Jos saisit yhtäkkiä 400e ylimääräistä rahaa, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milla"

Vieras
Kerrankin potkaisi onni, ja voitin arvasta 400 euroa! Rahan kuluttaminen ei ole kyllä vaikeaa, muta kumpi olisi omalta kannaltani järkevämpää: korjauttaa auto koska se ei pääse muuten katsastuksesta läpi, vai ostaa polkupyörä, vai käyttää rahat johonkin muuhun?

Jos sinä saisit jostain 400 euroa ylimääräistä omaan käyttöösi, mitä tekisit omille rahoillesi? Shoppailisitko vai mitä? :)

shoppailisin:

lapsille ensi talveksi kengät pienien tilalle. Ostaisin heille myös kollegeasuja ja kerrastoja talveksi sekä pipoja ja hanskoja. Ehkä veisin kesälomapäivämatkalle.

Itselleni ostaisin alusvaatteita ja sukkia.

Tai voisin maksaa opintolainan korkolyhennyksen ja kaksi vakuutuslaskua ja vähän ruokaa.

Meillä on nyt tosi tiukkaa rahasta. Pelottaa tuleva...

[QUOTE="Milla";24045463]Kerrankin potkaisi onni, ja voitin arvasta 400 euroa! Rahan kuluttaminen ei ole kyllä vaikeaa, muta kumpi olisi omalta kannaltani järkevämpää: korjauttaa auto koska se ei pääse muuten katsastuksesta läpi, vai ostaa polkupyörä, vai käyttää rahat johonkin muuhun?

Jos sinä saisit jostain 400 euroa ylimääräistä omaan käyttöösi, mitä tekisit omille rahoillesi? Shoppailisitko vai mitä? :)[/QUOTE]

Nyt on ihan pakko kysyä että minkä takia haluaisit maksaa polkupyörästä 400€, kun ihan käyttökelpoisen fillarin saa käytettynä hirveän paljon halvemmallakin?

Nyt on ihan pakko kysyä että minkä takia haluaisit maksaa polkupyörästä 400€, kun ihan käyttökelpoisen fillarin saa käytettynä hirveän paljon halvemmallakin?
Siksi, että arvostaa fillarissa muitakin ominaisuuksia kuin että se on "ihan käyttökelpoinen". Itse olen ensinnäkin niin pitkä, että käytettynä tuskin löytyy minulle sopivia runkokokoja, ja kuitenkin pitäisi sitä sun tätä kuluvaa osaa vaihtaa, jos käytetyn ostaisi.

Mutta minä lienenkin kokolailla erilainen pyöränkäyttäjä kuin sinä. :) Viikossa polkemani määrät lasketaan sadoissa kilometreissä. Vedätkö sinä edes vuodessa yhtä paljon?

Vaikka pyöräni hinnassa oli neljä numeroa, halpoja kilometrejä on silti.

itse kyllä tuhlaisin surutta vaatteisiin koko rahan..Ehkä jäis vähän rahaa mäkkäriin shoppailun lomassa :D Jos ois laskuja, ne menis eelle. jos ois rikkinäinen auto, joka ei pääse katastuksesta läpi, korjaisin sen ennen muuta..

[QUOTE="Milla";24045463]Kerrankin potkaisi onni, ja voitin arvasta 400 euroa! Rahan kuluttaminen ei ole kyllä vaikeaa, muta kumpi olisi omalta kannaltani järkevämpää: korjauttaa auto koska se ei pääse muuten katsastuksesta läpi, vai ostaa polkupyörä, vai käyttää rahat johonkin muuhun?

Jos sinä saisit jostain 400 euroa ylimääräistä omaan käyttöösi, mitä tekisit omille rahoillesi? Shoppailisitko vai mitä? :)[/QUOTE]

No, en tekisi mitään. Kyllä ne siitä hupenee tarpeen mukaan. Säästössä nytkin yli 5ke. Miksi se pitäisi panna heti matalaksi?! Ja sinuna korjauttaisin sen auton! Sehän on edessä joka tapauksessa.

