Jos sinua epäillään palstalla keksityksi niin mitä teet? Teetkö mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuutilulla

Aktiivinen jäsen
28.12.2004
8 532
0
36
Tuleeko tarve todistaa olevansa oikea se mitä sanookin olevan vai annatko olla?

Milläs sen todistat kertomatta kumminkaan kaikkea?

Tuli vaan mieleen tämmönen juttu jostain kumman syystä :whistle: :D

No ehkä mulle hetkellisesti tulis tarve todistaa olevani aito, mutta sitten toteaisin että ihan sama kun kerran mä tiedän olevani aito ja mun tuttuni tietää mun olevan aito niin se piisaa.

Mä kertosin mun KHO:n Tuomari miehelle, että näin ois käynyt ja sitten hän ostais mulle lohdukkeeksi Karibianristeilyn ja 50 ruusua ja me lähdettäis reissuun :heart:

Tietyt ihmise tietää, että kuka olen ja se riittää. Jos joku muu ei mun juttujani usko niin ei se kyllä ole multa pois. Ja mulla on kyllä niin tylsät jututkin, että kukaan tuskin feikiksi edes luulisi. B)

En varmaan mitään erityistä, mesosin aikani että oon todellinen ja sitten pitäkööt muut mun puolestaan luulonsa. Oikeestaan vois olla ihan hyödyllistä jos kukaan ei pitäs todellisena, eipähän ainakaan tutut tunnistas :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En tekisi mitään. Eiköhän niin moni palstalainen ole tavannut mut irl, ettei ole tarvetta alkaa todistella yhtään mitään.

Mäkin ajattelin ensin että tällä vois todistaa, mutta sitten täällä kuitenkin vaan väitettäisiin, että ne on kaikki jotain mun alter egoja :D

mä oon liian laiska alkamaan todistella kenellekkään yhtään mitään..ne kenen kanssa oon pitänyt muutenkin yhteyttä/nähnyt tietää et mä oon mä, eikä kai muilla niin oo väliäkään :xmas:

Ehkä alkaisin itsekin epäillä olemassaoloani. Sitten lukisin uskonvahvistusta Descartesilta:

"Mutta heti sen jälkeen panin merkille, että kun näin ajattelin kaiken olevan epätotta, oli välttämätöntä, että minä, joka tätä ajattelin, olin jotakin. Ja huomatessani, että tämä totuus - ajattelen, siis olen olemassa - oli niin luja ja varma, etteivät skeptikkojen yltiöpäisimmätkään olettamukset voineet sitä horjuttaa, päätin voivani epäröimättä ottaa sen ensimmäiseksi periaatteeksi etsimälleni filosofialle."

no ei tää palsta mulle niin henki ja elämä ole, että mä jaksasin pitemmän päälle jäädä jankkaamaan olemassa olostani. sit jos todelliset tutut ei tunnistas, eikä peilistäkään kukaan kattois takas, sit huolestusin!

En ilmeisesti ole kovin mielenkiintoinen henkilö, kun tätä ei ole vielä epäilty. Annan yleensä tarkoituksella epätarkkoja kuvauksia liittyen ikään, koulutukseen/ammattiin, jälkikasvuun noin muuten, että siinä olisi Holmeseille paljon johtolankoja epäillä minua feikiksi.

No kerran, kun tosi kipeänä kännykällä kirjoittelin, niin aitouttani epäiltiin. Epäiltiin myös, että keksin diabetekseni ym. Hetken aikaa yritin perustella oikeellisuuttani, sitten keskityin vain asiallisiin vastauksiin ja huonoon olooni ja annoin huutelijoiden huudella. (ps. Mitä ihmeen intoa jollakulla olisi "vieras"-nikillä keksiä itselleen sairauksia - puhumattakaan niin pitkäveteisestä ja tavallisesta kuin diabetes...? Rajansa ihmisten vainoharhaisuudellakin luulisi olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eli kukaan ei kuvittelis että alkais päivästä toiseen vänkäämään asiasta epäilijöiden kanssa.. hmm mielenkiintoista..

Niinpä. Saati sit epäilisi ketään. Ihmeen monta Sherlokkia sitä vain on ollut aksu, hensku, blume yms. ketjuissa, moni tämänkin ketjun sankareista.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eli kukaan ei kuvittelis että alkais päivästä toiseen vänkäämään asiasta epäilijöiden kanssa.. hmm mielenkiintoista..

Ajattelinkin, että tähän liittyy jokin salapoliisimainen taka-ajatus feikkikäytöksestä. Mutta entä jos kaikki tähän ketjuun vastanneet ovat feikkejä ja epäillyt oikeita?