Jos sairastan masennusta, merkitäänkö se ylös, jos olen hakenut hoitoa?

• Viestiketjun aloittaja huiei
  • Ensimmäinen viesti
huiei
Ja vaikuttaako työnhakuun? Olen käynyt sairaanhoitajalla ja hän ei ole ainakaan asiasta maininnut. lääkärikään ei ole koskaan ottanut puheeksi, vaikka olen käynyt erisyistä hänen vastaanotolla. Olenko leimattu loppuelämäksi?

ev
siis meinaat että työnantaja saisi tietää siitä? ootko nyt ihan tosissas?

ei tietenkään mene tieto yhtään mihinkään lääkäriltä. ellet sit samaan tk:hon tai lääkäriasemalle hae töihin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
siis meinaat että työnantaja saisi tietää siitä? ootko nyt ihan tosissas?

ei tietenkään mene tieto yhtään mihinkään lääkäriltä. ellet sit samaan tk:hon tai lääkäriasemalle hae töihin.
Juuri tuossa yhdessä ketjussa luki, että kaksisuuntainen mielialahäiriö jää näkyviin lääk. todistukseen. entäs masennus?

S
Alkuperäinen kirjoittaja huiei:
Ja vaikuttaako työnhakuun? Olen käynyt sairaanhoitajalla ja hän ei ole ainakaan asiasta maininnut. lääkärikään ei ole koskaan ottanut puheeksi, vaikka olen käynyt erisyistä hänen vastaanotolla. Olenko leimattu loppuelämäksi?
Siis minne se merkattaisiin niin, että tuleva työnantajasi voisi sen nähdä?!

Olen käynyt terapiat ja kaikki, eikä niistä todellakaan ole koskaan tarvinnut työtä hakiessa tai töissä ollessa puhua. Ei myöskään ole missään tullut vastaan sellaista, että leima otsassa kulkisin.

"Kaikkihan" sitä paitsi nykyisin ovat masentuneita tai uupuneita. Ei se ole enää mikään erityinen juttu.

ap
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1805604

tästä tuli mieleen, että jääkö lääkärintodistukseen merkintä masennuksesta. Mutta ilmeisesti ei jää, koska masennuksestahan voi parantua, ja kaksisuuntaisesta ei....

3.krt
JOs haet jotakin sellasita työtä, missä masennuksen oletetaan olevan pahasta tai este niin ehkä se sitten vaikuttaa sinun työnhakuun, mutta muuten työpaikalla ei pitäisi kenenkään saada tietää asiasta. En kyllä keksi mitä masennus voisi estää, koska hoidettunahan sitä eletään samanlaista elämää kuin ilman masennusta, tietenkin itse pitää pitää itsestään huolta ja muistaa hakea apua, jos oireita alkaa uudetaan tulemaan.

S
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ai, mutta joo. masennus ei varmaan jää, kun siitähän voi parantua. Mutta kaksisuuntaisesta ilmeisesti ei.
Siis mitä ihmettä? Ihan normaaleilla ihmisillä on masennusta ja kaksisuuntaista, missä lapussa ne nyt sitten muka näkyisivät, kun työterveydessäklin on vaitiolovelvollisuus?

xxx
Kun menet terveystarkastukseen töissä, niin näkyy ne siellä. Ei se työpaikan saantiin vaikuta, silloin jos lasten kanssa työskentelet niin varmaan tarkemmin kartoittaa psyykkisen puolen ja rikosrekisterit kattoovat automaattisesti.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja huiei:
Siis minne se merkattaisiin niin, että tuleva työnantajasi voisi sen nähdä?!

Olen käynyt terapiat ja kaikki, eikä niistä todellakaan ole koskaan tarvinnut työtä hakiessa tai töissä ollessa puhua. Ei myöskään ole missään tullut vastaan sellaista, että leima otsassa kulkisin.

"Kaikkihan" sitä paitsi nykyisin ovat masentuneita tai uupuneita. Ei se ole enää mikään erityinen juttu.
Ok, tuli jotenkin mieleen vaan tuosta toisesta ketjusta, en tarkemmin edes miettinyt :) säikähdin, niin kovasti.

vieras
Eivät ne taida näkyä missään, kun joudun aina uudelleen selittämään lääkärille samat asiat. Miksi muuten kysyttäisiin aina eri paikoissa, mitä sairauksia ( psyykkisiä) on ollut ?

S
Juuri tuossa yhdessä ketjussa luki, että kaksisuuntainen mielialahäiriö jää näkyviin lääk. todistukseen. entäs masennus?
Siis mihin lääkärintodistukseen?
Jos joskus tarttee töitä hakiessa.
Minkä alan töitä haet? En ole ikinä tarvinnut lääkärintodistusta töitä hakiessani. Ja jos on joku töihintulotarkastus, niin eihän siitäkään mitään lappua tule, jossa sun sairaudet olis listattu tiedoksi työnantajalle.

ap
ai, mutta joo. masennus ei varmaan jää, kun siitähän voi parantua. Mutta kaksisuuntaisesta ilmeisesti ei.
Siis mitä ihmettä? Ihan normaaleilla ihmisillä on masennusta ja kaksisuuntaista, missä lapussa ne nyt sitten muka näkyisivät, kun työterveydessäklin on vaitiolovelvollisuus?

No katso tuo linkki, minkä laitoin. En minä tiedä asiasta sen enempää kuin sinäkään.

ap
Minkä alan töitä haet? En ole ikinä tarvinnut lääkärintodistusta töitä hakiessani. Ja jos on joku töihintulotarkastus, niin eihän siitäkään mitään lappua tule, jossa sun sairaudet olis listattu tiedoksi työnantajalle.
sairaanhoitajaksi, kunhan valmistun.

Siis

tästä tuli mieleen, että jääkö lääkärintodistukseen merkintä masennuksesta. Mutta ilmeisesti ei jää, koska masennuksestahan voi parantua, ja kaksisuuntaisesta ei....
Siis miten niin jääkö lääkärintodistukseen merkintä? Se todistus on ihan paperia, ei ne merkinnät siitä mihinkään poistu. Mitä sä oikein haet?

th-op
sairaanhoitajaksi, kunhan valmistun.
lasten kanssa, jos aiot työskennellä karoittavat tarkemmin psyykkisen kunnon ja rikosrekisterin.

joo
Ei se työnantajalle näy ellet toimita lääkärintodistusta sairaslomaa varten, ne koodithan löytyy netistä googlettamalla....
Sen sijaan se, että sairastat jotain mielen sairautta, jää kyllä vuosiksi näkymään terveyskeskuksen tietokoneelle.

...
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:

Siis miten niin jääkö lääkärintodistukseen merkintä? Se todistus on ihan paperia, ei ne merkinnät siitä mihinkään poistu. Mitä sä oikein haet?
olettaisin että tarkoitetaan: jääkö terveyskeskuksen tietokantoihin/potilaskertomuksiin ylös, jolloin tällainen asia merkattaisiin myös ylös jos haetaan terveyskeskuslääkäriltä terveystodistus. mutta itse en ole kyllä "omalääkäriltä" todistusta saanut kun 18 veenä ajokorttiin. muulloin on ollut joko yksityinen/koulu/työpaikka tms lääkäri, jolla ei ole pääsyä "kunnan" potilastietoihin

Yhteistyössä