Mutta miten käytännössä? =)Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:Periaatteessa joo.
Kyllä Suomen lain mukaan voi ottaa oluen vaikka olisi autolla liikkeellä...Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:kyllä on. jos kävellen liikkeellä eikä vaikuta humalaiselta niin sitten voisin antaa lapsen vanhemman mukaan vaikka tuoksahtaisikin.
Eihän se käytännössä näin mene. Siihen vaikuttaa paljon sekin, millainen perhe on.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mutta miten käytännössä? =)Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:Periaatteessa joo.
mistä sä siellä päiväkodissa tiedät onko se äiti juonu yhden vai kolme jne????Järki käteen. jos haisee oluelle, viinalle niin lasta ei mukaan saa autoon!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä Suomen lain mukaan voi ottaa oluen vaikka olisi autolla liikkeellä...Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:kyllä on. jos kävellen liikkeellä eikä vaikuta humalaiselta niin sitten voisin antaa lapsen vanhemman mukaan vaikka tuoksahtaisikin.
Väärin!Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:Periaatteessa joo.
ei vaan fiksu. Jotkut voi olla tosi humalassa vaikka sitä ei heistä huomaisikaan. alkoholi ja autot ja lapset ei kuulu samaan yhtälöön.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mietin vain tätä (ei siis omakohtaista kokemusta), kun kuulin kauttarantain, että sukulaisnaiseni olisi kieltäytynyt antamasta lasta äidille, kun äiti haisi hieman...tuo nainen on vasta työt aloittanut, liekö virkaintoinenkin
ei tässä ollut puhe huostaan otosta.Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:Väärin!Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:Periaatteessa joo.
Ensinnäkään sitä ei päättäisi hoitaja vaan sosiaaliviranomainen eikä tuo todellakaan ole pätevä syy ottaa lasta huostaan edes väliaikaisesti.
Mutta jos äiti ei oikeasti ollut edes humalassa! Voiko toisen tuomita pelkän hajun perusteella?Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:ei vaan fiksu. Jotkut voi olla tosi humalassa vaikka sitä ei heistä huomaisikaan. alkoholi ja autot ja lapset ei kuulu samaan yhtälöön.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mietin vain tätä (ei siis omakohtaista kokemusta), kun kuulin kauttarantain, että sukulaisnaiseni olisi kieltäytynyt antamasta lasta äidille, kun äiti haisi hieman...tuo nainen on vasta työt aloittanut, liekö virkaintoinenkin
Mä oon sitä mieltä, et periaatteessa voi. Eihän sitä todellakaan voi tietää onko juonut yhden vai 5. Voihan sitä itse sanoa mitä vaan, mutta mä en anna alkolle haisevalle lasta. Ennemmin ottaa varman päälle, kun kuulee siitä sitten myöhemmin. Sen yhden oluen voi ottaa sitten kotona, jos pitää ottaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mutta jos äiti ei oikeasti ollut edes humalassa! Voiko toisen tuomita pelkän hajun perusteella?Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:ei vaan fiksu. Jotkut voi olla tosi humalassa vaikka sitä ei heistä huomaisikaan. alkoholi ja autot ja lapset ei kuulu samaan yhtälöön.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mietin vain tätä (ei siis omakohtaista kokemusta), kun kuulin kauttarantain, että sukulaisnaiseni olisi kieltäytynyt antamasta lasta äidille, kun äiti haisi hieman...tuo nainen on vasta työt aloittanut, liekö virkaintoinenkin
kyllä! Jos on autolla liikkeellä ja haisee alkoholille on meillä oikeus ja velvollisuus olla antamatta lasta hakijalle ellei hänellä ole kuskia. tai jos hän liikkuu jalkaisin ja on kykenevä huolehtimaan lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mutta jos äiti ei oikeasti ollut edes humalassa! Voiko toisen tuomita pelkän hajun perusteella?Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:ei vaan fiksu. Jotkut voi olla tosi humalassa vaikka sitä ei heistä huomaisikaan. alkoholi ja autot ja lapset ei kuulu samaan yhtälöön.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mietin vain tätä (ei siis omakohtaista kokemusta), kun kuulin kauttarantain, että sukulaisnaiseni olisi kieltäytynyt antamasta lasta äidille, kun äiti haisi hieman...tuo nainen on vasta työt aloittanut, liekö virkaintoinenkin
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:kyllä! Jos on autolla liikkeellä ja haisee alkoholille on meillä oikeus ja velvollisuus olla antamatta lasta hakijalle ellei hänellä ole kuskia. tai jos hän liikkuu jalkaisin ja on kykenevä huolehtimaan lapsesta.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mutta jos äiti ei oikeasti ollut edes humalassa! Voiko toisen tuomita pelkän hajun perusteella?Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:ei vaan fiksu. Jotkut voi olla tosi humalassa vaikka sitä ei heistä huomaisikaan. alkoholi ja autot ja lapset ei kuulu samaan yhtälöön.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mietin vain tätä (ei siis omakohtaista kokemusta), kun kuulin kauttarantain, että sukulaisnaiseni olisi kieltäytynyt antamasta lasta äidille, kun äiti haisi hieman...tuo nainen on vasta työt aloittanut, liekö virkaintoinenkin
No jos lasta ei anneta vanhemmalle, niin on se kyllä jonkin asteinen huostaanotto...Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:ei tässä ollut puhe huostaan otosta.Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:Väärin!Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:Periaatteessa joo.
Ensinnäkään sitä ei päättäisi hoitaja vaan sosiaaliviranomainen eikä tuo todellakaan ole pätevä syy ottaa lasta huostaan edes väliaikaisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja Kumkvatti:Mä oon sitä mieltä, et periaatteessa voi. Eihän sitä todellakaan voi tietää onko juonut yhden vai 5. Voihan sitä itse sanoa mitä vaan, mutta mä en anna alkolle haisevalle lasta. Ennemmin ottaa varman päälle, kun kuulee siitä sitten myöhemmin. Sen yhden oluen voi ottaa sitten kotona, jos pitää ottaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mutta jos äiti ei oikeasti ollut edes humalassa! Voiko toisen tuomita pelkän hajun perusteella?Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:ei vaan fiksu. Jotkut voi olla tosi humalassa vaikka sitä ei heistä huomaisikaan. alkoholi ja autot ja lapset ei kuulu samaan yhtälöön.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mietin vain tätä (ei siis omakohtaista kokemusta), kun kuulin kauttarantain, että sukulaisnaiseni olisi kieltäytynyt antamasta lasta äidille, kun äiti haisi hieman...tuo nainen on vasta työt aloittanut, liekö virkaintoinenkin