Jos saa potkut, menettääkö ansiosidonnaisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Julia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu vähän mikä se tilanne siellä työpaikalla on. Oma selvitys syystä ja todennäköisesti myös työnantajalta kysytään syytä. Näiden pohjalta sitten katsotaan tuleeko karenssi vaiko ei. Mutta mitään suoraa kaavaa siinä ei ole että voisi sanoa ettei karenssia tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Karenssi tulee jos olet omalta osaltasi aiheuttanut potkut.
Kerro tarkemmin tilanteestasi,mistä syystä potkut tuli?

ainakaan vielä ei ole potkuja tullut mutta epäluottamusta ja välit kireenä. pitkä juttu....

Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Karenssi tulee jos olet omalta osaltasi aiheuttanut potkut.
Kerro tarkemmin tilanteestasi,mistä syystä potkut tuli?

ainakaan vielä ei ole potkuja tullut mutta epäluottamusta ja välit kireenä. pitkä juttu....

Työnantaja tarvitsee siihen kuitenkin syyn... Hän voi irtisanoa esim. taloudellisista syistä, mutta silloin hän ei voi palkata ketään samaan hommaan moneen kuukauteen.

no lyhyesti: työnantaja LUULEE mun tekeväni kaverilleni töitä, sillä saman alan firma. minkäs mä mahdan sille!
ja olen ollut työpaikassani jo 8v, kaveri perusti viime vuonna. ja kaverillani ei olis ees mitään mahkuja mua palkata, on niin paljon pienemmässä mittakaavassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
no lyhyesti: työnantaja LUULEE mun tekeväni kaverilleni töitä, sillä saman alan firma. minkäs mä mahdan sille!
ja olen ollut työpaikassani jo 8v, kaveri perusti viime vuonna. ja kaverillani ei olis ees mitään mahkuja mua palkata, on niin paljon pienemmässä mittakaavassa.

Jos haluat puhdistaa ilmaa, niin ota asia puheeksi ja selvitä tilanne. Ihan asiallisesti että olet ymmärtänyt asian mietityttävän pomoa ja haluat tarkentaa, että ko epäilykin on perusteeton. Homma selvä ja uusia haasteita kohti :)

Yhteistyössä