkeen :D

[QUOTE="HEI";23654333]No tietysti jos olis jotain muuta tekemistä, esim. sitä opiskelua niin kyllä sit voi aika kuluakin, ja onhan tässä näin kesällä puutarhahommiakin, mutta ei muuten kyllä jaksaisi kotona vaan olla. Ite oon ainakin sellanen touhutäti, että kyllästyn nopeesti kaikkeen :D[/QUOTE]

Minä taas haaveilen lottovoitosta että voisin siirtyä ikuiseksi opiskelijaksi yliopistoon. Olen tosin tällä hetkellä tutkimusprojektissa palkallisena, joten ei nykytilannekaan paha ole :)

Tuon verran jää palkasta nytkin käteen. JOs tuon saisi (ettei enää mitään veroja yms. pois) niin ilman muuta jäisin! Opiskelisin jotain muuta ja tekisin vain sitä mikä hyvältä tuntuu. Jossain vaiheessa vaihdan kuitenkin alaa ja tuolla rahalla se nopeutuisi kummasti, jos siis ei tarvitsisi säännöllisesti töissä käydä.

[QUOTE="vieras";23654391]Eli tulos on: Ihminen valitsee sen mistä saa enemmän rahaa...[/QUOTE]

Öö.. Ei?
Itse sanoin, että olen jo muutenkin kotona pienemmällä rahalla.
Osa sanoi, että töistä jää vähemmän käteen --> mitä järkeä töissä käydä
Osa sanoi, että pitää töistään --> mitä järkeä jäädä kotiin
Eli siis ihminen tekee sitä, mikä on parasta itselle.

Tuskin kokonaan kotiin. En näe mielekkäänä pelkkää kotona olemista.
Tuskin jäisin kokonaan kotiin vaikka voittaisin lotossa. Sitten vaan voisi tehdä töitä silloin kun huvittaa ja muuten harrastaa kaikenlaista, matkustella jne.

En mä ole ihmisenä sellainen joka jäisi vaikka kymmeneksi vuodeksi kotiäidiksi. Siis niin ettei siinä sivussa tekisi mitään työtä.
Toki lyhennettyä työaikaa ja satunnaista keikkatyötä olen tehnytkin äitiyden ohella. Mutta siis täysin kotiin jäämään minusta ei ole.

Kyllä töihin menisin,en rahan takia..
Vaan rahan sekä oman pään takia.
On ihana olla lasten kanssa kotona,kun ovat pieniä,mutta on ihana päästä töihin..
..Tavata muita ihmisiä jne :)

Yhteistyössä