Jos saisit omistaa vain yhden sähkö/elektroniikkalaitteen,

• Viestiketjun aloittaja tartsika
  • Ensimmäinen viesti
no jaa
[QUOTE="vieras";26701083]pyykinpesukone, kaiken muun saisi hoidettua mutta meidän pyykkivuoria en alkaisi käsin jynssätä.[/QUOTE]

oletat siis ettei vuorien kertymistä voi hidastaa? miksiköhän ennen on selvitty ilman useimpia noista? eihän kotityöt vähene mihinkään jos koneilla pitää korvata 5 hengen palveluskunta kun elintaso nostetaan kartanotasolle koko keskiluokalle.

Keittiönoita
[QUOTE="abc";26701471]eiks kukaan kaipaa puhelinta? pitäis olla lankapuhelin sitten jos ei laturiakaan sais. eipä muuten läppäriäkään paljon ilman käytetä..[/QUOTE]
Mä voisin luopua puhelimesta vaikka heti, jos en tarvitsisi sitä työni puolesta.

[QUOTE="Vieras";26701509]Mun iphone, saa pidettyä yhteyttä ihmisiin, toimii tietokoneena, kamerana jne.[/QUOTE]

Laturi tulee kyl puhelimen mukana, mut lasketaanko se erillisiks laitteeks? Tietokone toimittaa tarvittaessa puhelimen virkaa, mutta sitten pitää olla alueella, missä koneen saa langattomasti nettiin.

tartsika
Laturi tulee kyl puhelimen mukana, mut lasketaanko se erillisiks laitteeks? Tietokone toimittaa tarvittaessa puhelimen virkaa, mutta sitten pitää olla alueella, missä koneen saa langattomasti nettiin.
Mä laskisin akun ja johdon läppäriin kuuluviks (koska meillä on läppäri melkein aina johdon päässä), mutta laturia en laske puhelimeen kuuluvaks koska puhelin ei oo jatkuvasti johdon päässä :D

A-H
Puhelin (Nokia E7), voi soittaa, viestitellä, pääsee nettiin maksamaan laskut, jopa elokuvia voi katella jos hermo riittää pieneltä näytöltä tihrustamiseen :)

Meillä löytyy pihasta maakellari, eli jääkaappia ei tarttis. Padassa lämpiää vedet (eli lämminvesivaraaja ois turha), on puulämmitteinen kiuas, puuhella, leivinuuni ja varaava takka. Pyykkiä tulee muutenkin aika maltillisesti, niin kyllä ne käsin sais pestyä... Paitsi hanoista ei vettä tulis ilman kaivossa olevaa pumppua, mikä tietty on sähkölaite ;D No, saa sitä vettä sangolla nostettua, et kyl se puhelin ois varmaan ainut sähkölaite jota tarttis oikeesti :p

mama the strange
Pesukone. Nyrkkipyykki ei innosta. Ruuat voi säilyttää kellarissa ja lämmityksen ja ruuan laiton hoitaa puuhellalla. Yhteydenpitoon pitäisi kai sitten käyttää äänihuulia. Toki sähkövalokin olisi ihan kiva, mutta kai sitä kaasulyhdyillä kärvistelisi.

Miuski harmailee
Pyykinpesukone - ehdottomasti. Tätä pyykkimäärää en todellakaan lähtisi nyrkkipyykkinä vääntämään. Ruoka syntyisi vaikka pihakeittiössä, ruoat säilysivät "hillokellarissa", tiskit saisi tiskattua käsin, lattian tykkään muutenkin mieluummin lakaista kuin imuroida. Telkkari ja tietsikka jäisivät varmaan alkuun harmittamaan, mutta maailma on ihania kirjoja pullollaan, joten sitten voisi kaikessa rauhassa lukea niitä. Romanttisesti kynttilänvalossa :)

Kännykkä.

Uuni ja jääkaappi ois plussaa, pyykit voin pestä käsin ja oon ennenkin elänyt ilman telkkaria tai imuria. Läppäristä ois kyllä hankala luopua, mutta en sitäkään jaksais loputtomiin käyttää netittä.

Itse asiassa oon suunnitellut, että jossain vaiheessa yrittäisin elää ilman jääkaappia ja uunia.. se vaan vaatis aika paljon enemmän vaivannäköä.

"Anne"
[QUOTE="Anne";26702551]Läppäri. Ruuat voi syödä tuoreena, pyykit voi pestä muilla, siivota voi ilman imuriakin, tv:tä en katso..[/QUOTE]

Ja toki korttipaikallinen läppäri, että siinä on sitten nettikin.

Yhteistyössä