Tässä nyt muutaman päivän netin keskusteluja aiheesta, ajattelin oman tilanteenkin jakaa tähän.
Tiedän että kyseessä on vanha ketju, mutta josko joku tätäkin vielä lukisi

Eli: Avovaimoni kanssa olemme enemmän tai vähemmän olleet yhdessä hieman reilu 5vuotta. Tavatessamme olimme molemmat juuri eronneet pitkästä liitosta, joista meillä molemmilla oli myös yksi lapsi.
Alkuhuuma oli uskomaton, tuntui että VIHDOINKIN kohdalle on osunut todellinen sielunkumppani - uskon, että tunne oli molemminpuolinen..ainakin minulla. keskustelimme paljon elämästä (edellisestä sekä tulevasta), nauroimme, rakastelimme. Vietimme aikaa todella paljon yhdessä. Aloimme seurustelemaan ja kun lapsi oli joka toinen viikonloppu isällään..olimme aina yhdessä kolmistaan sekä 2viikon välein myös oma lapseni oli kanssamme. Ihanaa oli.
Kuitenkin jo muutaman viikon sisällä aloin aistimaan, että kaikki ei ole nyt niinkuin parisuhteessa pitäisi olla. Olimme yhdessä (käytännössä asuimme) aina nuo 2 viikkoa kun naisen lapsi oli kotona, mutta kun ns. vapaaviikonloppu koitti - nainen ikäänkuin katosi, aina oli kaikenlaista muuta menoa.
Noh..ajattelin, että hän tarvitsee aikaa käsitellä eroaan ja ehkä hieman vapauttakin elämään joten annoin hänen olla rauhassa - sunnuntai-iltana kun naisen lapsi tuli kotiin, otettiin minuunkin taas yhteyttä...kova ikävä jne. tulisitko tänne - no minähän menin koska olinhan odottanut koko viikonlopun, että saisin jälleen viettää aikani tuon ihanaisen kanssa.
Tämä sama tyyli kuitenkin jatkui jatkumistaan ja aloin pikkuhiljaa tajuta asioita, nainen paneskeli muitakin miehiä..sain jopa kuulla yhteiseltä tutultamme että nainen oli kehuskellut kuinka hänellä on sen ja sen kanssa seksisuhde meneillään. Näistä asioista kun yritin keskustella, oli vastauksena hyökkäys: me ei seurustella! Ja suuttumus perään. Muutaman päivän radiohiljaisuus ja jälleen pyyntö, tulisitko tänne - ja minä menin.
Tämän tajuttuani lähdin ilmeisesti kostamaan tapahtunutta..kavereiden kanssa kiersimme pitkin Suomenmaata paneskelemassa kaikkea miltä sai haarat aukenemaan - tekihän nainenkin samaa.
Tämä siis tapahtui aina silloin jokatoinen viikonloppu kun oli lapsivapaata, arjet ja sen lapsiviikonlopun olimme lähes 24/7 yhdessä - minä leikin hänen lapsen kanssa, laitoin ruokaa jne - ja yöt sitten nussittiin - ja seksi olikin sitten ennennäkemättömän mahtavaa!!
Tätä touhua kului n. 1.5vuotta, jolloin ajattelin tekeväni peliliikkeen..etsisin mahdollisimman hyvännäköisen bimbo-blondin jolla naisen tekisin mustasukkaiseksi. Ja näin teinkin - eräänä viikonloppuna löysin 'täydellisen' ehdokkaan jonka sain kannettua hotelliin panemaan..seuraavana vapaaviikonloppuna baariin ko. blondin kanssa - kysymys, seurusteltaisko ja hotelliin panemaan.
Suunnitelman mukaisesti seuraavaksi facebook -päivitys: seurustelee henkilön nnnnn kanssa.
Toimenpide saikin haluamassani naisessa aikaan toivotun reaktion..yhtäkkiä hän halusikin minut ja vain minut, kokonaan...kului muutama kuukausi ja olimme jo ostamassa yhteistä taloa - ja ostimmekin. Tosin pankissa selvisi, että noista hulluista ajoista oli jäänyt minulle merkintä luottotietoihin, saimme lainan kuitenkin ja ostimme talon. Tuosta tiedosta nainen hermostui ja oli hetken jälleen lähdössäkin..mutta halusi lopulta kuitenkin muuttaa yhteen, omaan taloon.