Sain juuri ylimääräistä 5000€ ja shoppailin pari vaatetta, tällä viikolla tulee vielä 1000€ lisää, sen annan miehelle että voi maksaa osan autosta. Uudet pihakalusteet ajattelin vielä ostaa ja vähän kesäkukkia. Eli säästöönhän ne jää :)

Jaa,laittaisin varmaan satasen säästöön ja 300e ostaisin itselleni ja miehelleni jotain mieluista.
Korjauta se auto mielummin.:)

Siksi, että arvostaa fillarissa muitakin ominaisuuksia kuin että se on "ihan käyttökelpoinen". Itse olen ensinnäkin niin pitkä, että käytettynä tuskin löytyy minulle sopivia runkokokoja, ja kuitenkin pitäisi sitä sun tätä kuluvaa osaa vaihtaa, jos käytetyn ostaisi.

Mutta minä lienenkin kokolailla erilainen pyöränkäyttäjä kuin sinä. :) Viikossa polkemani määrät lasketaan sadoissa kilometreissä. Vedätkö sinä edes vuodessa yhtä paljon?

Vaikka pyöräni hinnassa oli neljä numeroa, halpoja kilometrejä on silti.

Et ole vissiin ap, vai oletko? Jos mulla olis niin tiukkaa että olis vaan neljäsataa käytössä, auto rikki ja ei polkupyörää, niin yrittäisin kyllä ensisijaisesti saada sen rahan riittämään molempiin -olettaen siis että apllä on molemmille käyttöä, tästähän ei saatu mitään lisätietoa. Aapeelle ilmeisesti kelpaisi kuitenkin neljänsadan pyörä, ja neljäsataa ei käsittääkseni pyöräkaupassa ole mikään hirveän suuri summa ts. sillä ei mitään superpyörää uutena saa.

Jos sua ihan todella kiinnostaa, niin ajan yleensä muutamia kilometrejä päivässä, enkä sitäkään ollenkaan joka päivä. Vaikka ajaisin miten monta kilometriä, panostaisin silti mielummin mun 70-luvulla valmistettuun kolmivaihteiseen perusnopsaan, jonka ostin 15 eurolla. Kauppaan sisältyi uusi vaihdevaijeri ohv. 7€ jotain, ja lisäksi olen ostanut sisärenkaat 5€ jotain/ kappale -ei ihan hirveän kallista sekään. Ne kuluvat osat pitää jossain vaiheessa joka tapauksessa vaihtaa siihen uuteenkin pyörään. Ja tässä pyörässä on muuten erityisen pienikokoinen runko, mikä onkin hyvä, koska mä olen tosi lyhyt :)

En tiedä onko susta sillä kalliilla pyörällä jotenkin helpompaa tai kevyempää tai muuten vaan parempi polkea -voihan se olla että on, mutta mä tykkäänkin haasteista :) :) Ja uskon myös että pyörän hinta ei varsinaisesti korreloi sen kanssa, kuinka monta kilometriä sillä voi ajaa päivässä, viikossa, vuodessa tai koko elinkänsä aikana.

Mutta meillä taitaa tässä olla muutenkin vähän erilainen maailmankuva: sun mielestä on hyvä juttu että tehdään tähän saastuneeseen maailmaan aina vaan lisää uutta tavaraa, ja heitetään edelliset pois, kun taas mun mielestä tähän maailmanaikaan kun sitä tavaraa on jo maailmassa olemassa ihan järjettömät määrät, niin kannattaisi käyttää edelliset loppuun, ja sitten vasta tehdä uutta jos välttämättä tarvitaan ;) Ei se mitään, sun kaltaisias ihmisiä on maailmassa onneksi, ja tarkoitan nyt tämän maapallon onneksi, kuitenkin vähemmistö. Ja mä voin ihan hyvin ja mielelläni käyttää sitä tavaraa minkä sä heität täysin käyttökelpoisena pois kun hingut jotain uutta, se ei ole mulle mikään ongelma eikä häpeä. Paitsi sun pyörääs mä en ostais käytettynäkään, koska en halua uusia ja kalliita härpäkkeitä.

Yhteistyössä