Jos sinun pitäisi sinulle tärkeistä ja olennaisista jouluvalmisteluista jättää

  • Viestiketjun aloittaja G
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla ei kyllä ole mitään niin tärkeää rutiinia, että elämä heilahtaisi vaikka jäisi tekemättä. Jouluruoat saa kaupasta, siivota voi milloin vain, koristelu mielen mukaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei ole sellaisia.
Et osta tai paista kinkkua tms. paistia?
Et hae joulukuusta?
Et osta kellekään lahjaa?
Et lämmitä saunaa jouluyönä ja tarvitse siihen halkoja valmiiksi? ;)
Tarkoitin ettei ole sellaisia "tärkeitä ja olennaisia". Ja kaikki noista voisin hyvin jättää tekemättä. Ja puolet jääkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Kaapien sisällön selvittely :whistle:

Mutta hei, mähän juuri eilen sain mun joulusiivouksen päätökseen, JEE =)
Koristeet ja kaikki paikoillaan, kyllä on mukavaa kun se homma jo takana päin.
:eek: :eek: Miten ihmeessä sä saat pidettyä kaiken siistinä jouluun asti?! Meillä ei montaa päivää tarvita niin on esim. keittiön kaapit kuopuksen heittelemää ruokaa täynnä.
 
Ap
Minulle on ollut tärkeää että KAIKKI kaapit siivotaan ja hyllyt pyyhitään, ikkunat pestään, laatikot tehdään itse jne.
Mutta tänä jouluna laatikot saa tehdä anoppi ;) Muuten kyllä koetan saada kaiken tehtyä itse, myös ne joulukortit vaikka hyvin ne voisi ostaakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minulle on ollut tärkeää että KAIKKI kaapit siivotaan ja hyllyt pyyhitään, ikkunat pestään, laatikot tehdään itse jne.
Mutta tänä jouluna laatikot saa tehdä anoppi ;) Muuten kyllä koetan saada kaiken tehtyä itse, myös ne joulukortit vaikka hyvin ne voisi ostaakin.
No jos mulla olis tuollainen siivousperinne, niin siitä voisin ihan hyvin luopua. Tulis vaan ihan turhaa stressiä joulun odotukseen, kun nimenomaan kaipaan vaan sitä rauhoittumista ja hiljaisuutta :p
 
jaa
No mä en joulua valmistelekaan muuten kuin ostamalla lahjoja ja ehkä leipomalla pipareita ja lähettämällä kortteja. Piparit ja kortit vois jättää ihan hyvin tekemättäkin...
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minulle on ollut tärkeää että KAIKKI kaapit siivotaan ja hyllyt pyyhitään, ikkunat pestään, laatikot tehdään itse jne.
Mutta tänä jouluna laatikot saa tehdä anoppi ;) Muuten kyllä koetan saada kaiken tehtyä itse, myös ne joulukortit vaikka hyvin ne voisi ostaakin.
No jos mulla olis tuollainen siivousperinne, niin siitä voisin ihan hyvin luopua. Tulis vaan ihan turhaa stressiä joulun odotukseen, kun nimenomaan kaipaan vaan sitä rauhoittumista ja hiljaisuutta :p
Minä koetan saada aina kaapit siivottua niin että aaton aattoa edeltävänä päivänä saadaan pyyhittyä avohyllyt, kaappien ja huoneiden ovet, pestyä lattiat, puhtaat matot lattialle, kuusi sisään ja koristeltua, kylppäri ja sauna sekä vessa pestyä niin että tuoksuu oikeasti puhtaalle :)
Muuten hommat teen pikkuhiljaa :) Nytkin useampi kaappi jo siivottu ja tonttuja ikkunoissa sekä jouluverhot vaihdettu. En kaikkea kerralla tee mutta mikään ei voita sitä tunnetta kun joulu on ihan ovella ja tietää että kaikki paikat on puhtaat ja tuoksuu puhtaalle ja JOULULLE ( kuusi, hyasintti, puhtaus, joulupiparit, glögi, kinkku... ) :heart:
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei ole sellaisia.
Et osta tai paista kinkkua tms. paistia?
Et hae joulukuusta?
Et osta kellekään lahjaa?
Et lämmitä saunaa jouluyönä ja tarvitse siihen halkoja valmiiksi? ;)
Tarkoitin ettei ole sellaisia "tärkeitä ja olennaisia". Ja kaikki noista voisin hyvin jättää tekemättä. Ja puolet jääkin.
Mutta joulu tuntuisi siltä samalta joululta vaikka nuo kaikki jättäisit tekemättä? :)
 
No

Voisin jättää siivouksen väliin.. ja niin muuten jätänkin :p
oikeastaan en tiedä onko mulla mitään olennaista ja tärkeää jouluvalmistelua, sellaista minkä jättäminen väliin tuntuis jotenkin pahalta :eek:
Ehkä jos ei olis mitään jouluvaloja/kynttilöitä niin tuntuis vähän ankealta.
 

Yhteistyössä