Luottohäiriömerkintä syntyi siis sinä aikana kun olin 'hieman' sekaisin kaikesta....edellinen ero oli käsittelemättä, oman lapsen tapaamiset meinasivat tökkiä exän johdosta, juuri rakentamani ja exältä puolet ostamani omakotitalo piti saada myydyksi kun en sitä kyennyt kaikkine kuluineen makselemaan ja kaiken päälle tämä sekoilu uudessa suhteessa - tuntui, että kun olimme yhdessä, ei millään muulla ollut merkitystä - ja kun olimme erossa, ei silloinkaan ollut muulla merkitystä.
Nojoo..eli talo ostettu ja yhteen muutettu - kaikki oli ihanaa perhe-elämää KUNNES tuli tieto, että juurikin se blondi jota olin käyttänyt mustasukkaisuuden esiinvetoon naisestani - oli minulle raskaana!! Salasin tiedon naiseltani, en vain pystynyt/uskaltanut kertoa, pelkäsin että menetän hänet, hävetti tapahtunut, häpesin itseäni, toivoin että asia vain katoaa. No ei se kadonnut..ko. blondi otti yhteyttä naiseeni ja kertoi asian ja että minun tulisi tulla isyystesteihin. Helvetti repesi.
Riitelimme, ja taas riitelimme, kävin testeissä - lapsi oli minun, riitelimme. Nainen kertoi haluavansa erota ja välit olivat aika kireät.
Lopulta mielestäni kaikki temput suhteen jatkamisen eteen tehneenä, suostuin eroon ja aloin tehdä asioita sitä mukaa.
Eräänä päivänä kun tulin töistä kotiin - tuli kuitenkin naiseni ulos minua vastalle, polvistui eteeni ja kosi minua - suostuin - menimme kihloihin. Näin kuitenkin asian niin, että kyllä se on mies jonka täytyy kosia ja niin teinkin, niin romanttisella tavalla kuin osasin - nainen suostui ja häitä suunniteltiin loppukesälle. Aloin hoitamaan hääasioita, papit, kirkot jne.......kunnes nainen ilmoittaa, että haluaa kyllä olla yhdessä mutta ei vielä naimisiin. Kuulemma sukulaisten äänensävy ei ollut ollut oikea hänen kertoessaan hääuutiset.
Alunperinkin kun tuo lapsiasia tuli esille, hän kertoi minulle että meidän rahoista ei ainakaan elatusmaksuja maksella, joten en maksanut - ovat ulosotossa. Kertoi myös, ettei halua olla missään tekemisissä lapsen tai lapsen äidin kanssa ja pelkäsi tilannetta jossa he tulisivat vastaan - joten en myöskään ollut yhteydessä lapseeni.
Tuossa jossain välissä kävimme myös pariterapiassa keskustelemassa..olen hieman katkeroitunut siitä, että kun 2 kertaa olimme käyneet, sanoi terapeutti että ensikerralla sitten käsittelemme asioita ja tuntemuksia mitä minulla on mielessä.....sitä kertaa ei koskaan tullut, ei kuulemma tarvinnut enää mennä.
Aika kului ja arki oli mahtavaa, teimme asioita yhdessä perheenä, kävimme ulkomailla ja vaikka ja mitä......mutta tosiaan jäi kertomatta, että seksi oli loppunut kuin seinään ensimmäisen vuoden on/off touhun jälkeen. Kertoman mukaan halusi kyllä minua, mutta ei jotenkaan vaan halunnut seksiä yleisesti ottaen.
Jostain syystä silloinen ostamamme talo ei naiseni mielestä ollutkaan meille sopiva, joten myimme sen - minä halusin rakentaa meille talon, hän ei - etsimme vuokrakämppää että pääsisimme johonkin kun talon piti tyhjentyä uusille omistajille. Vuokrakämppää ei kuitenkaan löytynyt, joten ostimme 'väliaikaisen' kerrostalokaksion....väliaikainen on ollut nyt 2vuotta ja se on kieltämättä ahdistanut minua ja paljon, olen kertonut sen myös naiselleni. Olemmekin (tai oikeastaan minä olen) etsinyt taloa joka täyttäisi toiveemme - siinä kuitenkaan onnistumatta, myös nainen oli mukana ajatuksessa välillä enemmän, välillä vähemmän. Asiaa vaikeutti se, että hän oli osapäivä/pätkätöissä ja vain minulla oli vakituinen työpaikka - asiaa ei myöskään helpottanut se, että joulun aikoihin minä jouduin lomautetuksi kun taas hän sai tammikuussa töitä - ei siis mitään mahdollisuuksia omaan taloon.
