Jos sikainfluenssa tulisi Suomeen, mitä varotoimia tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kauankohan virus elää tavaroiden päällä?

Studies have shown that human influenza viruses generally can survive on surfaces for between 2 and 8 hours.

Tällaisen löysin netistä. Aika vähän aikaa siis, eli yön yli jos antaisi olla rauhassa, niin vaaran pitäisi olla ohi.

Minä en ainakaan voisi jäädä töistä pois, kuten ei vaimokaan, sillä olemme molemmat terveydenhuoltoalalla... jos valmiuslakia aletaan soveltaa, meidät vaikka haetaan kotoa töihin poliisin voimin, jollemme itse suostu tulemaan. Valoisana puolena on se, että saamme molemmat lääkkeet valtion varastoista samasta syystä.

Cytokine storm vähän huolettaa, mutta pitänee hankkia siitäkin lisätietoja. http://en.wikipedia.org/wiki/Cytokine_storm

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Minä en ainakaan voisi jäädä töistä pois, kuten ei vaimokaan, sillä olemme molemmat terveydenhuoltoalalla... jos valmiuslakia aletaan soveltaa, meidät vaikka haetaan kotoa töihin poliisin voimin, jollemme itse suostu tulemaan. Valoisana puolena on se, että saamme molemmat lääkkeet valtion varastoista samasta syystä.

Cytokine storm vähän huolettaa, mutta pitänee hankkia siitäkin lisätietoja. http://en.wikipedia.org/wiki/Cytokine_storm

Voiskohan tuota muuten jotenkin inhiboida, siis ton systeemin toimintaa? Tietysti se pitäisi tunnistaa, milloin on käynnissä, koska sen inhibointi taas vaikuttaisi siihen, et vastustuskyky viruksia vastaan olisi huonompi. Kortisonia+viruslääkettä?

Ahaa, kortisoni ei näköjään tehoa, mutta muutamia muita lääkkeitä on havaittu et voisi auttaa. Toivottavasti noita oikeasti kokeillaan sitten tuon taudin hoidossa myös potilailla.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
tuolla oli ohje että, vältä ihmisiä joilla flunssa tai kuumetautia ja pese kädet useasti saippualla sekä elä terveellisesti. Elikkä liikuntaa, nuku hyvin ja syö hyvin! Ilttiksen sivuilta.

Milläs vältät näitä ihmisiä, kun änkevät samaan bussiin ja köhivät minkä kerkiävät!?! Kaikki ei tajua pysyä kotona, kun ovat kipeänä.

Kuuntelisin uutisia ja jos annettaisiin jotain erityisohjeita, noudattaisin niitä. Teen jo nyt 90%:sti työni kotoa käsin, olen meidän perheen lähes ainoa kaupassa kävijä ja pesen käsiäni riittävän usein.

Muistaako kukaan kalkkis, oliko koulut suljettu hongkongilaisen aikaan? Itse olin tuolloin ekaluokkalainen enkä muista, että koulusta olisi ollut vapaata tuon pandemian takia.

Mä lisään vielä omaan listaani sen, että ovenkahvat ja valokatkaisijat, jne. tulisi desinfioida sitten vähintään kerran päivässä.

Uutisten seuraaminen olisi todella tärkeää, aivan totta. Onneksi on netti ja tv nykyään, niin tietoa ja viihdettä saa kotona, senkään takia ei tarvitse itseään turhan takia altistaa.

(Hmm.. jos oikeasti tulisi tauti, niin täältä olisi muuten hyvä käydä sitten muistelemassa, et mitä sitä pitikään tehdä.)

Yhteistyössä