Jos saat kotihoidon tuen lisäksi HOITOLISÄÄ ja miehesi tulot ovat himpun yli 2000€/kk, niin paljon saat tienata..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
Eli mieheni tulot bruttona ovat noin 2200€ ja olen hakenut kotihoidontuen ohella hoitolisää. En tiedä vielä tarkkaa summaa. Ajattelin käydä viikonloppuisin keikkatöissä. Ehkä 2-4 työvuoroa/kk, mutta kuinka herkästi tuon hoitolisän siinä tapauksessa menettää?

Sattuisiko olemaan paikalla joku, jonka puolisolla tulot samaa luokkaa ja olisit käynyt töissä tuolla tavalla? Kuinka paljon töitä pystyt tekemään ettet menetä kelan etuutta?

Itse olen laskenut, että voin tehdä yhden viikonlopun/kuukausi. Muistaakseni ohje on, että jos perheen tulot nousevat yli 15% niin siitä tulee ilmoittaa kelaan.

Suzyanne: Kaikille se on sama ja kelan sivuilla lukee että 3226€ saa 3 henkinen perhe tienata ettei saa ollenkaan tukea.

Mietin nyt vaan sitä että mikäs summa siihen sitten jo vaikuttaa ja kuinka paljon?

Toisaalta jos se hoitolisä on maksimissaan se 168,86,niin eikö jo muutamassa viikonlopussa tienaa sen verran helposti?Silloinhan sillä ei ole väliä tavallaan jos sen menettää?

Ja jos on epävarma tuloista niin sitä voi hakea myös takautuvasti,itse haen niin koska miehellä on tuntityö ja palkka vaihtelee.

Viimeksi muokattu:
Joops, eli näköjään vaikka kuinka vähän tienaisi (esim100€) niin hoitolisän määrä tippuu. Esim 200€/kk jos tienaisin niin tuo lisä tippuisi n.20€/kk. Jos tienaisin 400€/kk lisä tippuu n.40€. Eli 10€ sataa euroa kohti.

[QUOTE="a p";23484988]Joops, eli näköjään vaikka kuinka vähän tienaisi (esim100€) niin hoitolisän määrä tippuu. Esim 200€/kk jos tienaisin niin tuo lisä tippuisi n.20€/kk. Jos tienaisin 400€/kk lisä tippuu n.40€. Eli 10€ sataa euroa kohti.[/QUOTE]

Luepas vielä niitä kelan tekstejä. Eikö siellä mainita, että mikäli perheen tulot nousevat yli 15% niin niistä tulee ilmoittaa kelaan? Näin mä olen ainakin itse lukenut ja toiminut sen mukaan. Tosin siitä on pari vuotta aikaa kun selvittelin näitä juttuja... En siis ole ilmottanut mihinkään jos teen sen yhden viikonlopun/kuukausi töitä.

Yhteistyössä