Tämän vuoden maaliskuussa seksiasia koki hetkeksi täyskäännöksen, nainen ei muusta puhunutkaan kuin seksistä, lähetteli 'panettaa' viestejä ja alastonkuvia puhelimeeni - olin tietysti aivan innoissani, mutta usean vuoden 2xVuodessa -tahti ja useat kymmenet torjunnat asiassa olivat jo jättäneet minuunkin jälkensä, enkä jotenkaan saanur itseäni heti käyntiin......niinpä seksibuumi meni parissa viikossa ohi, harrastimme 2 kertaa seksiä tuona aikana (jos olisin ollut entiseni, olisi luku ollut monikymmenkertainen).
Arki pyörii mukavasti, ei liikaakaan rahaa mutta kuitenkin niin, että olemme pystyneet elämään ja puuhaamaan kaikenlaista. Minä olen aina hoitanut lapset ja osani kotitöistä (pyykinpesu, kokkaus, imurointi jne) kokkaan joka päivä ruuan ja vien naisen lapsen eskariin/hoitoon jnejne. lapsen kanssa pelaamme kaikenlaisia pihapelejä, pleikkaria ymsyms...hän on minulle kuin oma, rakastan häntä ja annan sen näkyä.
Toukokuun lopulla eräänä lauantai-iltana nainen totesi minulle, että 'ellet tänään nussi minua niin suutun' no minähän innolla laittamaan lapsille iltapalaa, hammaspesulle ja peittelemään heitä sänkyihin..sillävälin kun laitoin lapsia nukkumaan, kävi naiseni pesulla - pesulta tullessaan hän totesi 'et sitten nussinut' mitähelvettiä minähän olin laittamassa lapsia untenmaille - närkästyin.
Seuraavan viikon perjantaina hänellä oli töistä kesäjuhlat, juhlilta hän tuli kovassa humalassa 5n aikoihin kotiin..lauantaipäivä hänellä meni krapuloissa, minä touhusin lasten kanssa ja kivaa oli, harmitti tietysti että toisella oli niinkin huono olo. Nainen makasi koko päivän ja illan sängyssä, nukkui sunnuntaihin asti.....sunnuntaina makoili sängyssä, maanantaina töistä tullessaan laittoi minulle viestin 'ei mulla ole krapulaa, mulla on niin paha olla että oksettaa, tuutko autoon juttelemaan' - juteltiin, aihe oli 'mä en jaksa, haluan erota, ole kiltti ja päästä mut pois' itkun sanelemana.
Ja niin itkin minäkin....maailmani romahti siihen paikkaan. Syyksi minulle kerrottiin juurikin tuo lapsi joka välirikkomme aikaan oli alulle pantu, asia oli vaivannut nämä viimeiset 3vuotta eikä kestä enää.
Nyt on tilanne se, että asumme yhä saman katon alla - fb statukset on vaihtuneet sinkuksi ja sormus odotti yksi aamu pöydällä. Nainen on keksinyt itselleen mahdollisimman paljon tekemistä illoiksi, mutta teemme myös yhdessä todella paljon asioita, niinkuin ennenkin, mutta koskettaa ei enää saa. Olen ehdotellut (ja varasin ajankin) pariterapiaa, mutta ei kuulemma auta....kun hänkään ei ole saanut niitä asioita päästään - ei kukaan muukaan voi.
Olemme kedkustelleet aika paljon asioista ja itkeneet....lähes aina kun sanon jotain ihanaa - hän itkee.....jos kosketan - hän itkee. Hän potee ilmeisesti myös jonkinasteista ikäkriisiä...ensi keväänä hänellä 30 täynnä ja se on ollut puheenaiheena hyvin usein sen jälkeen kun täytti 29vuotta.
Hän kertoo, että rakastaa minua ns. yli kaiken ja haluaisi minun kanssa kaiken - mutta ei pysty.
Auttakaa nyt joku..... :/