jos sinun lapsesi ei osaisi käyttäytyä kouluretkellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
niin haluaisitko tietää siitä?
mä nimittäin haluaisin ja opettajan mielestä se ei kuulu vanhemmille :o
eiks o kiva asenne sillä? :headwall:
yks tapaus meinas tippua kalliolta ku kiukuspäissään sinne painatti karkuun, heitteli sämpylänsä paloja seinille paikassa jossa meille tarjottiin ruoka hyvää hyvyttään vaikkei todellakaan olis niiden tarvinnu ja muutenki oli täysin pitelemätön.
mun mielestä tollasessa tapauksessa piää keskustella vanhempien kanssa ja vetää jopa niin tyly linja et ei voi sit tulla jatkossa mukaan jos ei osaa käyttäytyä??
:whistle: vai olenko mä ihan natsi??

Riippuu vähän tapauksesta ja tilanteesta. Itse olen opettajalle kerran maininnut, kun ei ollut kertonut mulle koulussa tapahtuneesta välikohtauksesta. Mutta jos kyseessä on vaikkapa erityislapsi ja vanhemmat tietävät jo, että näitä kohtauksia tulee silloin tällöin tai vaikkapa monta kertaa päivässä, ei ole tarve joka kerta uudelleen asiasta mainita. Lapset ovat kuitenkin opettajien vastuulla niillä retkillä, jollei toisin ole mainittu.

Nykyään tuntuu että ongelmista puhutaan vasta palavereissa eikä kotiin ilmoiteta ennemmin. Sit tyyliin lastensuojeluihmisetkin siitä syystä paikalla mitään ilmoittamatta! Eipä ole kovin kivaa semmoinen. Miten asioihin kotona voi puuttua jos niistä ei mitään tiedä?

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Riippuu vähän tapauksesta ja tilanteesta. Itse olen opettajalle kerran maininnut, kun ei ollut kertonut mulle koulussa tapahtuneesta välikohtauksesta. Mutta jos kyseessä on vaikkapa erityislapsi ja vanhemmat tietävät jo, että näitä kohtauksia tulee silloin tällöin tai vaikkapa monta kertaa päivässä, ei ole tarve joka kerta uudelleen asiasta mainita. Lapset ovat kuitenkin opettajien vastuulla niillä retkillä, jollei toisin ole mainittu.

Ja jos näitä tilanteita tulee liikaa lapsi jää pois retkiltä.
Erityislasten osalta monesti nämä viestit menevät paremmin perille ja niitä voidaan kirjoittaa useita saman päivän osaltakin.

Kyllä haluaisin tietää asian, tottakai.

Toisaalta ymmärrän opettajaa, kun vanhempia on niiiiin monenlaisia, ja nykyaikana enemmistönä on se mammatyyppi, että meidän kulta ja muiden kakarat, ja jos opettaja kertoo, että lapsesi ei ole täydellinen, vaan käyttäyty huonosti, voi opettaja päätyä itse saamaan kakkaa niskaansa ja ehkä jopa perättömiä ilmoituksia rehtoreille ym. Ymmärrän siis opettajia, kun vanhemmat ovat ehkä kimpussa muutenkin, niin ei jaksa ilmoitella kaikkea, jos tietää, että vaikeat vanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä haluaisin tietää asian, tottakai.

Toisaalta ymmärrän opettajaa, kun vanhempia on niiiiin monenlaisia, ja nykyaikana enemmistönä on se mammatyyppi, että meidän kulta ja muiden kakarat, ja jos opettaja kertoo, että lapsesi ei ole täydellinen, vaan käyttäyty huonosti, voi opettaja päätyä itse saamaan kakkaa niskaansa ja ehkä jopa perättömiä ilmoituksia rehtoreille ym. Ymmärrän siis opettajia, kun vanhemmat ovat ehkä kimpussa muutenkin, niin ei jaksa ilmoitella kaikkea, jos tietää, että vaikeat vanhemmat.

Koska tuollaisella lapsella on erittäin suurella todennäköisellä vaikeat vanhemmat.

Yhteistyössä