Jos saisit lokavauvan, mitä neulottua toivoisit lahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Neuloja
  • Ensimmäinen viesti
Annamanna
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Peittoa ja muuta "suoraan kudottua" on niin hirveen helppo kutoa itekkin, että mä ainakin ilahduin enempi jostain villajakuista ja haalareista ja housuista. Tumppuja ja sukkia kutoo niin nopeesti samalla kun kattoo telkkua
Viltin vois kyllä tehdä jotenkin tosi persoonallisestikin, että sais sillä tavoin näyttävyyttä siihen.. Jos taidot vaan riittää, esim jotain kuvia tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ehdottomasti :
Ehdottomasti myssy "maailman paras myssy"-ohjeella, tai jollain tollasella, siinä on siis edessä sellanen "väkänen", niinkun v-kirjain tossa otsalla. Toi venyy hyvin eli on pitkäkäyttöinen. Makuupussin saa vauva varmaan äitiyspakkauksesta niin ei ainakaan sitä.
Toi myssy oli kyllä todella hyvä,isomummu kutoi meidän lokakuiselle.Villatakki ja housut jotka menee tarpeeksi ylös,töppöset...Nämä saatiin myös ja oli kovassa käytössä :)
 
Mä sain ja oli huippu!!!
Villahaalarit, eli siis henkselelillä niin että suojaa selän ja vatsan.
Tosi kätevä mm kauppareissulla kun siihen samaan sarjaan kuuluvan villatakin sai ottaa pois, ei tarvinnut koko haalaria alkaa riisumaan(jos ois ollut hihatkin samassa)
Olis siis ihan huippu.

Toinen mistä tykkäisin todella olis tuo villainen makuupussi, siis ihana vaunuissa esim!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Idea:
Olis muuten varmaan tosi tarpeellinen ja ihana jos tekisit sellaisen makuupussin missä olis hihat ja sit just se reikä siel haaroissa, että sais kaukalon vyöt sieltä! Meillä syysvauva ja aina kaipailin jotain siihen kaukaloon..
Tollanen kaukalopussi olis kyllä kätevä, meillä poika synty viime lokakuussa ja olis ollu tosi helppo, ku ois ollu tollanen hihallinen pussi, missä vöille reiät. :)

 
Ootpas ihana kun neulot vauvalle, käsinneulotut ovat niin ihanan tuntuisia. Me saatiin esikoiselle villahaalari, jota on käytetty todella todella paljon, kaikki kolme lasta ovat käyttäneet vauvana vaunuissa ja isompana haalarin alla, on mennyt monta vuotta jokaisella.
 
Meillä on jäänyt töppöset käyttämättä, kun niissä ei ole kunnon vartta. Sen sijaan tavallisia varrellisia villasukkia ja tumppuja on käytetty paaljon.
Ja, jotta pysyvät hyvin paikallaan, niin tuplapitkät varret kumpiinkin.

Itse olisin ihan onnessani setistä pipo+tumput+sukat (ja villatakki tai villahaalari..)
 
Milla M.
Mustakin toi kaukalopussi olis ihana! ei varmaan löydy muualta, en ainakaan oo nähny missään. Ei varmasti tulis ainakaan toista lahjaksi.. Niinkun meillä tuli kahdet villa-asut, sukkia, lapsia, ppoja jne. Mummot oli innostunu tekemään ja kun kerran oli syysvauva..
 
Peitolla tai viltillä ei oikeasti juuri käyttöä ole, kun kuitenkin on äippäpakkauksen makuupussit ja lämpöset kärryt. Eikä se peitto kaukalossakaan juuri kulje mukana. Itse tein kuopukselle viime talveksi paritkin peitot, eikä niillä käyttöä ollut. Lattialla köllöttäessään käytin vähän paksumpia peittoja.

Novitan sivuilla on hyviä ohjeita vauvoille :heart: Kätännöllisimmät olisivat villatakki ja -housut ja pitkävartiset sukat. Siis sellaiset sukat, missä ensin on ainaoikein-neuletta noin 40krs ja sitten resoria 10krs. Mun kuopus syntyi siis syyskuun alussa, ja niille villavaatteille olisi ollut käyttöä. Teinkin itse villatakin ja -housut, mutta ne olivat jo liian pienet kun sain ne valmiiksi. En siis ollut tarpeeksi nopea neuloja :/
 

Yhteistyössä