Jos saisit nyt valita niin veisitkö lapset (jos ainakin kaksi lasta) päiväkotiin vai pph:lle?

• Viestiketjun aloittaja tavis
  • Ensimmäinen viesti
minä
Alkuperäinen kirjoittaja mystiikka:
Vaikea uskoa että kun ryhmässä on neljäkin hoitajaa ettei keneenkään luottaisi, mutta paljonkin olen tarinoita kuullut kun ei pph:n kanssa luottamus pelaa, miten sitten toimitaan?
Vaihdetaan toiselle ja toivotaan parasta..? Nämä tarinat on kyllä suuri syy siihen etten omia lapsiani pph:lle tule koskaan viemään.
*MUOKS* Vanhemman lapseni pk-ryhmässä on kyllä ollut täti josta en itse pitänyt, mutta vaikutuksen teki se kuinka lapsi itkun kanssa jäi tälle tädille ja kun tämä huomattiin, mahdollisuuksien mukaan joku muu oli vastassa kun aamulla poika meni hoitoon (enkä itse ehtinyt mainita asiasta).
tossahan se ydin on NE TARINAT ....

joo
isompi päiväkotiin, pienempi ehdottomasti pph:lle. Noin pienen paikka ei ole kamalassa metelissä päiväkodissa, vaan kodinomaisessa ympäristössä saman hoitajan hoidossa.

meillä
pojat ollu vajaa 1,5v ja 2,5 vuotiaista pph.lla. meidän hoitaja on todella mukava ja todella tykkää työstään ja luottamus kyllä toimii täysin.

ainut miinus mun mielestä et tarvii sijaishoitoon viedä joskus... ja kun sattui vielä viimes et lapset oli sijaishoidossa ja kumpikin aamulla piti aina hirveän huudon ettei mennä hoitoon, ja muutaman päivän jälkeen molemmat oli aivan mustelmilla jokapuolelta etc.. hän ei paljon lasten perään katsonut ja kerrankin satuin kuulemaan kun vein poikia et hoitaja huuti vessassa pienelle kun ei ollut oikein halukas vaipanvaihtoon. ja tälle tädille meidän lapset ei mene enää koskaaan!!

mut sit taas kun lapset on lähempänä kouluikää niin päiväkotiin. niin olen meidänkin lapsille ajatellut et hajen päiväkotipaikat ehkä vuoden parin päästä.

Jou
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mä tekisin täysin saman ratkaisun kun tein noin 5 vuotta sitten.
1v8kk meni pph:lle ja 4v meni päiväkotiin, meillä tosi toimiva ja loistava ratkaisu.
Ikinä en alle 3 vuotiasta veisi päiväkotiin, sen verran olen kokemuksia kuullut monesta eri päiväkodista, noi pienet jää auttamatta jalkoihin
Ihan kuin mun suusta, iätkin natsaa.
Meillä oli onnea, saimme aivaan upean pph:n.
Itse olen alunperin lto, siksi halusin oman pieneni pph:lle

Niinhän se on, tarinat on tehnyt tehtävänsä. En vaan uskalla ottaa riskiä että pph olisi luonteeltaan samanlainen kuin esim. tää meidän yksi päiväkotitäti, ei oma mielenterveys kestäisi joka aamu jättää lapsi ihmiselle joka ei ole meidän lapsen luottamusta saanut..

Ehdottomasti päiväkotiin! Ellei se pph olis joku mun tosi hyvä kaveri johon voin täysin luottaa...En tiä miksi, mutta mulla on jotain kummia ennakkoluuloja perhepäivähoitajia kohtaan... Varmaan siksi, ettei niiden toimintaa OIKEESTI valvota kunnolla vaikka pitäis. Ei ole aikaa eikä resursseja.

vieras
Pienille on omat ryhmänsä yleensä päiväkodissa.. Meillä alottaa nyt reilu 2 vuotias poika, ja siellä on 1-3 vuotiaiden ryhmä. Ulkoilevat eri aikaan kun isommat, ovat ihan omissa tiloissaan, jne...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
isompi päiväkotiin, pienempi ehdottomasti pph:lle. Noin pienen paikka ei ole kamalassa metelissä päiväkodissa, vaan kodinomaisessa ympäristössä saman hoitajan hoidossa.
Missä metelissä?? Pienimmille on omat ryhmänsä, eivät he puikkelehdi siellä isompien jaloissa. Ainakin meillä näin..

joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Missä metelissä?? Pienimmille on omat ryhmänsä, eivät he puikkelehdi siellä isompien jaloissa. Ainakin meillä näin..
no kyllä semmoisesta lapsilaumasta sitä ääntä lähtee, vaikka olisivat omassankin ISOJA on ryhmät! Ja kyllä ne pienetkin huutaa ja kiljuu eikä vaan ne isommat.

oo
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja mystiikka:
Vaikea uskoa että kun ryhmässä on neljäkin hoitajaa ettei keneenkään luottaisi, mutta paljonkin olen tarinoita kuullut kun ei pph:n kanssa luottamus pelaa, miten sitten toimitaan?
Vaihdetaan toiselle ja toivotaan parasta..? Nämä tarinat on kyllä suuri syy siihen etten omia lapsiani pph:lle tule koskaan viemään.
*MUOKS* Vanhemman lapseni pk-ryhmässä on kyllä ollut täti josta en itse pitänyt, mutta vaikutuksen teki se kuinka lapsi itkun kanssa jäi tälle tädille ja kun tämä huomattiin, mahdollisuuksien mukaan joku muu oli vastassa kun aamulla poika meni hoitoon (enkä itse ehtinyt mainita asiasta).
tossahan se ydin on NE TARINAT ....
Valitettavasti minun päätökseni viedä 1 v, 2 v ja 5 v päiväkotiin eivät perustuneet johonkin tarinoihin, vaan omakohtaisiin kokemuksiin pph:sta tuon 5 v kohdalla, kun hän oli 1 v:nä pph:lla. Siihen asti olin sitä mieltä, että pph olisi pienelle parasta.
Tosin olen törmännyt p.skaan päiväkotiinkin, mutta siellä eräs rehellinen kirjasi tosiasiat paperille pyynnöstäni, joten oli kirjallista todistetta heidän toimistaan allergialääkärin todistusta vastaan. Tätä en olisi epärehelliseltä pph:ta ikinä saanut ulos.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilman muuta PPH:lle. Meillä 3v ja 1v menevätkin syksyllä pph:lle. Mielestäni pph on parempi paikka alle 3v-lle kuin päiväkoti (jos on hyvä hoitaja).
Lisään vielä, että meillä aina lapset olleet pph:lla ja olen ollut aina erittäin tyytyväinen. toki tuohonkin ammattikuntaan mahtuu "huonojakin" hoitajia, mutta me olemme olleet onnekkaita, emmekä varmaan ole vaatineet hoitajalta yli-inhimillisä suorituksia :)

vieras
Edelleenkin samoin eli päiväkotiin. Ja esikoinen oli 1v kun aloitti, ja meni aivan loistavasti.
Yksityinen pieni päiväkoti, jossa aivan ihanaa hoitoa ja ihanat hoitotädit.
Nytkin taas, 2,5v poissaolon jälkeen menevät kumpikin samaan hoitoon. Ja onnellisena sitä jo odotan.

itse päiväkodintäti
mä sain ihan loistavan pph-paikan 2,5 ja 5 -vuotiaille. olen tosi tyytyväinen ettei tarvitse viedä omia lapsia levottomaan ja hälyiseen päiväkotiryhmään vaan saavat turvallista ja kodinomaista hoitoa. ensi vuonna sitten tuo vanhempi pääsee/joutuu päiväkotiin kun eskari alkaa, mutta nauttikoon nyt vielä vuoden rauhallisesta ja yksilöllisestä hoidosta kun siihen on kerran mahdollisuus.

Kymmenes vieras
Ehdottomasti päiväkotiin molemmat. Itellä niin huonoja kokemuksia pph:sta, etten milloinkaan laittaisi lapsiani yhden vieraan aikuisen armoille. Pk:ssa sentään useampi.

Parillakin kaverillani on myös niin että pph on esim sanonut että perjantaisin pitää (siis pitää, ei että olisi kiva) hakea viimeistään klo 15. Pk on auki niin pitkään kuin on, ja sieltä haetaan kun työaika loppuu, säännöt on selvät ilman pomputtelua.

Lisäksi tässä tapauksessa lapset varmaan pääsisivät samaan pk:in, siellä on toisista turvaa ja kummallakin myös ikäisiään kavereita. Muuten, meidän 1,5 ei suinkaan ole jäänyt isompien jalkoihin. Päinvastoin, pojasta tuli heti pikkuisten ryhmän "isojen" tytttöjen lellikki... ;)

Yhteistyössä