Jos poikasi haluaisi jonkun tyttöjen jutun (esim barbin tjs), tai tyttölapsesi haluaisi jonkun pojan lelun (pyssyn tjs)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ostaisitko,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ostaisitko,

Vieras
Kyse ei siis olisi mistään esim pikkuautoista, tai tyyliin pehmoleluista, millä molemmat voivat leikkiä.

Vaan just jostain sellaisesta jutusta, mikä ihan selvästi on tyttöjen/ poikien juttu (suunnattu tytöille/pojille)?

Ostaisitko, jos lapsi haluaisi??

Meidän poika on halunnu ostaa joskus jonkun tyttöjen kimalleprinsessatarrakirjan, silloin sanoin kyllä, että et sinä tuollaista tarvii.

Välillä on kyllä tullu ostettua niitä Seikkailija Dora-värityskirjoja pojalle. Ne ei oo mun mielestä niin "pahoja" pojalle kuin kaikenlaiset tyttöjen "bling bling"- jutut. :D

Lääkärissäkin joskus, kun poika on saanut valita palkinnoksi jonkun tarran, niin välillä on ihan valinnut sieltä jonkun kimalletarran. :D

Ostaisin. Lapsihan niillä leikkii, en minä ;) Mun kävi kerran kaupassa sääliksi, kun pikkupoika ei saanut ostaa haluamiaan tarroja, vaan äiti käski ottaa "poikien tarroja". Lapsi sanoi itku kurkussa, että kun ne on niin rumia :( Olin itsekin ostamassa omille pojilleni tarroja, ja olin just tehnyt ihan saman huomion, ja ostin jotain heppa- ja kukkatarroja.

Lapsi saa ihan vapaasti valita. En ihan kyllä ymmärrä, miks jopa tarrojen kohdalla pitää kieltää kimalteet ja pinkit prinsessat pojilta. Ei ne lapsesta hinttiä tee.

Mä olin yks päivä marketissa leluosastolla. Yhellä isolla pöydällä oli tummia pahvilaatikoita, missä oli muovitraktoreita jne, ja toisella pöydällä oli pehmoleluja, perus nukkeja jne, eli ei edes mitään ylitsepursuavan pinkkiä, pörröstä ja kimaltavaa prinsessakamaa. Noin vuoden ikänen poika kiinnostu niistä värikkäistä pahvilaatikoista (siis selvästi ei edes hoksannu ihastella sitä sisältöä, vaan pelkästään värikästä laatikkoa), niin jo oli äiti repimässä juuri ja juuri tolpillaan pysyvän lapsen pois kyseisen pöydän luota että "mennään kattomaan näitä poikien leluja". Eihän ne sitä lasta kiinnostanu ne mustat pahvilaatikot!! Sääliks kävi...

Ostan joo. Kirppiksillä lapsi itse katsoo mikä häntä kiinnostaa, ja minä arvioin sitten että onko ostoksessa mitään järkeä. Tuolla 6-vuotiaalla pojalla on monet ponit, barbit, ja pinkit lemmikkieläinlelut. Nukkekotijuttuja se keräilee jopa suuremmalla innolla kuin playmobileja. MIKSI kieltäisin? Löytyy keijunsiipitä, rannekoruja ja inkkaripäähineitä ja pyssyjä. Tykkää tanssimisesta ja jääkiekosta. Lähtee mielellään mekko-ostoksille mun kanssa. Pienempänä halusi itsekin mekkoja, nykyään ei erityisemmin. Mulle on ollut muutenkin aina tärkeää painottaa että kaikki saavat olla juuri sellaisia kuin ovat, ja nauttia juuri sellaisista asioista kuin nauttivat.

No en kyllä ymmärrä, miksi en ostaisi. Ainoastaan tuo pyssy on sellainen, mitä en tiedä ostaisinko kenellekään... tällä hetkellä ainakin tuntuu, etten haluaisi ostaa. En pojalle enkä tytölle. Enkä edes tiedä, mikä nyt sitten olisi tyttöjen/poikien lelu, mutta olen iloinen, kun lapset leikkivät laajasti kaikenlaisia leikkejä ja kaikenlaisilla leluilla, eivätkä vain niillä, jotka lelukatalogeissa on laitettu heidän sukupuolelleen.

No jestas, lapsia ne on! Ei varmaan teininä enää pojat pyydä blig blingiä. ;) Mulla on vaan tyttölapsia, kyllä meillä kuorma-autoja sun muita löytyy. Pyssyjä en välittäisi leikkeihin hankkia, vaikka oliskin poikia, ne on vähän semmosia.. No eipä nuo ole pyytäneetkään.

• Tykkää
Reactions: LIEN
ehkä nyt on enenmmän hyväksytty ttä tytöt saavat olla poika-tyttöjä, saavat leikkiä pinkeillä barbeilla ja vaikka leikkiä sotaa, mutta edeleen hirveä dabu on poika leikkimässä niillä pinkeillä barbeilla, miksi näin? itselläni on tyttölapsi ja jos hän kiinnostuu"poikamaisista" jutuista niin antaa mennä vaan :)

Ostaisin.

Poika ois halunnu 10 vuotiaana kirkkaan pinkit oikein pörröiset korvaläpät. Niitä en ostanut, tosin en ois varmaan ostanut minkäänvärisiä kun ei lapset mielestäni moisilla mitään tee.

Kun lelutkin pitää valita sen mukaan, mitä haarovälistä löytyy.

Mitä helvettiä teillä liikkuu päässä? Mitä ajattelette poikalapselle tapahtuvan, jos hän saa leikkiä lelulla, joka teidän mielestänne on tytöille tarkoitettu?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29559958:
no miks ei?

mun poika osti 14 vuotiaana vaaleanpunaisen Hello Kitty kitaran..

ja tytöt on aina tykänneet leikkiä autoilla, pelanneet bakuganeilla ja pokemoneilla jne jotka jotkut mieltää poikien jutuiksi.

Ajattelin että kyssäri koskee leikki-ikäisiä.

Ostin pojalleni viime keväänä vaaleanpunaisen puuhkan, taikasauvan, jossa on pinkkejä silkkinauhoja ja vilkkuvia valoja ja prinsessakruunun. Lisäksi prinsessapöytäliina, prinsessakertakäyttömukeja ja -lautasia.

Poika täytti 20 ja tarvitsi rekvisiittaa bileisiin.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Me ollaan niin rajoittunut perhe että meillä ei ole erikseen tyttöjen ja poikien juttuja. 11 -vuotiaan mielestä pinkki on vaan väri. Koulusta tulee valitettavasti tuota ryhmäpainetta mutta onneks se oma mieli on aina taustalla :)

Yhteistyössä