Siksi, että arvostaa fillarissa muitakin ominaisuuksia kuin että se on "ihan käyttökelpoinen". Itse olen ensinnäkin niin pitkä, että käytettynä tuskin löytyy minulle sopivia runkokokoja, ja kuitenkin pitäisi sitä sun tätä kuluvaa osaa vaihtaa, jos käytetyn ostaisi.
Mutta minä lienenkin kokolailla erilainen pyöränkäyttäjä kuin sinä.

Viikossa polkemani määrät lasketaan sadoissa kilometreissä. Vedätkö sinä edes vuodessa yhtä paljon?
Vaikka pyöräni hinnassa oli neljä numeroa, halpoja kilometrejä on silti.
Et ole vissiin ap, vai oletko? Jos mulla olis niin tiukkaa että olis vaan neljäsataa käytössä, auto rikki ja ei polkupyörää, niin yrittäisin kyllä ensisijaisesti saada sen rahan riittämään molempiin -olettaen siis että apllä on molemmille käyttöä, tästähän ei saatu mitään lisätietoa. Aapeelle ilmeisesti kelpaisi kuitenkin neljänsadan pyörä, ja neljäsataa ei käsittääkseni pyöräkaupassa ole mikään hirveän suuri summa ts. sillä ei mitään superpyörää uutena saa.
Jos sua ihan todella kiinnostaa, niin ajan yleensä muutamia kilometrejä päivässä, enkä sitäkään ollenkaan joka päivä. Vaikka ajaisin miten monta kilometriä, panostaisin silti mielummin mun 70-luvulla valmistettuun kolmivaihteiseen perusnopsaan, jonka ostin 15 eurolla. Kauppaan sisältyi uusi vaihdevaijeri ohv. 7 jotain, ja lisäksi olen ostanut sisärenkaat 5 jotain/ kappale -ei ihan hirveän kallista sekään. Ne kuluvat osat pitää jossain vaiheessa joka tapauksessa vaihtaa siihen uuteenkin pyörään. Ja tässä pyörässä on muuten erityisen pienikokoinen runko, mikä onkin hyvä, koska mä olen tosi lyhyt
En tiedä onko susta sillä kalliilla pyörällä jotenkin helpompaa tai kevyempää tai muuten vaan parempi polkea -voihan se olla että on, mutta mä tykkäänkin haasteista

Ja uskon myös että pyörän hinta ei varsinaisesti korreloi sen kanssa, kuinka monta kilometriä sillä voi ajaa päivässä, viikossa, vuodessa tai koko elinkänsä aikana.
Mutta meillä taitaa tässä olla muutenkin vähän erilainen maailmankuva: sun mielestä on hyvä juttu että tehdään tähän saastuneeseen maailmaan aina vaan lisää uutta tavaraa, ja heitetään edelliset pois, kun taas mun mielestä tähän maailmanaikaan kun sitä tavaraa on jo maailmassa olemassa ihan järjettömät määrät, niin kannattaisi käyttää edelliset loppuun, ja sitten vasta tehdä uutta jos välttämättä tarvitaan

Ei se mitään, sun kaltaisias ihmisiä on maailmassa onneksi, ja tarkoitan nyt tämän maapallon onneksi, kuitenkin vähemmistö. Ja mä voin ihan hyvin ja mielelläni käyttää sitä tavaraa minkä sä heität täysin käyttökelpoisena pois kun hingut jotain uutta, se ei ole mulle mikään ongelma eikä häpeä. Paitsi sun pyörääs mä en ostais käytettynäkään, koska en halua uusia ja kalliita härpäkkeitä.