Jos sinulla mahdollisuus valita niin kumpaan menisit töihin

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Lilli";25024887]Minun mielestäni taas lähikaupassa olisi todennäköisestii paremmat työajat. Vaateliikkeessä olisit varmaankin töissä n.10-18, kumpaankaan päähän päivää ei jää paljon omaaa aikaa. Lähikaupassa vuorosi olisi esim. 6-14, 14-22, niissä jäisi iltaan tai aamupäivään monta tuntia omaa aikaa.[/QUOTE]

Mun mielestä esimerkiksi 14-22 on tosi kurja työaika. Töiden jälkeen pitäisi pian mennä nukkumaan joten ehtii vain käydä suihkussa ja syödä jne. Varsinkin jos työmatkaankin menee aikaa niin että on kotona vasta kun kello on lähempänä yhtätoista. Tuntui, ettei perhettä nähnyt koskaan, koska nukuin kun he lähtivät aamulla ja he taaas olivat nukkumassa/menossa nukkumaan kun tulin kotiin. Aamupäivällä olisi vapaa-aikaa, mutta kuka silloin ehtii sua tavata, kun suurin osa ihmisistä menee aamulla töihin? Ja muutenkaan en tykkää yhtään siitä että on muutama tunti vapaata ennen kuin pitää lähteä töihin, kun joutuu vahtaamaan kelloa esimerkiksi kaupoilla ollessa, että ehtii sinne töihin.

6-14 on kiva kun on päiväsaikaan paljon vapaata, mutta mulle kävisi todennäköisesti tuon edellisen iltavuoron takia niin, että unirytmi olisi sekaisin enkä saisi ennen aamuvuoroa riittävästi unta, ja nukkuisin sitten pitkät päiväunet kun pääsen kotiin ja loppuillan olisinkin ihan tainnuksissa :D

10-18 rajoittaa kyllä myös arkena melkoisesti sosiaalista elämää, ellei sitten ole kavereita, joille sopii tapaaminen myöhäänkin illalla. Mulle tuo aika todennäköisesti olisi vielä ihan ok, kun valvon mielelläni pitkään ja en halua herätä älyttömän aikaisin, enkä tarvitse keskellä viikkoa juurikaan harrastuksia ja menoja, vaan mulle riittää että saan viikonloppuna tavata ystäviä ja käydä shoppailemassa jne.

Näissä tietysti on niin, että se mikä sopii toiselle, ei toiselle olekana hyvä. Ap:n kannattaa ehkä kysellä mahdollisia työaikoja ja miettiä, mikä omalle kohdalle sopisi parhaiten :) Puolison työjatkin vaikuttaa, että miten lasten hoitoajat menee ja jääkö perheelle koskaan yheteistä aikaa.
 

Yhteistyössä