Jos sinulla olisi tai on ärrävika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninni"

Vieras
Niin voisitko antaa lapsellesi nimen jossa r- kirjain, tai pahimmassa tapauksessa hänen kaikissa nimissään on r. Tiedän perheen jossa puhevikaa ja lapsella komeasti r-painotteiset nimet. Vähän huvittaa kun ei vanhemmatkaan osaa puhua että miten lapsi voisi oppia nimensä sanomaan.

Tiedän perheen, jossa lapsilla on R-nimet R-sukunimen lisäksi ja äidillä on R-vika.

Meidän lapsi, jolla on myös R-etunimi ja -sukunimi osaa sanoa nimensä ihan ymmärrettävästi, vaikka muuten R ei pärähdäkkään juuri puheessa. Sukunimeä tosin joutuu usein selittämään, miten se kuuluu kirjoittaa, mutta ei tuon R:n takia.

Nykyäänhän ei näitä kirjaimiin liittyviä ongelmia enää pidetä vikoina, vaan ominaisuuksina. Ja hyvä niin. Pahimmat voidaan korjata, mutta mitä sitten vaikka vähän sorahtaisi. Voihan lapsella olla vaikka L-vika ja nimenä vaikka Leevi - josta sitten tulee Weevi. So not.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23115135:
No lapsilla on rr sukunimessä ja yhdellä lapsella on r-nimi, opettelin sitten aikuisena itse sen piRun äRRän. Olenkohan nyt yhteiskuntakelpoinen?:xmas:

Riippuu vähän siitä, mitä muita vikoja sulla on? Esim. Reimatec-mamma?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23115135:
No lapsilla on rr sukunimessä ja yhdellä lapsella on r-nimi, opettelin sitten aikuisena itse sen piRun äRRän. Olenkohan nyt yhteiskuntakelpoinen?:xmas:

Meilläkin ukko osaa sanoa ärrän mutta mieluummin sanoo sen silleen ku tuntuu paremmalta :)

molemmilla r-vika,en antaisi missään nimessä lapselleni nimeä missä on är-kirjain,2 lasta osaavat jo ärrän,yksi vielä vauva niin vaikea sanoa oppiiko tuo viimeinen.sukunimessä on r ja se riittää

Meilläkin ukko osaa sanoa ärrän mutta mieluummin sanoo sen silleen ku tuntuu paremmalta :)

Kuin myös. Tosin se "oikea" ärrä on niin ylikorostettu, että ymmärrän, ettei sitä halua käyttää. Lapsi haluaa tällä hetkellä olla Ruu ja sen isänsä sanoo täry-ärrän kanssa.

Ja ei, emme antaisi lapselle r- tai s- nimeä, vaikka meillä ei äännehäiriötaustaa olisikaan, koska ne äänteet ovat niin usein vaikeita. Olisi surullista, jos ei aikuisenakaan vielä osaisi sanoa nimeään oikein.

kukaan ei ole täydellinen älkää välittäkö mitä muut ajattelee. varmasti on jokaisella omat heikkoudet! ärrävika ei ole edes paha..
itselläni ei ole eikä kenelläkään sukulaisella, mutta eise juuri haittaisi vaikka olisikin? ja sen voi oppia! älkää olko noin vakavia

t.14v poika

Minusta ärrä-vika on söpö. Minua ei haittaa, ja minusta se kuulostaa niin kivalta. Jos mulla olis ärrävika, niin voi olla, että laittaisinkin ärrä-nimet lapsille. Mitä siitä?

[QUOTE="vieras";23115107]Nykyäänhän ei näitä kirjaimiin liittyviä ongelmia enää pidetä vikoina, vaan ominaisuuksina. [/QUOTE]

no onneksi mun lapsuudessa r-vikaa pidettiin vikana

Yhteistyössä