Jos saisit valita synnytyksen käynnistymisen, niin miten valitsisit?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos saisit valita millä raskausviikolla, millaisessa tilanteessa, missä ja miten synnytyksesi käynnistyy, niin mitä valitsisit?

Itse haluaisin että tämä (toinen) synnytys käynnistyisi vaikka viikolla 40, ja haluaisin että lapsivedet menisi aamulla kun nousen niin että mies ei olisi vielä lähtenyt töihin. Toivoisin myös, että supistukset eivät alkaisi heti, vaan että meillä olisi rauhassa aikaa järjästää esikoinen hoitoon ja lähteä pikkuhiljaa sairaalaan.
 
"vieras"
Mulla on kaikki kolme alkaneet niin, että vedet on aamuyöstä menneet. Eka kerralla mies oli yövuorossa, mutta nopeasti tuli kotiin ja lähdettiin sairaalaan. Supistukset alkoi sairaalassa. rv 40+2

Toka kerralla aamulla lorahti ja rauhallisesti esikoinen hoitoon ja supistukset alkoivat sairaalassa vasta illalla klo 22 jälkeen. Rv 39+3

Kolmennella kerralla rauhallisesti taas sairaalaan. Lapset ensin hoitoon. Olin yön tarkkailussa ja seuraavana päivänä käynnistettiin. rv 39+5
 
40+3 nyt
Plussaa olisi, että käynnistyisi itsestään, edellinen käynnistettiin 42+1. Ja ihanaa olisi, että mummo ehtisi ajoissa paikalle hoitamaan esikoista, ja saisin miehen seuraksi.

Ei muita toiveita.
 
Odotan ekaa ja nyt 37+1.
Synnytys voisi käynnistyä vaikka 38+6 aamulla heräämisen aikaan :)
Huomenna tosin vauvan kokoarvio ja synnytystapa-arvio, joten niistä riippuen toive synnytyksen ajankohdasta voi muuttua.
 
En ole raskaana enkä haluakaan enää olla. Mutta jos olisin ja saisin valita, niin synnytys voisi käynnistyä supistuksilla aamusta, ja kestää yhtä kauan (3h) kuin kaksi edellistäkin synnytystä. Raskausviikkoja voisi olla tasan 39 ja vauva syntyisi suunnitellusti ja turvallisesti täällä kotona :)
 
saunatonttu-sandra
mul kolme käynnistynyt itsekseen.. eka supistuksilla 41+2, toka vedenmenolla 26+6 ja neiti synty 32+1, kolmas sektio, neljäs 39+6 vedenmenolla.. mahollisimman luonnollisesti... tosin yks vanha mamma sano ku tuskailin isoo mahaani viime kesänä et kuules santra, vauvan saa ulos sillä millä sisäänki.... en tiä auttoko mut kivaa oli =P
 
Toivoisin että käynnistyisi luonnollisesti supistuksilla tai vesien menolla 39+ jotain ja vauva olisi kiltisti raivotarjonnassa, laskeutunut ja kiinnittynyt ennen sitä.

Isoimmat toiveet liittyy siihen, että saisin synnyttää turvallisesti alakautta mahdollisimman vähällä puuttumisella eli ei mielellään oksitosiinia tai epiduraalia/spinaalia vaan liikkumista ja hengittelyä. Näin siis jos vielä raskaaksi tulen. Ensimmäisen kohdalla käynnistettiin 38+2 ballonkilla ja sektioitiin seuraavana päivänä ja lisänä sain spinaalipäänsäryn niin sellaista en tahtoisi enää.
 
Mä olisin toivonut että olis nyt viikonloppuna käynnistynyt!
Mutta nyt viikolla mielellään iltapäivällä niin et lapset on ehtinyt tulla hoidosta/eskarista ja mummo päässyt töistä!
Tosin nyt kun vko 41+2 niin alkaa jo melkein ihan sama kunhan nyt vaan käynnistymisen.. (No, ei ehkä seuraavaan kahteen tuntiin kun mies lähti just lasten kans uimaan ;) )
 
"jos"
tuossa vaikka sen 6 viikon jälkeen ku on ainaki se rv 37 ohitettu. Kunhan ei kovin kiireen keskelle synny niin joku päivä vois vedet mennä niin tietäs et sen jälkeen se onki sit menoa ja muutamaan tuntiin on vauva pihalla :) Supistuksilla alkaneet/käynnistetyt synnytykset on ollu itellä niitä hitaimpia niin ei kiitos niitä enää mulle.. Ja mielellään sillälailla että ei tarvisi ensin epäsäännöllisistä synnytyssupistuksista kovin montaa päivää kärsiä :/
 

Yhteistyössä